S návazností na úspěchy předchůdce nám nyní Porsche ukazuje novou verzi závoďáku 911 RSR, který bude nadále bojovat v šampionátu vytrvalostních závodů.
Místem představení nového Porsche 911 RSR byl Festival rychlosti v Goodwoodu, kde se závoďák ukázal v plné síle také na místní vrchařské trati (video níže). Porsche uvádí, že ačkoliv model stále vychází ze starší generace 991, celých 95 % dílů je na RSR zbrusu nových. Stejně jako dříve bude RSR ve specifikaci GTE bojovat ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů (WEC).
Jak už zavedla předchozí verze RSR, motor závodní 911 je pro lepší rozložení hmotnosti a aerodynamické výhody zadního difuzoru umístěn před zadní nápravou. Atmosférickému plochému šestiválci však byl dále zvětšen objem na 4,2 litru, přičemž větší boxer ještě nikdy Porsche do karoserie 911 neumístilo.
V závislosti na použitém restriktoru v případě závodních regulí pak nově vyladěný motor produkuje kolem 384 kW (515 koní). Rovněž s ohledem na aerodynamiku (zvětšení prostoru zadního difuzoru) a ušetření hmotnosti je teď výfukový systém zakončen před zadními koly. Překalibrována byla dále šestistupňová sekvenční převodovka, která má být ještě odolnější vytrvalé zátěži a zajistit ještě rychlejší řazení.
Kromě přepracovaných dílů CFRP karoserie s novými prvky se poté inženýři vrhli také do interiéru RSR, kde se objevuje optimalizovaná ochranná klec a nové výztuhy ve dveřích i prostoru podlahy k zajištění vyšší bezpečnosti pilotů. I když se to tedy nemusí zdát, Porsche mělo na novém RSR použít z dřívější verze závoďáku jen světlomety, brzdový systém, spojku, sedačku řidiče a části podvozku.
Po prezentaci na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se nové Porsche 911 RSR ukáže poprvé v ostrém nasazení na prvním závodě nové sezóny šampionátu FIA WEC, který se koná 1. záři 2019 na Silverstonu.