Dnes se na veletrhu mobility IAA Mnichov oficiálně představila veřejnosti Dacia Jogger, nový sedmimístný crossover rumunské značky.
Dacia Jogger působí na pohled skvěle. Designově vypadá vlastně jako Sandero Stepway s batohem. To znamená ochranné plasty po obvodu celého auta, agresivní přední masku, totožný světelný podpis a hlavně střešní ližiny, které lze se speciálním klíčem odmontovat a otočit o 90 stupňů. Světlá výška vozu je 20 cm a z podlahy nic nevyčnívá. Tohle auto půjde opravdu použít i mimo cesty a není jen na parádu. 16palcová kola obalená do pneumatik s větším vzorkem tomu nasvědčují.
Uvnitř je to taktéž shodné s kratším sanderem. Najdete tu osmipalcový infotainment, dva USB porty, otočné ovladače klimatizace od Renaultu i tlačítka na vyhřívání sedadel. Měkká sedadla nabídnou dostatek prostoru i pro širší postavy a výhled z celého auta je skvělý. Ze sedla řidiče mi vadil jen nízko posazený rám čelního okna, který bude překážet ve výhledu třeba na semafory. Jinak jsou na palubní desce a výplních dveří namixované tvrdé plasty s povrchy z textilu.
Ani v druhé řadě sedadel nebyl s místem problém. Když jsem si nastavil sedadlo řidiče na sebe, měl jsem vzadu ještě před koleny menší rezervu. I na hlavu bylo místa dost. Vzadu se ale sedí o dost výš než vpředu, takže se i hůře nastupuje, což ztěžuje i přístup na třetí lavici sedadel. Cestující na krajích pak mohou využít výklopné stolečky. Jejich zpracování pokulhává, ale službu určitě udělají.
Třetí řada sedadel má prý posloužit nejen dětem, ale také dospělým. Dva cestující tady mají své loketní opěrky i držáky na nápoje. Každá řada sedadel má pak na stropě svou vlastní lampičku. Dospělí jedinci se dozadu vejdou, ale já se už se 183 centimetry cítil stísněně. Na delší přesuny to tady rozhodně nebude.
Zavazadlový prostor je se všemi usazenými sedadly opravdu jen nouzový. Manipulace se třetí řadou sedadel je ale velmi jednoduchá. Stačí zatáhnout za páčku a opěradlo se sklopí. Pak pomocí další páčky sedadlo buď sklopíte úplně, nebo ho vyjmete ven. Jedno váží pouze deset kilogramů, ale také nepůsobí nijak zvlášť kvalitně.
Jogger stojí na platformě CMF-P a prozatím spoléhá na čistě spalovací motory TCe 110 a TCe 100 LPG, později přibude hybrid. První objednávky v Evropě odstartují v listopadu a u dealerů bude auto v únoru příštího roku. Auto působí robustně a vážně vypadá super, ostatně od zítra se na IAA Mnichov můžete přesvědčit osobně.