Vzali jsme dlouhodobě testovaný crossover od Nissanu do firmy Dieselpower, abychom ověřili parametry motoru na válcové zkušebně.
Kapitoly článku:
Bílý Nissan Qashqai už je s námi v redakci nějaký ten týden. Nejvyšší čas vyrazit s ním do Modletic na válcovou zkušebnu společnosti Dieselpower, kam jezdíme i s některými auty testovanými v běžném týdenním režimu.
Qashqai dCi 110 by měl podle Nissanu nabízet 81 kW (110 k) a 260 Nm
Pokud jste četli úvodní část dlouhodobého testu, víte, že Nissan nám půjčil motorizaci dCi 110. Označení udává výkon v koňských silách. Patnáctistovka od Renaultu by měla podle výrobce dosahovat výkonu 81 kW/110 k v 4000 min-1 a točivého momentu 260 Nm v 1750-2500 min-1. Jaká je realita?
Slibovaných sto deset koní poskytuje motor v širokém rozsahu, přibližně od 3200 až do 4600 otáček za minutu. Křivka za třemi tisíci pozvolna stoupá ve třech jasně patrných stupních a maxima 87 kW (118 koní) dosahuje v příjemných 4275 min-1. Tím se vysvětluje, proč motor působí tak točivým dojmem.
Graf zachycující průběh výkonu a točivého momentu
A co točivý moment? Plochý vrchol křivky přichází o chloupek později, vydrží však déle, než říkají oficiální údaje. V 1750 otáčkách chybí do udávaných 260 Nm ještě asi desítka newtonmetrů, ale slibované maximum se dostavuje ani ne o sto ot./min. později. V Dieselpoweru naměřili maximum 266 Nm a nad jmenovitými 260 Nm se křivka drží v intervalu cca 1800-2900 min-1, tedy po jedenáct set otáček.
Qashqai vyšel z měření se ctí, na válcové zkušebně firmy Dieselpower jsme mu naměřili o osm koní a šest newtonmetrů víc
V příštím pokračování dlouhodobého testu se podíváme, co s těmito parametry Qashqai předvede při měření akcelerace.