Pohled na vývoj bezpečnosti dnešních elektromobilů, jejich riziko požáru po srážce a možné zlepšení postupů záchranných složek při řešení nehod elektrických vozidel. | Nissan Leaf Zdroj: DEKRA

Pohled na vývoj bezpečnosti dnešních elektromobilů, jejich riziko požáru po srážce a možné zlepšení postupů záchranných složek při řešení nehod elektrických vozidel. | Nissan Leaf | Zdroj: DEKRA

Z těchto důvodů provedla německá DEKRA vlastní řadu nárazových testů, a to rovněž mimo stanovené postupy testů organizace Euro NCAP. Jednoduše řečeno, DEKRA poslala starší elektromobil Nissan Leaf na smrt v mnohem vyšší rychlosti. | Nissan Leaf Zdroj: DEKRA

Z těchto důvodů provedla německá DEKRA vlastní řadu nárazových testů, a to rovněž mimo stanovené postupy testů organizace Euro NCAP. Jednoduše řečeno, DEKRA poslala starší elektromobil Nissan Leaf na smrt v mnohem vyšší rychlosti. | Nissan Leaf | Zdroj: DEKRA

Záběry bourajících Leafů tedy vypadají mnohem brutálněji, než v případě normovaných testů Euro NCAP, během kterých starší generace elektromobilu v roce 2012 bodovala v kategorii ochrany dospělé posádky s 89 % a ochrany dětí s 83 %. | Nissan Leaf Zdroj: DEKRA

Záběry bourajících Leafů tedy vypadají mnohem brutálněji, než v případě normovaných testů Euro NCAP, během kterých starší generace elektromobilu v roce 2012 bodovala v kategorii ochrany dospělé posádky s 89 % a ochrany dětí s 83 %. | Nissan Leaf | Zdroj: DEKRA

Hlavní myšlenkou DEKRY byl přitom čelní i boční náraz do stromu (simulovaný pevným sloupem) v rychlosti 75 km/h. Euro NCAP prováděl obdobný test v rychlosti 50 km/h. | Nissan Leaf Zdroj: DEKRA

Hlavní myšlenkou DEKRY byl přitom čelní i boční náraz do stromu (simulovaný pevným sloupem) v rychlosti 75 km/h. Euro NCAP prováděl obdobný test v rychlosti 50 km/h. | Nissan Leaf | Zdroj: DEKRA

V případě bočního nárazu se Leaf v této rychlosti naprosto zkroutil a sloup zasáhl až do poloviny kabiny. I když se následky testů zdají opravdu drsné, experti z DEKRY uvádějí, že takovým způsobem by skončilo i obdobné vozidlo s klasickým spalovacím motorem. | Nissan Leaf Zdroj: DEKRA

V případě bočního nárazu se Leaf v této rychlosti naprosto zkroutil a sloup zasáhl až do poloviny kabiny. I když se následky testů zdají opravdu drsné, experti z DEKRY uvádějí, že takovým způsobem by skončilo i obdobné vozidlo s klasickým spalovacím motorem. | Nissan Leaf | Zdroj: DEKRA

Pozitivní stránku lze vidět i na bezpečné deformaci baterie v podlaze, která ani po takto silném nárazu nerozpoutala požár vozu. | Nissan Leaf Zdroj: DEKRA

Pozitivní stránku lze vidět i na bezpečné deformaci baterie v podlaze, která ani po takto silném nárazu nerozpoutala požár vozu. | Nissan Leaf | Zdroj: DEKRA

Čelní náraz do sloupu probíhal v rychlosti 84 km/h, ve srovnání s čelním nárazem u Euro NCAP v rychlosti 64 km/h. | Nissan Leaf Zdroj: DEKRA

Čelní náraz do sloupu probíhal v rychlosti 84 km/h, ve srovnání s čelním nárazem u Euro NCAP v rychlosti 64 km/h. | Nissan Leaf | Zdroj: DEKRA

Výsledek je podobně děsivý, ale opět se potvrzuje dobré zabezpečení elektrické sítě vozu bez vzniku požáru a minimálně stejné následky jako u klasického vozu. | Nissan Leaf Zdroj: DEKRA

Výsledek je podobně děsivý, ale opět se potvrzuje dobré zabezpečení elektrické sítě vozu bez vzniku požáru a minimálně stejné následky jako u klasického vozu. | Nissan Leaf | Zdroj: DEKRA

„Velké automobilky vyrábějící elektromobily v sériové produkci již dosáhly minimálně stejné úrovně bezpečnosti, jakou známe u modelů se spalovacími motory,“ tvrdí experti z DEKRY. | Nissan Leaf Zdroj: DEKRA

„Velké automobilky vyrábějící elektromobily v sériové produkci již dosáhly minimálně stejné úrovně bezpečnosti, jakou známe u modelů se spalovacími motory,“ tvrdí experti z DEKRY. | Nissan Leaf | Zdroj: DEKRA

Nová generace Nissanu Leaf by přitom mohla v podobných testech dopadnout ještě o chlup lépe, ve zkouškách Euro NCAP si odnesla lepší hodnocení 93 % pro ochranu dospělých a 86 % pro děti. | Nissan Leaf Zdroj: DEKRA

Nová generace Nissanu Leaf by přitom mohla v podobných testech dopadnout ještě o chlup lépe, ve zkouškách Euro NCAP si odnesla lepší hodnocení 93 % pro ochranu dospělých a 86 % pro děti. | Nissan Leaf | Zdroj: DEKRA

Z těchto důvodů provedla německá DEKRA vlastní řadu nárazových testů, a to rovněž mimo stanovené postupy testů organizace Euro NCAP. Jednoduše řečeno, DEKRA poslala starší elektromobil Nissan Leaf na smrt v mnohem vyšší rychlosti. | Nissan Leaf Zdroj: DEKRA
Záběry bourajících Leafů tedy vypadají mnohem brutálněji, než v případě normovaných testů Euro NCAP, během kterých starší generace elektromobilu v roce 2012 bodovala v kategorii ochrany dospělé posádky s 89 % a ochrany dětí s 83 %. | Nissan Leaf Zdroj: DEKRA
Hlavní myšlenkou DEKRY byl přitom čelní i boční náraz do stromu (simulovaný pevným sloupem) v rychlosti 75 km/h. Euro NCAP prováděl obdobný test v rychlosti 50 km/h. | Nissan Leaf Zdroj: DEKRA
V případě bočního nárazu se Leaf v této rychlosti naprosto zkroutil a sloup zasáhl až do poloviny kabiny. I když se následky testů zdají opravdu drsné, experti z DEKRY uvádějí, že takovým způsobem by skončilo i obdobné vozidlo s klasickým spalovacím motorem. | Nissan Leaf Zdroj: DEKRA
10
Fotogalerie

Děsivý crash test mimo zavedené normy. Slisovaný Leaf si vedl překvapivě dobře

Jak si povede starý Nissan Leaf v nárazových testech mimo klasické normy? Pár vlastních testů nyní provedla společnost DEKRA.

Pohled na vývoj bezpečnosti dnešních elektromobilů, jejich riziko požáru po srážce a možné zlepšení postupů záchranných složek při řešení nehod elektrických vozidel. Z těchto důvodů provedla německá DEKRA vlastní řadu nárazových testů, a to rovněž mimo stanovené postupy testů organizace Euro NCAP. Jednoduše řečeno, DEKRA poslala starší elektromobil Nissan Leaf na smrt v mnohem vyšší rychlosti.

Záběry bourajících Leafů tedy vypadají mnohem brutálněji, než v případě normovaných testů Euro NCAP, během kterých starší generace elektromobilu v roce 2012 bodovala v kategorii ochrany dospělé posádky s 89 % a ochrany dětí s 83 %. Hlavní myšlenkou DEKRY byl přitom čelní i boční náraz do stromu (simulovaný pevným sloupem) v rychlosti 75 km/h. Euro NCAP prováděl obdobný test v rychlosti 50 km/h.

V případě bočního nárazu se Leaf v této rychlosti naprosto zkroutil a sloup zasáhl až do poloviny kabiny. I když se následky testů zdají opravdu drsné, experti z DEKRY uvádějí, že takovým způsobem by skončilo i obdobné vozidlo s klasickým spalovacím motorem. Pozitivní stránku lze vidět i na bezpečné deformaci baterie v podlaze, která ani po takto silném nárazu nerozpoutala požár vozu.

Čelní náraz do sloupu probíhal v rychlosti 84 km/h, ve srovnání s čelním nárazem u Euro NCAP v rychlosti 64 km/h. Výsledek je podobně děsivý, ale opět se potvrzuje dobré zabezpečení elektrické sítě vozu bez vzniku požáru a minimálně stejné následky jako u klasického vozu.

„Velké automobilky vyrábějící elektromobily v sériové produkci již dosáhly minimálně stejné úrovně bezpečnosti, jakou známe u modelů se spalovacími motory,“ tvrdí experti z DEKRY. Nová generace Nissanu Leaf by přitom mohla v podobných testech dopadnout ještě o chlup lépe, ve zkouškách Euro NCAP si odnesla lepší hodnocení 93 % pro ochranu dospělých a 86 % pro děti.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud