McLaren F1  je do dnešního dne jedním z největších technických divů v automobilovém průmyslu. Jeho vzácnost podtrhuje pouze 107 vyrobených kusů. Je tak jasné, že když se nějaký kousek objeví v aukci, mohou se dolaroví milionáři s plácačkami doslova pomlátit.  RM Sotheby´s

McLaren F1 je do dnešního dne jedním z největších technických divů v automobilovém průmyslu. Jeho vzácnost podtrhuje pouze 107 vyrobených kusů. Je tak jasné, že když se nějaký kousek objeví v aukci, mohou se dolaroví milionáři s plácačkami doslova pomlátit.  | RM Sotheby´s

Vůz na fotkách však není tak obyčejný. Na první pohled si možná všimnete, že tady jde o pětikusovou sérii homologačního speciálu F1 LM. Vypadá stejně, dokonce i výkon 680 koní vidlicového dvanáctiválce odpovídá. Jenže tady nejde ani o jedno, ani o druhé.  RM Sotheby´s

Vůz na fotkách však není tak obyčejný. Na první pohled si možná všimnete, že tady jde o pětikusovou sérii homologačního speciálu F1 LM. Vypadá stejně, dokonce i výkon 680 koní vidlicového dvanáctiválce odpovídá. Jenže tady nejde ani o jedno, ani o druhé.  | RM Sotheby´s

Když totiž výroba F1 skončila, zbylo ještě několik dílů z LM. Proto bylo možné později předělat obyčejné F1 na LM, které nespadaly pod limitku pěti kusů, ale jmenovaly se LM-Specification. Vyjma prototypů jde tedy o nejvzácnější verzi tohoto modelu, vznikly totiž pouze dva kusy. RM Sotheby´s

Když totiž výroba F1 skončila, zbylo ještě několik dílů z LM. Proto bylo možné později předělat obyčejné F1 na LM, které nespadaly pod limitku pěti kusů, ale jmenovaly se LM-Specification. Vyjma prototypů jde tedy o nejvzácnější verzi tohoto modelu, vznikly totiž pouze dva kusy. | RM Sotheby´s

Unikátní jsou tím, že ačkoliv nabídnou agresivní závodní vzhled a okruhově laděný motor, pořád mají civilizovaný interiér pro tři cestující. Oba vozy jsou od opuštění továrny bedlivě sledovány  divizí MSO  (Mclaren Special Operations). Konkrétně tento kus má celkem pestrou historii. RM Sotheby´s

Unikátní jsou tím, že ačkoliv nabídnou agresivní závodní vzhled a okruhově laděný motor, pořád mají civilizovaný interiér pro tři cestující. Oba vozy jsou od opuštění továrny bedlivě sledovány divizí MSO (Mclaren Special Operations). Konkrétně tento kus má celkem pestrou historii. | RM Sotheby´s

Prodal se totiž v roce 1994 v barvě Midnight Blue Pearl jako obyčejné F1 a v roce 1999 byl prodán do Německa. Až v roce 2000 začala přestavba na specifikaci LM na přání tehdejšího majitele. Za celou dobu má navíc najeto pouze 13.352 mil.  RM Sotheby´s

Prodal se totiž v roce 1994 v barvě Midnight Blue Pearl jako obyčejné F1 a v roce 1999 byl prodán do Německa. Až v roce 2000 začala přestavba na specifikaci LM na přání tehdejšího majitele. Za celou dobu má navíc najeto pouze 13.352 mil.  | RM Sotheby´s

Aukční kladivo padlo až na částce 19.805.000 dolarů, tedy v přepočtu přes 450 milionů korun. Částka se tak přiblížila předběžnému odhadu, který udával dvacet milionů dolarů.  RM Sotheby´s

Aukční kladivo padlo až na částce 19.805.000 dolarů, tedy v přepočtu přes 450 milionů korun. Částka se tak přiblížila předběžnému odhadu, který udával dvacet milionů dolarů.  | RM Sotheby´s

McLaren F1 LM-Spec RM Sotheby´s

McLaren F1 LM-Spec | RM Sotheby´s

McLaren F1 LM-Spec RM Sotheby´s

McLaren F1 LM-Spec | RM Sotheby´s

McLaren F1 LM-Spec RM Sotheby´s

McLaren F1 LM-Spec | RM Sotheby´s

McLaren F1 LM-Spec RM Sotheby´s

McLaren F1 LM-Spec | RM Sotheby´s

McLaren F1 LM-Spec RM Sotheby´s

McLaren F1 LM-Spec | RM Sotheby´s

Vůz na fotkách však není tak obyčejný. Na první pohled si možná všimnete, že tady jde o pětikusovou sérii homologačního speciálu F1 LM. Vypadá stejně, dokonce i výkon 680 koní vidlicového dvanáctiválce odpovídá. Jenže tady nejde ani o jedno, ani o druhé.  RM Sotheby´s
Když totiž výroba F1 skončila, zbylo ještě několik dílů z LM. Proto bylo možné později předělat obyčejné F1 na LM, které nespadaly pod limitku pěti kusů, ale jmenovaly se LM-Specification. Vyjma prototypů jde tedy o nejvzácnější verzi tohoto modelu, vznikly totiž pouze dva kusy. RM Sotheby´s
Unikátní jsou tím, že ačkoliv nabídnou agresivní závodní vzhled a okruhově laděný motor, pořád mají civilizovaný interiér pro tři cestující. Oba vozy jsou od opuštění továrny bedlivě sledovány  divizí MSO  (Mclaren Special Operations). Konkrétně tento kus má celkem pestrou historii. RM Sotheby´s
Prodal se totiž v roce 1994 v barvě Midnight Blue Pearl jako obyčejné F1 a v roce 1999 byl prodán do Německa. Až v roce 2000 začala přestavba na specifikaci LM na přání tehdejšího majitele. Za celou dobu má navíc najeto pouze 13.352 mil.  RM Sotheby´s
11
Fotogalerie

McLaren F1 patří mezi nejvzácnější auta světa. Tento byl vydražen za téměř půl miliardy

Na aukci RM Sotheby´s Monterey Car Week se v pátek dražil unikátní McLaren F1. Na rozdíl od aukce Porsche Type 64 to nedopadlo fiaskem, ale velkým úspěchem.

McLaren F1 je do dnešního dne jedním z největších technických divů v automobilovém průmyslu. Jeho vzácnost podtrhuje pouze 107 vyrobených kusů. Je tak jasné, že když se nějaký kousek objeví v aukci, mohou se dolaroví milionáři s plácačkami doslova pomlátit. 

Vůz na fotkách však není tak obyčejný. Na první pohled si možná všimnete, že tady jde o pětikusovou sérii homologačního speciálu F1 LM. Vypadá stejně, dokonce i výkon 680 koní vidlicového dvanáctiválce odpovídá. Jenže tady nejde ani o jedno, ani o druhé. 

Když totiž výroba F1 skončila, zbylo ještě několik dílů z LM. Proto bylo možné později předělat obyčejné F1 na LM, které nespadaly pod limitku pěti kusů, ale jmenovaly se LM-Specification. Vyjma prototypů jde tedy o nejvzácnější verzi tohoto modelu, vznikly totiž pouze dva kusy.

Unikátní jsou tím, že ačkoliv nabídnou agresivní závodní vzhled a okruhově laděný motor, pořád mají civilizovaný interiér pro tři cestující. Oba vozy jsou od opuštění továrny bedlivě sledovány divizí MSO (Mclaren Special Operations). Konkrétně tento kus má celkem pestrou historii.

Prodal se totiž v roce 1994 v barvě Midnight Blue Pearl jako obyčejné F1 a v roce 1999 byl prodán do Německa. Až v roce 2000 začala přestavba na specifikaci LM na přání tehdejšího majitele. Za celou dobu má navíc najeto pouze 13.352 mil. 

Aukční kladivo padlo až na částce 19.805.000 dolarů, tedy v přepočtu přes 450 milionů korun. Částka se tak přiblížila předběžnému odhadu, který udával dvacet milionů dolarů. 

Doporučujeme

Články odjinud