Renault Megane E-Tech bude elektromobil na platformě CMF-EV. Premiéra je plánována na příští rok. Zdroj: Renault

Renault Megane E-Tech bude elektromobil na platformě CMF-EV. Premiéra je plánována na příští rok. | Zdroj: Renault

Po technické stránce bude Renault Megane E-Tech spřízen s Nissanem Ariya. Zdroj: Renault

Po technické stránce bude Renault Megane E-Tech spřízen s Nissanem Ariya. | Zdroj: Renault

Kokpit Renaultu Megane E-Tech bude tvořen digitálním přístrojovým šítem a na výšku uloženou obrazovkou. Zdroj: Renault

Kokpit Renaultu Megane E-Tech bude tvořen digitálním přístrojovým šítem a na výšku uloženou obrazovkou. | Zdroj: Renault

Zdá se, že novinka bude mít uvnitř i barevné diodové lišty. Zdroj: Renault

Zdá se, že novinka bude mít uvnitř i barevné diodové lišty. | Zdroj: Renault

Na jedné straně nám Dacia pod křídly Renaultu představuje adepta na vůbec nejlevnější elektromobil ve formě  nového modelu Spring ... Zdroj: Renault

Na jedné straně nám Dacia pod křídly Renaultu představuje adepta na vůbec nejlevnější elektromobil ve formě nového modelu Spring... | Zdroj: Renault

...na druhé nám samotná francouzská automobilka předvádí nový pohled na kategorii pětidveřových hatchbacků s konceptem Megane eVision. Pohled, který máme čekat v sériové produkci už příští rok. Zdroj: Renault

...na druhé nám samotná francouzská automobilka předvádí nový pohled na kategorii pětidveřových hatchbacků s konceptem Megane eVision. Pohled, který máme čekat v sériové produkci už příští rok. | Zdroj: Renault

Základem této „elektrické verze Meganu“ je  modulární platforma CMF-EV , kterou již používá například  SUV Nissan Ariya  a značky aliance Renault-Nissan-Mitsubishi ji do budoucna využijí u celé řady elektrických modelů.  Zdroj: Renault

Základem této „elektrické verze Meganu“ je modulární platforma CMF-EV, kterou již používá například SUV Nissan Ariya a značky aliance Renault-Nissan-Mitsubishi ji do budoucna využijí u celé řady elektrických modelů.  | Zdroj: Renault

Design konceptu zase naznačuje, jakým směrem se bude tradiční hatchback u Renaultu ubírat. Zdroj: Renault

Design konceptu zase naznačuje, jakým směrem se bude tradiční hatchback u Renaultu ubírat. | Zdroj: Renault

Na klasickou mřížku chladiče samozřejmě zapomeňte, ostatně celá karoserie působí zahlazeným dojmem pro nízký odpor vzduchu... Zdroj: Renault

Na klasickou mřížku chladiče samozřejmě zapomeňte, ostatně celá karoserie působí zahlazeným dojmem pro nízký odpor vzduchu... | Zdroj: Renault

... – v tomto směru si lze všimnout i schovaných klik dveří, kamerového systému namísto konvenčních zrcátek nebo speciálně navržených 20palcových kol. Zdroj: Renault

... – v tomto směru si lze všimnout i schovaných klik dveří, kamerového systému namísto konvenčních zrcátek nebo speciálně navržených 20palcových kol. | Zdroj: Renault

Nejvýraznějším prvkem konceptu je osvětlení, zajištěno vpředu i vzadu úzkými LED panely s minimalistickou grafikou, zatímco nechybí ani poslední trend osvětleného loga automobilky.   Zdroj: Renault

Nejvýraznějším prvkem konceptu je osvětlení, zajištěno vpředu i vzadu úzkými LED panely s minimalistickou grafikou, zatímco nechybí ani poslední trend osvětleného loga automobilky.   | Zdroj: Renault

Pohonné ústrojí se v Meganu eVision skládá z elektromotoru o výkonu 160 kW (217 koní) a točivém momentu 300 N.m, který roztáčí přední kola, a baterie o kapacitě 60 kWh. Zdroj: Renault

Pohonné ústrojí se v Meganu eVision skládá z elektromotoru o výkonu 160 kW (217 koní) a točivém momentu 300 N.m, který roztáčí přední kola, a baterie o kapacitě 60 kWh. | Zdroj: Renault

Dle Renaultu jde o jednu z nejtenčích baterií na trhu a celé ústrojí je velmi kompaktní, takže vozu zbývá více místa pro posádku. Hodnotu dojezdu značka neuvádí, dobíjet je nicméně možné výkonem až 130 kW. Zdroj: Renault

Dle Renaultu jde o jednu z nejtenčích baterií na trhu a celé ústrojí je velmi kompaktní, takže vozu zbývá více místa pro posádku. Hodnotu dojezdu značka neuvádí, dobíjet je nicméně možné výkonem až 130 kW. | Zdroj: Renault

Meganu eVision je tedy součástí plánu Renaultu přivést na trh řadu nových elektrických modelů, přičemž se základem CMF-EV se nám již dříve představila  studie SUV Morphoz . Rozsáhlá elektro ofenziva francouzské automobilky tak zcela jistě začíná. Zdroj: Renault

Meganu eVision je tedy součástí plánu Renaultu přivést na trh řadu nových elektrických modelů, přičemž se základem CMF-EV se nám již dříve představila studie SUV Morphoz. Rozsáhlá elektro ofenziva francouzské automobilky tak zcela jistě začíná. | Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

Po technické stránce bude Renault Megane E-Tech spřízen s Nissanem Ariya. Zdroj: Renault
Kokpit Renaultu Megane E-Tech bude tvořen digitálním přístrojovým šítem a na výšku uloženou obrazovkou. Zdroj: Renault
Zdá se, že novinka bude mít uvnitř i barevné diodové lišty. Zdroj: Renault
Na jedné straně nám Dacia pod křídly Renaultu představuje adepta na vůbec nejlevnější elektromobil ve formě  nového modelu Spring ... Zdroj: Renault
18
Fotogalerie

Renault láká na nový Megane E-Tech. Elektromobil představí už v příštím roce

Francouzi hlásají, že se do roku 2030 stanou nejzelenější značkou v Evropě. K tomuto cíli si chtějí pomoci i bateriovým vozem segmentu C.

Čtveřice zveřejněných fotografií nám ukazuje vybrané prvky chystaného Renautu Megane E-Tech. Ten bude dle slibů šéfa automobilky Luca di Meo z 95 % shodný s loňským konceptem Renault Megane eVision. Novinka bude stát na platformě CMF-EV, stejně jako crossover Nissan Ariya, nebude tedy mít kromě názvu nic moc společného se stávajícími Renaulty Megane na platformě CMF-CD.

Na snímku zachycujícím vůz zezadu lze spatřit diodový světelný pás, táhnoucí se mezi zadními světly. Je zde také použito nové logo Renaultu. Uvnitř se lze těšit na vertikálně postavenou dotykovou obrazovku s přihrádkou na telefon s indukčním nabíjením. Zajímavě působí na výšku uložené výdechy ventilace a na ně navazující digitální přístrojový štít.

Dle konceptu eVision a vozů zachycených v maskování lze usuzovat, že bude elektrický megane díky vyšší stavbě karoserie inklinovat k tvarům crossoveru – koneckonců, podobný přístup zvolil i Citroën u své nové C4. Dostane velká kola a úzké diodové přední světlomety, nabíjecí zdířka se bude nacházet na straně spolujezdce u A sloupku.

Koncept Megane eVision byl osazen 60kWh baterií a elektromotorem o výkonu 160 kW. Maximem točivého momentu bylo 300 N.m, dojezd měl přesáhnout 450 kilometrů. To odpovídá i základnímu provedení již zmíněného Nissanu Ariya (to má ale dojezd 360 km), který dále umí nabídnout i 87kWh akumulátor a výkon 178 kW. Tato verze ujede 500 km. Jeho vrcholem je pak provedení s pohonem všech kol a výkony 205, 225 nebo 290 kW – uvidíme, zda se tyto špičkové varianty objeví i u Renaultu. Výroba Meganu E-Tech má probíhat v továrně Douai ve Francii po boku chystaného a rovněž elektrického Renaultu 5 v retro designu.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud