Od roku 2017 by Škoda měla odstartovat působení na trhu v Jižní Koreji. Oficiálně to potvrdilo samotné vedení automobilky.
Škoda Auto pracuje na své globální marketingové strategii a tržní působení chce rozšířit i do dalších států po celém světě. Vstup do Jižní Koreje má značka odstartovat s nejnovějším SUV Kodiaq, který se oficiálně představí už za pár dnů na autosalonu v Paříži.
„S modelem Kodiaq se můžeme otevřít novým možnostem a vstoupit na nové trhy,“ uvedl Bernhard Maier, generální ředitel Škody. Zároveň řekl, že působení automobilky by se mohlo rozšířit i do USA, tuto informaci už ale nechtěl dále rozvádět. Informaci o vstupu Škody na jihokorejský trh prozradil serveru Automotivenews Europe mluvčí značky.
Vstup Škody na trh v Jižní Koreji by Volkswagenu mohl pomoci s navrácením zisků a reputace po provalení kauzy Dieselgate. V reakci na zmíněný skandál zde byla během léta pozastavena výroba hned 80 modelů značek VW, Audi a Bentley. V Jižní Koreji je situace stejná jako v Evropě, dieselové motory tvoří zhruba polovinu prodejů všech automobilů.
Před časem vstoupila Škoda také na čínský trh. Společnost potvrdila, že čtvrtina vyrobených vozů míří právě do Číny. Zpráva o prodejích Škodovek z července navíc ukazuje, že automobilka kauzu Dieselgate ustála bez výrazných ztrát.
Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).
Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS