Ženy v současnosti tvoří 27 procent ze všech zákazníků, kteří si kupují auto v autobazaru AAA.
Jednu věc mají ženy i muži při nákupu ojetého auta společnou, vyplývá z nové tiskové zprávy největšího tuzemského prodejce ojetých aut - společnosti AAA Auto. Tou je největší zájem o domácí značku, tedy automobilku Škoda. Už na druhém místě však v tomto ohledu dochází k rozdílu preferencí.
Zatímco muži po Škodě nejvíce kupují Fordy, ženy auta značky Volkswagen.
Ženy při koupi ojetiny méně utrácí. V průměru si z "áček" odvážejí auta o patnáct tisíc korun levnější, než zákazníci z řad mužského pokolení.
Překvapivá je shoda preferencí barvy vozu. Obě pohlaví nejvíce žádají šedé automobily, případně modré. Teprve na třetím místě je rozdíl, když ženy by sáhly po červené a muži po černé.
Také na tvaru karosérie se obvykle muži i ženy shodnou. Nejčastěji si žádají hatchback. Jenže zatímco muži volí tuto variantu v 31 procentech (stejně jako kombi) ženy si hatchback kupují v 44,5 procentech případů.
Poměrně logické je to, že muži si volí auta se silnějším motorem (v průměru dvoulitry s 83,8 kW), ženy si vystačí s "dvanáctistovkami" a výkonem 76,6 kW.
S tím pak samozřejmě souvisí i typ paliva. Muži kupují zážehové agregáty v 51,5 procentech (a vznětové v 48,4 procentech), 62 procent žen odjíždí s autem, do jehož nádrže se tankuje benzin.