Po nedávné modernizaci Panamery se již ukazuje také její vrcholná plug-in hybridní verze, které výkon v žádném případě nechybí.
Modernizované Porsche Panamera představila německá značka na konci srpna, a to hned s pohledem na silnou variantu Turbo S, nižší GTS a elektrifikované 4S E-Hybrid. Dle předpokladů ale Porsche dále vyplňuje svou nabídku, takže nyní už přichází i naprostý vrchol nabídky ve formě plug-in hybridu Turbo S E-Hybrid. Ten dosavadní Turbo S (630 k/463 kW, 820 N.m) převyšuje s výkonem rovných 700 koní (514 kW) a točivým momentem 870 N.m.
Turbo S E-Hybrid kombinuje čtyřlitrový twin-turbo V8, elektromotor integrovaný do skříně převodovky PDK a větší baterii o kapacitě 17,9 kWh (dříve 14,1 kWh). Na 100 km/h tak novinka akceleruje za 3,2 sekundy (vůči předchůdci o 0,2 s rychleji), zatímco maximálně dosáhne rychlosti 315 km/h (o 5 km/h více). Dojezd v čistě elektrickém režimu čítá 50 km (WLTP).
Nakonec však Porsche nabízí už celkem tři plug-in hybridní varianty Panamery, jelikož k dříve představenému 4S E-Hybrid (560 k/412 kW) se teď řadí i výchozí verze 4 E-Hybrid, která spojuje elektromotor s 2,9litrovým twin-turbo V6 pro systémový výkon 462 koní (340 kW). Akcelerace z 0-100 km/h zde trvá 4,4 sekundy, maximálně lze dosáhnout 280 km/h a elektrický dojezd čítá až 56 km (WLTP).
Mimo hybridy pak Porsche vyplňuje nabídku i konvenčně poháněnou Panamerou 4S, jejíž 2,9litrový twin-turbo V6 produkuje 440 koní (324 kW). 4S se dostane s balíčkem Sport Chrono na stovku za 4,1 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti 295 km/h. Všechny nově představené varianty Panamery jsou dále dostupné i v prodloužené karoserii Executive a praktičtějším kombi Sport Turismo.
Dříve představená vylepšení v rámci modernizace se pochopitelně objevují také u nových variant, přičemž vrcholné Turbo S E-Hybrid dostává standardně i kompletní technologickou výbavu ve formě adaptivního podvozku, aktivních stabilizátorů, schopnějšího systému vektorování točivého momentu, natáčení kol zadní nápravy, variabilního posilovače řízení nebo karbon-keramických brzd.
U dealerů budou nové verze Panamery dostupné od prosince letošního roku. Prozatím známe německé cenovky, kdy 4 E-Hybrid začíná na částce 110.369 eur (asi 3 milion korun), 4S od ceny 115.241 eur (asi 3,15 milionu korun) a Turbo S E-Hybrid startuje na 185.537 eur (asi 5,06 milionu korun).