Kia pokračuje ve vypichování klíčových novinek čtvrté generace Sorenta. V terénu teď prý bude SUV ještě schopnější.
Kia už nám v rámci představení nové generace Sorenta podrobněji popsala nové hybridní motory, zaměřila se na nový systém sledování mrtvého úhlu a taky již oznámila produkci exemplářů, které zanedlouho poputují k zákazníkům v Evropě. Teď se značka blíže ohlíží na jízdní schopnosti SUV mimo zpevněné silnice.
Jedním z klíčových prvků čtvrtého Sorenta je totiž i nově vyvinutý Terrain Mode, tedy systém několika jízdních režimů pro výlety do různých druhů terénu. V SUV tak najdete samostatný otočný volič, který výběrem jednotlivých režimů překonfiguruje chování pohonu všech kol, stabilizace, průběh točivého momentu motoru a rovněž reakce automatické osmistupňové či šestistupňové převodovky.
Řidič bude mít na výběr ze tří nastavení pro jízdu na nezpevněném povrchu. Pro jízdu v zimě ve sněhu a na ledu nechybí režim „Snow“ (sníh), který co nejvíce omezuje projev točivého momentu a chytře jej rozděluje na jednotlivá kola, zatímco kontrola trakce zajišťuje přibrzďováním kol co nejmenší prokluz a převodovka řadí v nižších otáčkách.
Režim „Mud“ (bláto) funguje obdobným stylem, ale systém zde zajišťuje jemnější průběh točivého momentu, kvalty jsou rovněž „zkráceny“ a kontrola trakce se projevuje silnějším dojmem. V tomto naladění se hledí především na zachování pohybu v terénu, aby vozidlo v blátě neuvízlo.
Třetím režimem je „Sand“ (písek) pro jízdu nejen na písku, ale celkově jemnějším povrchu s nízkou úrovní trakce. Tady se točivý moment ústrojí projevuje výrazněji a systém pohonu všech kol rozděluje sílu ještě rovnoměrněji na všechna kola. Kontrola trakce i zde hledí na maximum přilnavosti s ohledem na případné zahrabání do písku.
Prodej nového Sorenta započne na starém kontinentu během třetího čtvrtletí letošního roku a do konce roku chce Kia model nabízet už na všech svých globálních trzích. Cenovky pro Česko zatím neznáme.