50
Fotogalerie

Test BMW 335i xDrive M Performance: kdo nešetří...

BMW M3 nové generace má svou premiéru za sebou a chystá se vstoupit na trh. Končí tak definitivně téma hledání vhodných alternativ v podobě Alpiny B3 nebo vyladěného 335i? Jistě, nekončí. Kdo z nějakého určitého důvodu nutně potřebuje M3 jako čtyřkolku, ten bude muset hledat stále a jednou takovou případnou eventualitou by mohla 335i xDrive s nákladem dílů od M Performance.

Kapitoly článku:


Máme Vánoce, pojďme tedy začít jedním vánočním dotazem. Co má společného BMW 335i xDrive s vánočním stromečkem? To konkrétní testované s ním mám společnou jednu důležitou věc. Při objednávání vozu kdosi zaškrtal tolik příplatků z dílny M Performance, že je nakonec auto ověšeno (ano, tušíte správně) jako vánoční stromeček.

Není se ale příliš čemu divit, testovací exemplář měl především za úkol ukázat, co všechno je možné. I vzhledem ke konečné sumě pohybující se kolem 1,8 milionu korun nepředpokládám, že by některý z majitelů do toho šel takhle naplno, obzvlášť, když za stejné peníze už pořídí podstatně rychlejší Alpinu B3. Uznávám, že se ale mohu mýlit. Najdou se přece tací, kteří si ozdobí svůj vlastní stromeček tak, že není pomalu vidět nic jiného, než různé cetky, světélka a podobné záležitosti.

335_09.jpg335_12.jpg 
M Performance obsahuje velké množství různých příplatkových prvků. Ověšená 335i xDrive toho je jasným důkazem.

Program BMW M Performance je velmi bohatý, a to jak co se týká nabídky vlastních dílů, tak také po stránce modelů, které si takto můžete upravit. Kdo bude mít zájem, ten si může vyladit třeba i velkou X5. Ale zpět k testovanému kousku, ten totiž stojí za to.

Pro někoho možná až příliš ozdobená trojka mě na první pohled zaujala. Lhal bych, kdybych tvrdil pravý opak. A zaujala mě vlastně pokaždé, když jsem měl možnost si ji prohlédnout. Kombinace bílé karoserie a černý doplňků své kouzlo má. Přidejte pár nálepek, pořádná kola, výrazný nárazník, difuzor nebo karbonový spoiler na víko kufru a výsledek? Sakra přitažlivý sedan, který se nemusí stydět ani vedle daleko speciálnější Alpiny B3.

Ta v porovnání s testovaným strojem vypadá jako úplně obyčejná trojka postavená na zajímavých kolech. Jinak řečeno, pozornost máte zaručenou. Pokud chcete být jejím středem, kupujte a připlácejte, jak jen je libo.

335_07.jpg335_33.jpg 
Dvacetipalcová kola, děrované kotouče, vzadu difuzor... Když na to máte, můžete si udělat M3 třeba i z obyčejného dieselu. Tedy samozřejmě na pohled.

Interiér už téměř přehnaný

BMW nevynechalo ve svém programu ani interiér, takže i sem si lze pořídit kde co. Vzpomínám na test luxusního kabrioletu 640d s bílou kůží uvnitř. Tehdy jsem si říkal, že to snad nemůže, co se týká charakteru „pořádně se předvést“, už nic předhonit. Ale ano, v rámci tohoto testu jsem se přesvědčil, že může. Karbony se nastěhovaly, kam jen to šlo a kam to nešlo, tam se nastěhovala Alcantara. Přidat ještě můžeme červenou kůži nebo supersportovní volant.

Přesně ten je ztělesněním tvrzení, že všeho moc škodí, i když nabídne dobrý tvar a je potažený Alcantarou. Osobně mám pocit, že mi v rukou klouže, takže dávám přednost klasice, na druhou stranu jde o věc, která prostě udělá dojem.

Ale to nechme stranou, protože M Performance volant má displej a diody indikující správný moment k přeřazení a na to se podíváme v další kapitole. 

BMW řada 3

BMW řady 3 platí v podstatě za synonymum „malého“ sportovního sedanu. Současná verze F30 (sedan), resp. F31 (kombi) má opět tradiční zadní pohon, ale stále více zákazníků volí čtyřkolku xDrive.

Ceny, motory, data • BMW řady 3 Touring • Nové motory • Test BMW 330i • Historie BMW řady 3

Doporučujeme

Články odjinud