Automobilka Ford modernizovala svůj stěžejní model Focus. Dostal upravenou příď, vylepšený interiér a nové pohonné jednotky.
Kapitoly článku:
Jako jedna z mála velkých automobilek nepřivezl Ford do Ženevy jedinou světovou premiéru. Ne, že by se na jeho stánku nebylo na co dívat, jenže koncept Edge byl představen už na podzim v Los Angeles, Mustang prožil svoji premiéru na speciální akci a facelift Focusu jsme poprvé viděli minulý týden v Barceloně.
Ford vystavuje v Ženevě nový Focus s karoseriemi kombi i hatchback
Ford Focus zůstává průběžně nejprodávanějším modelem světa, a to zejména díky čínskému trhu, ovšem čas nezastavíte. Aktuální, v pořadí třetí generace Focusu (náš první test modelu Focus 1,6 EcoBoost najdete zde) se prodává už od konce roku 2010, a tak nyní přišel čas na faceliftu v půli životního cyklu.
Ať už máte na design současných fordů názor jakýkoli, facelift podle nás Focusu jednoznačně prospěl. Příď se dočkala především nové, výraznější masky chladiče ve stylu Aston Martinu (poprvé se objevila na provedení Ford Focus Electric), přepracovaného nárazníku a nových, užších a do stran protaženějších sdružených svítilen.
Nejvíce se toho odehrálo v pracovišti řidiče
Na fotografiích si všimneme rovněž zatmavení svítilen vpředu i vzadu, ovšem otázkou zůstává, zda půjde o standardní řešení pro všechny verze Focusu. Drobné úpravy se dotkly také zadní části karoserie hatchbacků i kombíků, přičemž cíl byl jasný: přiblížit styling Focusu aktuálnímu (resp. očekávanému) Mondeu nebo malé Fiestě. Více se toho změnilo v interiéru vozu, kde můžeme očekávat i nové materiály.
Palubní deska má ostřeji řezané linie, hranatější střed volantu a upravený přístrojový štít, ale především zcela novou středovou konzoli s redukovaným počtem ovládacích prvků, většími tlačítky a „dospěleji“ působícím vzhledem.
Pod kapotou se objeví dvě zbrusu nové patnáctistovky, zážehová 1.5 EcoBoost a vznětová 1.5 TDCi. První z nich nabídne v podstatě identický výkon jako dosavadní motor 1,6 l: 150 nebo 180 koní. Nový naftový motor bude nabízen ve variantách 95 a 120 k. Později v paletě motorizací přibude rovněž několik nových kombinací motorů a samočinných převodovek. Kompletní nabídka bude vypadat takto:
Motorizace | Max. výkon | Převodovka |
1,0 l EcoBoost zážehový | 74 kW/100 k | pětistupňová manuální |
1,0 l EcoBoost zážehový | 92 kW/125 k | šestistupňová manuální |
1,0 l EcoBoost zážehový | 92 kW/125 k | šestistupňová automatická (2015) |
1,5 l EcoBoost zážehový | 110 kW/150 k | šestistupňová manuální |
1,5 l EcoBoost zážehový | 110 kW/150 k | šestistupňová automatická (2015) |
1,5 l EcoBoost zážehový | 132 kW/180 k | šestistupňová manuální |
1,5 l EcoBoost zážehový | 132 kW/180 k | šestistupňová automatická (2015) |
1,6 l Ti-VCT zážehový | 63 kW/85 k | pětistupňová manuální |
1,6 l Ti-VCT zážehový | 77 kW/105 k | pětistupňová manuální |
1,6 l Ti-VCT zážehový | 92 kW/125 k | pětistupňová manuální |
1,6 l Ti-VCT zážehový | 92 kW/125 k | šestistupňová PowerShift |
1,5 l TDCi vznětový | 70 kW/95 k | šestistupňová manuální |
1,5 l TDCi vznětový | 88 kW/120 k | šestistupňová manuální |
1,5 l ECOnetic vznětový | 77 kW/105 k | šestistupňová manuální |
1,5 l TDCi vznětový | 88 kW/120 k | šestistupňová PowerShift (2015) |
1,6 l TDCi vznětový | 70 kW/95 k | šestistupňová manuální |
1,6 l TDCi vznětový | 85 kW/115 k | šestistupňová manuální |
2,0 l TDCi vznětový | 110 kW/150 k | šestistupňová manuální |
2,0 l TDCi vznětový | 110 kW/150 k | šestistupňová PowerShift |
Hlavními novinkami ve výbavě jsou zdokonalený systém SYNC 2, který by měl umožňovat intuitivnější ovládání hlasem, a vylepšený parkovací asistent. Ten nově zvládne vedle podélného také příčné parkování.
Modernizovaný Focus by měl zamířit k evropským zákazníkům ve druhé polovině roku 2014.