Nejde o nový model 911 GT3 RS, ale speciál určený pro vytrvalostní závody. Pro rok 2007 dostal řadu vylepšení.
Porsche RS Spyder se doposud objevovalo na závodech americké série Le Mans pouze v barvách týmu Penske. Pre nadcházející sezónu se ale Němci počítají s velkým rozšířením – nový Spyder by se měl dostat do rukou hned několika soukromých týmů. A při této příležitosti jej Porsche adekvátně vylepšilo.
Otevřený speciál RS Spyder dostal homologaci LMP2 (Le Mans Prototypes 2), což mu dovoluje účast v sériiích jako European Le Mans Series, American Le Mans Series nebo i na samotném vrcholu – 24-hodinovky v Le Mans.
Inženýři podrobili Spyder rozsáhlým testům v aerodynamickém tunelu. Výsledkem jejich úsilí jsou nové šasi, přepracované přední křídlo a nový zadní difúzor, ktoré nyní umožňují větší rozsahy nastavení, aby sa vůz dokázal lépe přizpůsobit rôznorodým okruhům po celém svetě.
Uprostřed uložený osmiválec s objemem 3,4 l, jehož dvě řady válců svírají uhel 90 stupňů, dává nyní maximální výkon 370 kW (503 k) při 10 300 ot./min. Oproti minulé generaci sa tak zvýšil o 17 kW (23 k). Uvážíme-li, že Spyder váží jen 775 kg, dostávame se na výborný poměr 649 koní na tunu.
Sila motoru sa na zadní kola prenáší pomocí 6-stupňové sekvenční převodovky a speciální keramické spojky. Nízké uložení celého mechanismu zabezpečuje dobré rozložení hmotnosti a v rámci posledních úprav sa zapracovalo i na jeho přesnosti.
Změn a vylepšení se dočkaly také ostatní systémy včetně elektrických, hydraulických a také samotné řazení nezůstalo bez povšimnutí. Keramické brzdy s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 355 mm vzadu jsou připravené odolávat vysokému dlouhodobému zatížení i při 24-hodinových závodech. Pneumatiky pro Spyder dodáva Michelin.
Porsche RS Spyder 2007