Vedení Formule 1 odsouhlasilo výzkum zcela udržitelného paliva k roku 2026.

Vedení Formule 1 odsouhlasilo výzkum zcela udržitelného paliva k roku 2026.

Během čtyř následujících let pak F1 přejde na politiku nulových emisí. Zdroj: Mercedes-Benz

Během čtyř následujících let pak F1 přejde na politiku nulových emisí. | Zdroj: Mercedes-Benz

To není překvapením, například Porsche v rámci vlastní závodní série rozvíjí své palivo budoucnosti e-Fuels. Zdroj: Mercedes-Benz

To není překvapením, například Porsche v rámci vlastní závodní série rozvíjí své palivo budoucnosti e-Fuels. | Zdroj: Mercedes-Benz

Formule 1 na vývoji pracuje s FIA a dodavatelem paliv Aramco s tím, že se postupně dostane i do běžných vozů. Foto: Orlen Unipetrol

Formule 1 na vývoji pracuje s FIA a dodavatelem paliv Aramco s tím, že se postupně dostane i do běžných vozů. | Foto: Orlen Unipetrol

Bude v souladu s novými předpisy pro pohonné jednotky. Přitom nepůjde jen o palivo samotné, ale celý výrobní proces. Zdroj: Amalgam Collection

Bude v souladu s novými předpisy pro pohonné jednotky. Přitom nepůjde jen o palivo samotné, ale celý výrobní proces. | Zdroj: Amalgam Collection

FIA už výzkum zahájila prvními sudy s biopalivem v roce 2020, které byly odeslány dodavatelům motorů pro další testy. Zdroj: Mick Schumacher - Facebook

FIA už výzkum zahájila prvními sudy s biopalivem v roce 2020, které byly odeslány dodavatelům motorů pro další testy. | Zdroj: Mick Schumacher - Facebook

Nyní nadešel čas pro velkoobjemovou výrobu a zajištění logistiky. U Zdroj: Amalgam Collection

Nyní nadešel čas pro velkoobjemovou výrobu a zajištění logistiky. U | Zdroj: Amalgam Collection

ž nyní tankují monoposty F1 palivo s 10% podílem biosložky. Zdroj: Amalgam Collection

ž nyní tankují monoposty F1 palivo s 10% podílem biosložky. | Zdroj: Amalgam Collection

Uhlíkovou stopu vytvořenou při konečném spalování v motoru vyváží ekologická výroba, při niž se bude zpracovávat biomasa nebo komunální odpad. Foto: Getty Images / Will Taylor-Medhurst

Uhlíkovou stopu vytvořenou při konečném spalování v motoru vyváží ekologická výroba, při niž se bude zpracovávat biomasa nebo komunální odpad. | Foto: Getty Images / Will Taylor-Medhurst

Podle odhadů F1 dojde k 65% snížení emisí. Foto: Getty Images / Will Taylor-Medhurst

Podle odhadů F1 dojde k 65% snížení emisí. | Foto: Getty Images / Will Taylor-Medhurst

Pro týmy půjde o plynulý přechod, jelikož nové palivo nevyžaduje dodatečné úpravy motoru.

Pro týmy půjde o plynulý přechod, jelikož nové palivo nevyžaduje dodatečné úpravy motoru.

Zároveň odpovídá hustotě a úrovni výhřevnosti současné vysokooktanové specifikace.   Zdroj: RM Sotheby´s

Zároveň odpovídá hustotě a úrovni výhřevnosti současné vysokooktanové specifikace.   | Zdroj: RM Sotheby´s

Během čtyř následujících let pak F1 přejde na politiku nulových emisí. Zdroj: Mercedes-Benz
To není překvapením, například Porsche v rámci vlastní závodní série rozvíjí své palivo budoucnosti e-Fuels. Zdroj: Mercedes-Benz
Formule 1 na vývoji pracuje s FIA a dodavatelem paliv Aramco s tím, že se postupně dostane i do běžných vozů. Foto: Orlen Unipetrol
Bude v souladu s novými předpisy pro pohonné jednotky. Přitom nepůjde jen o palivo samotné, ale celý výrobní proces. Zdroj: Amalgam Collection
12
Fotogalerie

Formule 1 přejde na ekologické palivo. Nakonec ho budeme tankovat i do běžných vozů

Formule 1 se připojuje k iniciativě ekologického závodění. Po prvních krocích naplno spouští program biopaliv pro rok 2026.

Vedení F1 odsouhlasilo výzkum zcela udržitelného paliva k roku 2026. Během čtyř následujících let pak F1 přejde na politiku nulových emisí. To není překvapením, například Porsche v rámci vlastní závodní série rozvíjí své palivo budoucnosti e-Fuels.

Formule 1 na vývoji pracuje s FIA a dodavatelem paliv Aramco s tím, že se postupně dostane i do běžných vozů. Bude v souladu s novými předpisy pro pohonné jednotky. Přitom nepůjde jen o palivo samotné, ale celý výrobní proces. FIA už výzkum zahájila prvními sudy s biopalivem v roce 2020, které byly odeslány dodavatelům motorů pro další testy. Nyní nadešel čas pro velkoobjemovou výrobu a zajištění logistiky. Už nyní tankují monoposty F1 palivo s 10% podílem biosložky.

Uhlíkovou stopu vytvořenou při konečném spalování v motoru vyváží ekologická výroba, při niž se bude zpracovávat biomasa nebo komunální odpad. Podle odhadů F1 dojde k 65% snížení emisí. Pro týmy půjde o plynulý přechod, jelikož nové palivo nevyžaduje dodatečné úpravy motoru. Zároveň odpovídá hustotě a úrovni výhřevnosti současné vysokooktanové specifikace.  

Doporučujeme

Články odjinud