Škoda dnes vyrábí předokolky s příčnou zástavbou motoru a od nich odvozené verze s pohonem všech kol. S nástupem  elektromobilů na platformě MEB  se to však změní.

Škoda dnes vyrábí předokolky s příčnou zástavbou motoru a od nich odvozené verze s pohonem všech kol. S nástupem elektromobilů na platformě MEB se to však změní.

Základní verze totiž budou mít elektromotor umístěný u zadní nápravy a zadní pohon, čtyřkolky dostanou jeden elektromotor navíc (umístěn bude vpředu). Jak budou takové Škodovky vypadat, v minulosti předznamenaly koncepty  Vision E  a Vision iV. A právě ten druhý zmíněný už zanedlouho dorazí také jako zadokolka.

Základní verze totiž budou mít elektromotor umístěný u zadní nápravy a zadní pohon, čtyřkolky dostanou jeden elektromotor navíc (umístěn bude vpředu). Jak budou takové Škodovky vypadat, v minulosti předznamenaly koncepty Vision E a Vision iV. A právě ten druhý zmíněný už zanedlouho dorazí také jako zadokolka.

Jak možná víte, je koncept Vision iV docela blízký sériové podobě. Tedy alespoň co se vnějšího vzhledu a techniky týče. Úpravy spojené s přerodem na sériovou verzi budou asi v takovém rozsahu, jako tomu bylo v případě  Škody Vision RS  a  od ní odvozené Scaly . Bude to elektrické SUV s dojezdem až 500 kilometrů na jedno nabití, vybavené pohonem všech kol. Avšak nikoliv výhradně.

Jak možná víte, je koncept Vision iV docela blízký sériové podobě. Tedy alespoň co se vnějšího vzhledu a techniky týče. Úpravy spojené s přerodem na sériovou verzi budou asi v takovém rozsahu, jako tomu bylo v případě Škody Vision RS a od ní odvozené Scaly. Bude to elektrické SUV s dojezdem až 500 kilometrů na jedno nabití, vybavené pohonem všech kol. Avšak nikoliv výhradně.

Na blížícím se autosalonu v Šanghaji (začíná 16. dubna) totiž Škoda představí koncept iV upravený speciálně pro čínský trh. Místo dvou elektromotorů o souhrnném výkonu 225 kW bude mít jediný, najdeme jej u zadní nápravy a poskytne výkon 150 kW. Energii zajistí lithium-iontový akumulátor o kapacitě 83 kWh.

Na blížícím se autosalonu v Šanghaji (začíná 16. dubna) totiž Škoda představí koncept iV upravený speciálně pro čínský trh. Místo dvou elektromotorů o souhrnném výkonu 225 kW bude mít jediný, najdeme jej u zadní nápravy a poskytne výkon 150 kW. Energii zajistí lithium-iontový akumulátor o kapacitě 83 kWh.

V tomto ohledu se čínská verze iV neliší od té evropské, představené v březnu na autosalonu v Ženevě. Dojezd na jedno nabití se má pohybovat okolo 500 km a maximální rychlost byla snížena ze 180 na 160 km/h.

V tomto ohledu se čínská verze iV neliší od té evropské, představené v březnu na autosalonu v Ženevě. Dojezd na jedno nabití se má pohybovat okolo 500 km a maximální rychlost byla snížena ze 180 na 160 km/h.

Pro potřeby čínského trhu bude vůz upraven i opticky, zásadní změny ale nečekejme. Ostatně, představit si to můžete díky tamním verzím modelů, které se prodávají také u nás. Většinou dostanou pár blyštivých prvků karoserie, jiné dekory v interiéru, ale třeba i delší rozvor náprav. O změně rozměrů (původní Vision iV je 4665 mm dlouhý, 1926 mm široký, 1613 mm vysoký a rozvor náprav má 2765 mm) však Škoda neinformuje.

Pro potřeby čínského trhu bude vůz upraven i opticky, zásadní změny ale nečekejme. Ostatně, představit si to můžete díky tamním verzím modelů, které se prodávají také u nás. Většinou dostanou pár blyštivých prvků karoserie, jiné dekory v interiéru, ale třeba i delší rozvor náprav. O změně rozměrů (původní Vision iV je 4665 mm dlouhý, 1926 mm široký, 1613 mm vysoký a rozvor náprav má 2765 mm) však Škoda neinformuje.

Základní verze totiž budou mít elektromotor umístěný u zadní nápravy a zadní pohon, čtyřkolky dostanou jeden elektromotor navíc (umístěn bude vpředu). Jak budou takové Škodovky vypadat, v minulosti předznamenaly koncepty  Vision E  a Vision iV. A právě ten druhý zmíněný už zanedlouho dorazí také jako zadokolka.
Jak možná víte, je koncept Vision iV docela blízký sériové podobě. Tedy alespoň co se vnějšího vzhledu a techniky týče. Úpravy spojené s přerodem na sériovou verzi budou asi v takovém rozsahu, jako tomu bylo v případě  Škody Vision RS  a  od ní odvozené Scaly . Bude to elektrické SUV s dojezdem až 500 kilometrů na jedno nabití, vybavené pohonem všech kol. Avšak nikoliv výhradně.
Na blížícím se autosalonu v Šanghaji (začíná 16. dubna) totiž Škoda představí koncept iV upravený speciálně pro čínský trh. Místo dvou elektromotorů o souhrnném výkonu 225 kW bude mít jediný, najdeme jej u zadní nápravy a poskytne výkon 150 kW. Energii zajistí lithium-iontový akumulátor o kapacitě 83 kWh.
V tomto ohledu se čínská verze iV neliší od té evropské, představené v březnu na autosalonu v Ženevě. Dojezd na jedno nabití se má pohybovat okolo 500 km a maximální rychlost byla snížena ze 180 na 160 km/h.
14
Fotogalerie

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

Škoda dnes vyrábí předokolky s příčnou zástavbou motoru a od nich odvozené verze s pohonem všech kol. S nástupem elektromobilů na platformě MEB se to však změní. Základní verze totiž budou mít elektromotor umístěný u zadní nápravy a zadní pohon, čtyřkolky dostanou jeden elektromotor navíc (umístěn bude vpředu). Jak budou takové Škodovky vypadat, v minulosti předznamenaly koncepty Vision E a Vision iV. A právě ten druhý zmíněný už zanedlouho dorazí také jako zadokolka.

Jak možná víte, je koncept Vision iV docela blízký sériové podobě. Tedy alespoň co se vnějšího vzhledu a techniky týče. Úpravy spojené s přerodem na sériovou verzi budou asi v takovém rozsahu, jako tomu bylo v případě Škody Vision RS a od ní odvozené Scaly. Bude to elektrické SUV s dojezdem až 500 kilometrů na jedno nabití, vybavené pohonem všech kol. Avšak nikoliv výhradně.

Na blížícím se autosalonu v Šanghaji (začíná 16. dubna) totiž Škoda představí koncept iV upravený speciálně pro čínský trh. Místo dvou elektromotorů o souhrnném výkonu 225 kW bude mít jediný, najdeme jej u zadní nápravy a poskytne výkon 150 kW. Energii zajistí lithium-iontový akumulátor o kapacitě 83 kWh. V tomto ohledu se čínská verze iV neliší od té evropské, představené v březnu na autosalonu v Ženevě. Dojezd na jedno nabití se má pohybovat okolo 500 km a maximální rychlost byla snížena ze 180 na 160 km/h.

Pro potřeby čínského trhu bude vůz upraven i opticky, zásadní změny ale nečekejme. Ostatně, představit si to můžete díky tamním verzím modelů, které se prodávají také u nás. Většinou dostanou pár blyštivých prvků karoserie, jiné dekory v interiéru, ale třeba i delší rozvor náprav. O změně rozměrů (původní Vision iV je 4665 mm dlouhý, 1926 mm široký, 1613 mm vysoký a rozvor náprav má 2765 mm) však Škoda neinformuje.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud