Dlouhá Niva je ve výrobě od roku 1994 a na rozdíl od svého třídveřového sourozence si moc velkou oblibu nezískala – vzniklo jen okolo sta tisíc kusů. Zdroj: Lada

Dlouhá Niva je ve výrobě od roku 1994 a na rozdíl od svého třídveřového sourozence si moc velkou oblibu nezískala – vzniklo jen okolo sta tisíc kusů. | Zdroj: Lada

Oproti třídveřové verzi má o půl metru delší rozvor a stejně jako ostatní modely ji pohání sedmnáctistovka s výkonem 61 kW (83 k) a točivým momentem 129 N.m. Zdroj: Lada

Oproti třídveřové verzi má o půl metru delší rozvor a stejně jako ostatní modely ji pohání sedmnáctistovka s výkonem 61 kW (83 k) a točivým momentem 129 N.m. | Zdroj: Lada

Výroba se v letošním roce už jednou zastavila (v únoru) kvůli nedostatku dílů, nyní končí nadobro. Zdroj: Lada

Výroba se v letošním roce už jednou zastavila (v únoru) kvůli nedostatku dílů, nyní končí nadobro. | Zdroj: Lada

Dočasnou náhradou bude  Lada Niva Travel  na bázi původního Chevroletu Niva – i ta nabídne seriózní terénní vlastnosti, navíc je oproti klasické Nivě o pořádný kus modernější.  Zdroj: Lada

Dočasnou náhradou bude Lada Niva Travel na bázi původního Chevroletu Niva – i ta nabídne seriózní terénní vlastnosti, navíc je oproti klasické Nivě o pořádný kus modernější.  | Zdroj: Lada

Nová generace Nivy se chystá na rok 2024. Využije francouzskou platformu CMF-B, pro ruský trh by měla mít atmosférický motor, při případném uvedení na trhy evropské (což zní nepravděpodobně) by teoreticky mohla využít přeplňované tříválce a čtyřválce. Zdroj: Lada

Nová generace Nivy se chystá na rok 2024. Využije francouzskou platformu CMF-B, pro ruský trh by měla mít atmosférický motor, při případném uvedení na trhy evropské (což zní nepravděpodobně) by teoreticky mohla využít přeplňované tříválce a čtyřválce. | Zdroj: Lada

Lada Niva Zdroj: Lada

Lada Niva | Zdroj: Lada

Lada Niva Zdroj: Lada

Lada Niva | Zdroj: Lada

Lada Niva Zdroj: Lada

Lada Niva | Zdroj: Lada

Oproti třídveřové verzi má o půl metru delší rozvor a stejně jako ostatní modely ji pohání sedmnáctistovka s výkonem 61 kW (83 k) a točivým momentem 129 N.m. Zdroj: Lada
Výroba se v letošním roce už jednou zastavila (v únoru) kvůli nedostatku dílů, nyní končí nadobro. Zdroj: Lada
Dočasnou náhradou bude  Lada Niva Travel  na bázi původního Chevroletu Niva – i ta nabídne seriózní terénní vlastnosti, navíc je oproti klasické Nivě o pořádný kus modernější.  Zdroj: Lada
Nová generace Nivy se chystá na rok 2024. Využije francouzskou platformu CMF-B, pro ruský trh by měla mít atmosférický motor, při případném uvedení na trhy evropské (což zní nepravděpodobně) by teoreticky mohla využít přeplňované tříválce a čtyřválce. Zdroj: Lada
8
Fotogalerie

Lada Niva končí v pětidveřové verzi. Nástupce bude stát na platformě Renaultu Clio

Vůz s oficiálním názvem VAZ-2131 si už neobjednáte, výroba bude zastavena v prosinci letošního roku.

Dlouhá Niva je ve výrobě od roku 1994 a na rozdíl od svého třídveřového sourozence si moc velkou oblibu nezískala – vzniklo jen okolo sta tisíc kusů. Oproti třídveřové verzi má o půl metru delší rozvor a stejně jako ostatní modely ji pohání sedmnáctistovka s výkonem 61 kW (83 k) a točivým momentem 129 N.m. Výroba se v letošním roce už jednou zastavila (v únoru) kvůli nedostatku dílů, nyní končí nadobro.

Dočasnou náhradou bude Lada Niva Travel na bázi původního Chevroletu Niva – i ta nabídne seriózní terénní vlastnosti, navíc je oproti klasické Nivě o pořádný kus modernější. Nová generace Nivy se chystá na rok 2024. Využije francouzskou platformu CMF-B, pro ruský trh by měla mít atmosférický motor, při případném uvedení na trhy evropské (což zní nepravděpodobně) by teoreticky mohla využít přeplňované tříválce a čtyřválce.

Lada

Lada je značka ruského výrobce AvtoVAZ, dnes jediná. Vznikla v roce 1970 a byla velmi populární v celém sovětském bloku.

AvtoVAZ je od roku 2008 součástí skupiny Renault-Nissan-Lada a Lada je v Rusku stále nejoblíbenější značkou.

Lada Niva • Lada 4x4 • Lada Vesta Cross

Doporučujeme

Články odjinud