Další test bude patřit Škodě Octavia s litrovým tříválcem

Další test bude patřit Škodě Octavia s litrovým tříválcem

Ten bude hlavním předmětem testu, protože jinak už o Octavii byly napsány tuny článků

Ten bude hlavním předmětem testu, protože jinak už o Octavii byly napsány tuny článků

Testovaná verze ale kromě motoru zaujme i výbavou. Ta je totiž maximální

Testovaná verze ale kromě motoru zaujme i výbavou. Ta je totiž maximální

Interiér vypadá velmi pěkně, ale celková cena překračuje 800 tisíc

Interiér vypadá velmi pěkně, ale celková cena překračuje 800 tisíc

Manuál je levnější možnost pro litrový tříválec. Případní zájemci si mohou dokoupit DSG

Manuál je levnější možnost pro litrový tříválec. Případní zájemci si mohou dokoupit DSG

Litrový motor je výkonnější a úspornější než původní čtyřválec 1.2 TSI

Litrový motor je výkonnější a úspornější než původní čtyřválec 1.2 TSI

Základní parametry tříválce jsou 85 kW (115 k) a 200 Nm

Základní parametry tříválce jsou 85 kW (115 k) a 200 Nm

Octavia je poměrně velké auto, bude na to tříválec stačit?

Octavia je poměrně velké auto, bude na to tříválec stačit?

Obzvlášť, když naložíte gigantický zavazadelník

Obzvlášť, když naložíte gigantický zavazadelník

Od prvních kilometrů se ukazuje, že se drama nekoná

Od prvních kilometrů se ukazuje, že se drama nekoná

Dynamiky je dost, spotřeba není špatná a tak vůbec celkově působí tahle Octavia sympatickým dojmem

Dynamiky je dost, spotřeba není špatná a tak vůbec celkově působí tahle Octavia sympatickým dojmem

Navíc je také pohodlná

Navíc je také pohodlná

Lehký předek a relativně široké pneumatiky postavené na sedmnáctkách znamenají minimální sklon k nedotáčivosti

Lehký předek a relativně široké pneumatiky postavené na sedmnáctkách znamenají minimální sklon k nedotáčivosti

Ten bude hlavním předmětem testu, protože jinak už o Octavii byly napsány tuny článků
Testovaná verze ale kromě motoru zaujme i výbavou. Ta je totiž maximální
Interiér vypadá velmi pěkně, ale celková cena překračuje 800 tisíc
Manuál je levnější možnost pro litrový tříválec. Případní zájemci si mohou dokoupit DSG
13
Fotogalerie

Připravujeme test Škoda Octavia 1.0 TSI: Tři válce v praxi

Tříválcová Škoda Octavia představuje kombinaci hodně malého motoru v hodně velkém autě. Vyzkoušíme, jaká je tato kombinace v praxi.

Škoda Octavia dostala s příchodem modelového roku 2017 několik dílčích změn. Nešlo o nic radikálního a navíc jsme si vše už podrobněji rozebrali v rámci prvních jízdních dojmů. Jedna výjimka tady ale je - nově totiž namísto motoru 1.2 TSI 81 kW dostanete litrovou jednotku, která má pouze tři válce. A právě tohle provedení zavítalo do naší redakce. 

Nutno podotknout, že jde o hotový unikát. Pokud stejně naspecifikovanou Octavii potkáte někde v běžném provozu, bude to zajisté velký svátek. Testovací auto totiž dorazilo v nejvyšší výbavě Style, což u motoru 1.0 TSI (85 kW) s manuální převodovkou znamená 501 900 Kč. A kromě toho je ještě dále naložené řadou příplatků. 

_DSC2372.jpg_DSC2378.jpg
Vypadá sice jako obyčejná Škoda Octavia, ale jde o hotový unikát. Nebo vy si myslíte, že někde ještě znovu potkáte tříválcovou verzi s plnou výbavou za bezmála 840 000 Kč?

K dispozici tak máme třeba čalounění alcantara/kůže, adaptivní tempomat, rozpoznávání značek, navigaci, asistenta pro jízdu v pruzích, příplatkové audio nebo Wi-Fi. Cena? Možná se něčeho radši podržte. Necelých 840 000 Kč. 

Přesto je ale hlavní téma jasné, kromě jiného také proto, že všechny ty různé příplatky a vychytávky už známe z dřívější doby. Nás, stejně jako pravděpodobně i vás, zajímá zejména nový litrový tříválec. Tedy hodně malý motor v hodně velkém automobilu. 

_DSC2393.jpg_DSC2395.jpg_DSC2406.jpg
Interiér testovaného exempláře vypadá parádně; uvnitř máme plnou výbavu; naše verze používá manuál, k dispozici je ale pro litrový tříválec také DSG

Prozatím můžete vznášet dotazy, ať víme, na co přesně se máme zaměřit. Níže najdete klasicky bezprostřední první dojmy z vozu. 

  • Octavia dnes už na pohled ani v interiéru jen těžko něčím překvapí. Pořád ale vypadá velmi dobře 
  • Světlý interiér působí na pohled přímo skvěle. Ten si vysokou cenu obhájí. O prostoru se určitě rozepisovat nemusíme
  • Tříválec bezpečně poznáte podle vibrací při startování, ale tím veškerá poznávací znamení končí
  • Motor samotný se pod kapotou trochu ztrácí a sám o sobě je dost neklidný, do interiéru ale jeho vibrace proniknou jen při startování. Při jízdě o něm nevíte 
  • Celkové odhlučnění je vynikající. I když pojedete rychle a motor tak budete držet třeba na hranici čtyř tisíc otáček, nebude vám to připadat nijak nenormální, protože ani ve vysokých otáčkách se jeho zvuk do interiéru moc nedostává 
  • Dynamika není vůbec špatná, i když se ve vyšších rychlostech snadno dostanete s pedálem plynu na podlahu
  • Projev tříválce připomíná diesel. V nízkých otáčkách je laxní, nejzajímavější jsou pak střední otáčky 
  • Po několika dálničních cestách je nutné konstatovat, že jde o příjemnou jednotku
  • Spotřebu si necháme až do testu, pro tuto chvíli zmíníme pouze to, že se dá celkem v klidu jezdit za šest litrů 
  • Příplatkové sedmnáctky v kombinaci s pneumatikami Dunlop Sport Maxx rt a lehkým předkem znamenají výborné chování v zatáčkách. Tahle Octavia má opravdu jen minimální sklon k nedotáčivosti 
  • Drama se nekoná, první dojem dělá přeplňovaný litrový tříválec velmi dobrý 
_DSC2385.jpg_DSC2386.jpg_DSC2384.jpg_DSC2388.jpg_DSC2349.jpg_DSC2353.jpg_DSC2360.jpg_DSC2362.jpg

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud