Německý úpravce Delta 4x4 u nás není příliš znám. To ale neznamená, že jeho produkty hrají na trhu druhé housle.
Portfolio upravených vozů společnosti Delta 4x4 tvoří povětšinou auta německé produkce a to zejména „lidové vozy“. Pro první crossover z dílny Wolfburgské automobilky si návrháři z této společnosti přichystali sadu optického a technického vylepšení, a to jak pro silniční, tak pro off-roadovou verzi.
Podívejme se nejprve na on-road verzi, která je díky novým tlumičům blíže k zemi o celých 30 mm a díky rozšířeným blatníkům nabral vůz na robustnosti. Další kosmetické úpravy bychom hledali jen stěží, protože ty se dále odvíjejí od individuálních potřeb toho kterého zákazníka. Na výběr budou i kola v rozměrech od 16 do 22 palců. Na předváděné verzi byly použity slitinové disky Hellow Spoke o rozměrech 21 palců.
Co se týče stylingu off-roadové verze, zde byly zásahy již poněkud drastické a mírně připomínají černo-oranžové Porsche Cayenne upravené Gemballou. K této verzi je standardně dodáván nový bodykit, který se však nemusí každému líbit. Na bocích přibyly nerezové trubky, podvozek a motor pak kryjí hliníkové plechy. Boční profil zdobí 18-ti palcové oranžové disky Sins. Snad jediná skutečně potřebná úprava bylo použití nových tlumičů, které zvýšily světlou výšku vozu o 30 mm.
Závěrem vzpomeňme ještě modifikace motoru, jež jsou pro obě verze stejné. Jako základ pro úpravy posloužil vznětový dvoulitr s výkonem 103 kW a maximálním točivým momentem 320 Nm. Po úpravách motoru se celkový výkon vyšplhal na 125 kW a „krouťák“ na 384 Nm. Maximální rychlost činí 198 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne tento nadopovaný Tiguan za 9,8 sekundy.
Delta 4x4 VW Tiguan