Alfa Romeo Stelvio: A začneme hned tím nejzajímavějším. Alfa Romeo totiž na show představila model Stelvio, své historicky první SUV. To v nejvyšší verzi nabídne 2,9litrový šestiválec, 505 koní a točivý moment 600 Nm. Výroba odstartuje ještě letos a první vozy se k novým majitelům dostanou v polovině příštího roku.

Alfa Romeo Stelvio: A začneme hned tím nejzajímavějším. Alfa Romeo totiž na show představila model Stelvio, své historicky první SUV. To v nejvyšší verzi nabídne 2,9litrový šestiválec, 505 koní a točivý moment 600 Nm. Výroba odstartuje ještě letos a první vozy se k novým majitelům dostanou v polovině příštího roku.

Chevrolet Equinox: V Los Angeles debutovala také nová generace SUV od Chevroletu. Model Equinox je oproti svému předchůdci o 180 kilogramů lehčí, úspornější a hbitější. Novinka nabídne dva benzinové a jeden naftový agregát. Tím nejvýkonnějším je zážehový dvoulitr s výkonem 188 kW a devítistupňovou automatickou převodovkou. Chevrolet věří, že následující počin se stane konkurencí pro Toyotu RAV4 či Hondu CR-V.

Chevrolet Equinox: V Los Angeles debutovala také nová generace SUV od Chevroletu. Model Equinox je oproti svému předchůdci o 180 kilogramů lehčí, úspornější a hbitější. Novinka nabídne dva benzinové a jeden naftový agregát. Tím nejvýkonnějším je zážehový dvoulitr s výkonem 188 kW a devítistupňovou automatickou převodovkou. Chevrolet věří, že následující počin se stane konkurencí pro Toyotu RAV4 či Hondu CR-V.

Ford EcoSport: Novinkou v podobě kompaktního SUV se pochlubil také Ford s modelem EcoSport. Jedná se o faceliftovanou verzi globálního trhu, která přinesla řadu zajímavých vylepšení. Designově přepracovaná byla přední část vozu, která u předchozí varianty vzbuzovala značné kontroverze. V útrobách nalezneme litrový EcoBoost či dvoulitrový motor spárovaný výhradně s automatickou převodovkou.

Ford EcoSport: Novinkou v podobě kompaktního SUV se pochlubil také Ford s modelem EcoSport. Jedná se o faceliftovanou verzi globálního trhu, která přinesla řadu zajímavých vylepšení. Designově přepracovaná byla přední část vozu, která u předchozí varianty vzbuzovala značné kontroverze. V útrobách nalezneme litrový EcoBoost či dvoulitrový motor spárovaný výhradně s automatickou převodovkou.

Honda CR-V: Honda s pátou generací svého modelu CR-V nabízí evoluční redesign, mírně vzrostlé rozměry, řadu vychytaných funkcí a zcela nový 1,5litrový přeplňovaný motor. Pro Hondu je zámořský trh klíčový, vždyť právě model CR-V je ve Spojených státech druhým nejprodávanějším vozem. I když se auto pro více komfortu uvnitř zvětšilo, jeho hmotnost se oproti předchozí generaci snížila. Bližší informace a specifikace se dozvíme na počátku roku 2017.

Honda CR-V: Honda s pátou generací svého modelu CR-V nabízí evoluční redesign, mírně vzrostlé rozměry, řadu vychytaných funkcí a zcela nový 1,5litrový přeplňovaný motor. Pro Hondu je zámořský trh klíčový, vždyť právě model CR-V je ve Spojených státech druhým nejprodávanějším vozem. I když se auto pro více komfortu uvnitř zvětšilo, jeho hmotnost se oproti předchozí generaci snížila. Bližší informace a specifikace se dozvíme na počátku roku 2017.

Jaguar XKSS Continuation: Tohle je skutečně unikátní premiéra. V roce 1957 měl Jaguar pro americké zájemce postavit devět těchto automobilů, jenže 12. února zachvátil továrnou automobilky požár a vozy byly zničeny. XKSS je silniční variantou modelu D-Type, vítězného vozu z legendárního závodu v Le Mans. V letech 1954-1956 bylo postaveno 16 těchto vozů. Další devítky jsme se dočkali po téměř 60 letech.

Jaguar XKSS Continuation: Tohle je skutečně unikátní premiéra. V roce 1957 měl Jaguar pro americké zájemce postavit devět těchto automobilů, jenže 12. února zachvátil továrnou automobilky požár a vozy byly zničeny. XKSS je silniční variantou modelu D-Type, vítězného vozu z legendárního závodu v Le Mans. V letech 1954-1956 bylo postaveno 16 těchto vozů. Další devítky jsme se dočkali po téměř 60 letech.

Jeep Compass: Jeep představil model Compass ve specifikaci pro Severní Ameriku, ale už na jaře následujícího roku se jej dočkáme také v Evropě. Jeep zachoval pro něj typické prvky, včetně na sedm otvorů rozdělené přední masky. Compass oproti svému předchůdci působí uhlazeněji, nabídne zcela nové světlomety a užší zadní okno. Změn jsme se dočkali také v interiéru, jehož palubní desce vévodí 3,5" displej. Verze pro zámořský trh bude nabízena s 2,4litrovým čtyřválcem o výkonu 134 kW.

Jeep Compass: Jeep představil model Compass ve specifikaci pro Severní Ameriku, ale už na jaře následujícího roku se jej dočkáme také v Evropě. Jeep zachoval pro něj typické prvky, včetně na sedm otvorů rozdělené přední masky. Compass oproti svému předchůdci působí uhlazeněji, nabídne zcela nové světlomety a užší zadní okno. Změn jsme se dočkali také v interiéru, jehož palubní desce vévodí 3,5" displej. Verze pro zámořský trh bude nabízena s 2,4litrovým čtyřválcem o výkonu 134 kW.

Lamborghini Huracan Spyder RWD: Nedílnou součástí show v Los Angeles je i krásné Lamborghini Huracan. To nově nabídne také stahovací střechu, která z vozu dokáže zmizet za 17 sekund. Čísla pohonné jednotky jsou ohromující. Vůz ukrývá 5,2litrový desetiválec s výkonem 426 kW a točivým momentem 540 Nm. Z klidu na stovku zrychlí tento sporťák za 3,6 sekundy a maximální rychlost se šplhá k 321 km/h.

Lamborghini Huracan Spyder RWD: Nedílnou součástí show v Los Angeles je i krásné Lamborghini Huracan. To nově nabídne také stahovací střechu, která z vozu dokáže zmizet za 17 sekund. Čísla pohonné jednotky jsou ohromující. Vůz ukrývá 5,2litrový desetiválec s výkonem 426 kW a točivým momentem 540 Nm. Z klidu na stovku zrychlí tento sporťák za 3,6 sekundy a maximální rychlost se šplhá k 321 km/h.

Mazda CX-5: Mazda na show v L.A. představila novou generaci modelu CX-5. Hlavní rozdíl oproti předchůdcům je především ve zpracování interiéru. Není žádným překvapením, že zde se automobilka inspirovala u menší CX-3 a větší CX-9. Motorizace se budou lišit v závislosti na trhu, v nabídce však jistě nebude chybět 2,2litrový diesel či 2,5litrový a dvoulitrový zážehový agregát. Všechny jednotky lze spárovat s šestistupňovým automatem či manuálem. Základem je pohon všech čtyř kol, v příplatkové výbavě ale nechybí možnost pohonu oběma nápravami.

Mazda CX-5: Mazda na show v L.A. představila novou generaci modelu CX-5. Hlavní rozdíl oproti předchůdcům je především ve zpracování interiéru. Není žádným překvapením, že zde se automobilka inspirovala u menší CX-3 a větší CX-9. Motorizace se budou lišit v závislosti na trhu, v nabídce však jistě nebude chybět 2,2litrový diesel či 2,5litrový a dvoulitrový zážehový agregát. Všechny jednotky lze spárovat s šestistupňovým automatem či manuálem. Základem je pohon všech čtyř kol, v příplatkové výbavě ale nechybí možnost pohonu oběma nápravami.

Mercedes-Maybach S650 Cabriolet: Jedná se o již třetí model Maybach a luxusní design se Mercedesu povedl tak moc, že vůz může být velkou konkurencí i pro značky jako Bentley či Rolls Royce. V éře elektromotorů a alternativních paliv působí tento kus jako vetřelec. Pod kapotou se totiž schovává 6litrový dvanáctiválec s výkonem 463 kW. V případě zájmu se však mějte na pozoru, německý výrobce má totiž  plánu vytvořit pouze 300 exemplářů, z nichž 75 poputuje od Ameriky.

Mercedes-Maybach S650 Cabriolet: Jedná se o již třetí model Maybach a luxusní design se Mercedesu povedl tak moc, že vůz může být velkou konkurencí i pro značky jako Bentley či Rolls Royce. V éře elektromotorů a alternativních paliv působí tento kus jako vetřelec. Pod kapotou se totiž schovává 6litrový dvanáctiválec s výkonem 463 kW. V případě zájmu se však mějte na pozoru, německý výrobce má totiž plánu vytvořit pouze 300 exemplářů, z nichž 75 poputuje od Ameriky.

Volvo V90 Cross Country: První představení na autosalonu to bylo také pro model V90 Cross Country od Volva. Už to bude téměř 20 let, co vůz s tímto označením prvně vyjel na silnice a dodnes patří mezi oblíbené produkty švédské automobilky. Vůz oproti standardní verzi nabídne vyšší světlou výšku, plastové obklady karoserie a samozřejmostí je pochopitelně pohon všech čtyř kol. Výroba začne ještě letos na podzim a to v jednom ze závodů ve Švédsku.

Volvo V90 Cross Country: První představení na autosalonu to bylo také pro model V90 Cross Country od Volva. Už to bude téměř 20 let, co vůz s tímto označením prvně vyjel na silnice a dodnes patří mezi oblíbené produkty švédské automobilky. Vůz oproti standardní verzi nabídne vyšší světlou výšku, plastové obklady karoserie a samozřejmostí je pochopitelně pohon všech čtyř kol. Výroba začne ještě letos na podzim a to v jednom ze závodů ve Švédsku.

Volkswagen Atlas: Myšlenka tvorby sedmimístného SUV byla poháněna dva roky starým průzkumem, který jasně ukazoval, o jaké vozy obyvatelé v USA stojí. Atlas se inspiroval u konceptu CrossBlue z roku 2013, avšak je mnohem robustnější a nabízí také výraznější hranatý vzhled. Nejvýkonnější jednotkou má být 3,6litrový VR6 s výkonem 206 kW. Automobil bude nabízen výhradně s osmistupňovým automatem. Velkou škodou je tak jen to, že se s novinkou nepočítá na evropském trhu .

Volkswagen Atlas: Myšlenka tvorby sedmimístného SUV byla poháněna dva roky starým průzkumem, který jasně ukazoval, o jaké vozy obyvatelé v USA stojí. Atlas se inspiroval u konceptu CrossBlue z roku 2013, avšak je mnohem robustnější a nabízí také výraznější hranatý vzhled. Nejvýkonnější jednotkou má být 3,6litrový VR6 s výkonem 206 kW. Automobil bude nabízen výhradně s osmistupňovým automatem. Velkou škodou je tak jen to, že se s novinkou nepočítá na evropském trhu .

Acura Precision Cockpit: Do odvážného konceptu se pustila společnost Acura se svými návrhy futuristických palubních desek. Klasické kokpity s budíky se stávají minulostí a nahrazují je designově povedení nástupci. Ústředním bodem novinky od Acury je displej demonstrující nový operační systém, který funguje na principu Androidu. Dvě vyhrazené zóny pak přináší možnost sledování navigace a zároveň přepínat například mezi audiem a počasím.

Acura Precision Cockpit: Do odvážného konceptu se pustila společnost Acura se svými návrhy futuristických palubních desek. Klasické kokpity s budíky se stávají minulostí a nahrazují je designově povedení nástupci. Ústředním bodem novinky od Acury je displej demonstrující nový operační systém, který funguje na principu Androidu. Dvě vyhrazené zóny pak přináší možnost sledování navigace a zároveň přepínat například mezi audiem a počasím.

Honda Civic Si: I když se oficiálně stále jedná o prototyp, japonská automobilka už je na sériovou tvorbu tohoto modelu téměř připravena. Vůz se má začít vyrábět v příštím roce a to v provedeních sedan a kupé. Poháněn bude 1,5litrovým čtyřválcem, další specifikace této novinky jsou zatím tajemstvím.

Honda Civic Si: I když se oficiálně stále jedná o prototyp, japonská automobilka už je na sériovou tvorbu tohoto modelu téměř připravena. Vůz se má začít vyrábět v příštím roce a to v provedeních sedan a kupé. Poháněn bude 1,5litrovým čtyřválcem, další specifikace této novinky jsou zatím tajemstvím.

Hyundai Ioniq Autonomous: Hlavním lákadlem nového konceptu od automobilky Hyundai je možnost plně autonomní jízdy. Korejský výrobce se soustředí na to, aby připravil kvalitní produkt s potřebou co nejmenšího výpočetního výkonu. I vůz s možností autonomní jízdy by se tak mohl nechat pořídit za příznivé peníze. Aktuálně Hyundai testuje tři tyto prototypy.

Hyundai Ioniq Autonomous: Hlavním lákadlem nového konceptu od automobilky Hyundai je možnost plně autonomní jízdy. Korejský výrobce se soustředí na to, aby připravil kvalitní produkt s potřebou co nejmenšího výpočetního výkonu. I vůz s možností autonomní jízdy by se tak mohl nechat pořídit za příznivé peníze. Aktuálně Hyundai testuje tři tyto prototypy.

Jaguar I-Pace: Horkou novinkou v oblasti elektromobilů je koncept I-Pace z dílny Jaguaru. Jedná se o první počin s nulovými emisemi a hned míří hodně vysoko. Společnost věří, že by tento kousek mohl konkurovat i Modelu X od Tesly. Na trh by auto mohlo zamířit už v roce 2018 a jedním z hlavních lákadel je dojezdová vzdálenost, která se má šplhat až k 500 kilometrům na jedno nabití.

Jaguar I-Pace: Horkou novinkou v oblasti elektromobilů je koncept I-Pace z dílny Jaguaru. Jedná se o první počin s nulovými emisemi a hned míří hodně vysoko. Společnost věří, že by tento kousek mohl konkurovat i Modelu X od Tesly. Na trh by auto mohlo zamířit už v roce 2018 a jedním z hlavních lákadel je dojezdová vzdálenost, která se má šplhat až k 500 kilometrům na jedno nabití.

Subaru Concept: V návaznosti na sedmimístné SUV od Volkswagenu představilo svůj nejnovější koncept také Subaru. Automobilka neměla svého zástupce v tomto segmentu od roku 2014, kdy po dlouhých osmi letech skončila výroba modelu Tribeca. Podle posledních informací už společnost zaregistrovala celou řadu nových patentů a výroba sedmimístné novinky by tak mohla začít co nevidět. Odhaduje se, že vůz bude připraven na počátku roku 2018 a kromě jiného by mohl být poháněn také 3,6litrovým šestiválcem.

Subaru Concept: V návaznosti na sedmimístné SUV od Volkswagenu představilo svůj nejnovější koncept také Subaru. Automobilka neměla svého zástupce v tomto segmentu od roku 2014, kdy po dlouhých osmi letech skončila výroba modelu Tribeca. Podle posledních informací už společnost zaregistrovala celou řadu nových patentů a výroba sedmimístné novinky by tak mohla začít co nevidět. Odhaduje se, že vůz bude připraven na počátku roku 2018 a kromě jiného by mohl být poháněn také 3,6litrovým šestiválcem.

1966 Ford GT40: A na závěr jeden skutečně unikátní klenot. Tento Ford GT40 z roku 1966 je majetkem společnosti RK Motors Charlotte a ta se nedávno pustila do jeho restaurování. Právě tento kousek byl vítězným automobilem závodu v Le Mans roku 1966. Jeho znovuobnovení trvalo 20 měsíců a téměř 4 000 hodin. Vedle futuristických konceptů tak pohled na tohoto krasavce jistě potěší oko nejednoho diváka.

1966 Ford GT40: A na závěr jeden skutečně unikátní klenot. Tento Ford GT40 z roku 1966 je majetkem společnosti RK Motors Charlotte a ta se nedávno pustila do jeho restaurování. Právě tento kousek byl vítězným automobilem závodu v Le Mans roku 1966. Jeho znovuobnovení trvalo 20 měsíců a téměř 4 000 hodin. Vedle futuristických konceptů tak pohled na tohoto krasavce jistě potěší oko nejednoho diváka.

Chevrolet Equinox: V Los Angeles debutovala také nová generace SUV od Chevroletu. Model Equinox je oproti svému předchůdci o 180 kilogramů lehčí, úspornější a hbitější. Novinka nabídne dva benzinové a jeden naftový agregát. Tím nejvýkonnějším je zážehový dvoulitr s výkonem 188 kW a devítistupňovou automatickou převodovkou. Chevrolet věří, že následující počin se stane konkurencí pro Toyotu RAV4 či Hondu CR-V.
Ford EcoSport: Novinkou v podobě kompaktního SUV se pochlubil také Ford s modelem EcoSport. Jedná se o faceliftovanou verzi globálního trhu, která přinesla řadu zajímavých vylepšení. Designově přepracovaná byla přední část vozu, která u předchozí varianty vzbuzovala značné kontroverze. V útrobách nalezneme litrový EcoBoost či dvoulitrový motor spárovaný výhradně s automatickou převodovkou.
Honda CR-V: Honda s pátou generací svého modelu CR-V nabízí evoluční redesign, mírně vzrostlé rozměry, řadu vychytaných funkcí a zcela nový 1,5litrový přeplňovaný motor. Pro Hondu je zámořský trh klíčový, vždyť právě model CR-V je ve Spojených státech druhým nejprodávanějším vozem. I když se auto pro více komfortu uvnitř zvětšilo, jeho hmotnost se oproti předchozí generaci snížila. Bližší informace a specifikace se dozvíme na počátku roku 2017.
Jaguar XKSS Continuation: Tohle je skutečně unikátní premiéra. V roce 1957 měl Jaguar pro americké zájemce postavit devět těchto automobilů, jenže 12. února zachvátil továrnou automobilky požár a vozy byly zničeny. XKSS je silniční variantou modelu D-Type, vítězného vozu z legendárního závodu v Le Mans. V letech 1954-1956 bylo postaveno 16 těchto vozů. Další devítky jsme se dočkali po téměř 60 letech.
17
Fotogalerie

Fotogalerie: Co nejvíce zaujalo na autosalonu v Los Angeles?

Velké premiéry, futuristické koncepty i historické klenoty. Autosalon v Los Angeles toho letos nabízí spoustu, podívejte se s námi na galerii toho nejlepšího.

Letošní Los Angeles Auto Show nabízí více než 50 vyrobených či koncepčních modelů. Zároveň slouží také jako místo setkání pro profesionály i nadšence do automobilového a technologického průmyslu.

Aktuální autosalon byl pro novináře a vybranou hrstku lidí otevřen od 14. do 17. listopadu, kdy jsme se také dočkali několika hlavních odhalení. Pro veřejnost se pak brány show otvírají 18. listopadu a návštěvníci se na vozy blízké i daleké budoucnosti mohou přijít podívat až do 27. listopadu.

V Kalifornii jsme se dočkali řady zajímavých debutů a představení. Pojďme si v následující fotogalerii připomenout, jakým směrem se bude automobilový průmysl v příštích letech ubírat. Více informací o jednotlivých modelech najdete v popisku pod otevřenou fotografií.

Fotogalerie

1.png2.png3.png4.png5.png6.png7.png8.png9.png10.png11.png12.png13.png14.png15.png16.png17.png

 

Doporučujeme

Články odjinud