Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera 4S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera 4S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche

Porsche 911 Carrera S (992) | Porsche

Porsche 911 (992) Jalopnik

Porsche 911 (992) | Jalopnik

Porsche 911 (992) Jalopnik

Porsche 911 (992) | Jalopnik

Porsche 911 (992) Jalopnik

Porsche 911 (992) | Jalopnik

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet Porsche

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet | Porsche

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet Porsche

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet | Porsche

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet Porsche

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet | Porsche

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet Porsche

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet | Porsche

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet Porsche

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet | Porsche

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet Porsche

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet | Porsche

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet Porsche

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet | Porsche

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet Porsche

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet | Porsche

Porsche 718 Cayman T

Porsche 718 Cayman T

Porsche 718 Boxster T

Porsche 718 Boxster T

Porsche 718 Cayman T

Porsche 718 Cayman T

Porsche 718 Boxster T

Porsche 718 Boxster T

Porsche 718 Boxster T

Porsche 718 Boxster T

Porsche 911 Carrera S (992) Porsche
Porsche 911 Carrera S (992) Porsche
Porsche 911 Carrera S (992) Porsche
Porsche 911 Carrera S (992) Porsche
40
Fotogalerie

Jak pracuje mokrý režim nového Porsche 911? Nemá pouze jedno využití

Díky volitelným jízdním režimům může mít jedno auto vlastně více charakterů. Samozřejmě s trochou nadsázky. Režim do mokra nového Porsche 911 je ale ryze bezpečnostní.

Lidé si za tlačítko pro změnu jízdních režimů u nových aut často rádi připlatí. Mají pocit, že mohou jednoduchým úkonem něco skutečně změnit a přizpůsobit charakter vozu aktuálním podmínkám či osobním potřebám, v drtivé většině případů však dojde pouze k upravením reakcí motoru, činnosti stabilizačního systému, automatické převodovky neposílají motory do nesmyslně nízkých či vysokých otáček a třeba se i přibarví zvuk motoru.

Režim do mokra nového Porsche 911 je ale jiný. Sází na senzory přímo v podbězích, které detekují množství vody na silnici a upozorní také na aquaplaning. Můžete namítat, že informace o dešti může vůz získat i z dešťového senzoru v čelním skle, jenže ty by nebyly přesné – neznamená, že když přestane pršet, je vozovka suchá.

Pokud systém detekuje vodu, poupraví nastavení stabilizačního a protiprokluzového systému a zároveň řidiče vyzve, aby systém „natvrdo“ aktivoval buď tlačítkem na středové konzole, nebo prostřednictvím otočného ovladače na volantu v případě, že je vůz vybaven paketem Sport Chrono.

Porsche uvádí, že je-li silnice mokrá, je vhodné přepnout vůz do „mokrého“ režimu. To vedle zmíněných systémů poupraví i činnost vektorování točivého momentu, adaptivní „žaluzie“ v předním nárazníku se otevřou a reakce motoru se změní ve prospěch maximální jízdní stability. V rychlostech nad 90 km/h se vysune zadní spoiler ve snaze poskytnout vozu co největší přítlak. Motor má plynulejší reakce a stabilizační systém nelze vypnout nebo přepnout do sportovního režimu. U verze 4S s pohonem všech kol pak více přichází ke slovu přední náprava.

Zkrátka a dobře, děje se toho víc než u běžných vozů hlavně díky aktivní aerodynamice nového Porsche 911. Automobilka říká, že systém nemusí najít využití pouze na mokru, ale klidně i na sněhu. Takže tady vlastně máme i režim „sníh“.

Možná vás napadne, že jízda bude sice bezpečná, ale ne zábavná. K tomu by ale měl jistě co říct jistý Walter Röhrl, určitě ho znáte. Ten se podílí na vývoji vozů Porsche a na mezinárodních prezentacích se nechával slyšet, že když vůz řídíte tak, jak se řídit má, vykouzlíte nádherný drift i se zapnutou stabilizací. Ví to – on ji totiž ladil.

Doporučujeme

Články odjinud