Nový motor 2.0 CDTI v Opelu Cascada má nyní 170 koní, 400 Nm a na stovku dostane auto za 10,3 sekundy.

Nový motor 2.0 CDTI v Opelu Cascada má nyní 170 koní, 400 Nm a na stovku dostane auto za 10,3 sekundy.

Cascada má látkovou střechu, se kterou lze manipulovat v rychlostech do 50 km/h. Složí se za 17 sekund.

Cascada má látkovou střechu, se kterou lze manipulovat v rychlostech do 50 km/h. Složí se za 17 sekund.

Opel Cascada 2.0 CDTI prý jezdí za 4,9 litru na 100 km a plní normu Euro 6.

Opel Cascada 2.0 CDTI prý jezdí za 4,9 litru na 100 km a plní normu Euro 6.

Nový turbodiesel má dva vyvažovací hřídele a vodou chlazené turbodmychadlo pro větší spolehlivost.

Nový turbodiesel má dva vyvažovací hřídele a vodou chlazené turbodmychadlo pro větší spolehlivost.

Spolehlivosti turba má prý pomoci i samostatný filtr přitékajícího oleje.

Spolehlivosti turba má prý pomoci i samostatný filtr přitékajícího oleje.

Poprvé má turbodmychadlo místo podtlakových aktuátorů elektrické. To zrychluje reakci o 20 %.

Poprvé má turbodmychadlo místo podtlakových aktuátorů elektrické. To zrychluje reakci o 20 %.

Cascada má látkovou střechu, se kterou lze manipulovat v rychlostech do 50 km/h. Složí se za 17 sekund.
Opel Cascada 2.0 CDTI prý jezdí za 4,9 litru na 100 km a plní normu Euro 6.
Nový turbodiesel má dva vyvažovací hřídele a vodou chlazené turbodmychadlo pro větší spolehlivost.
Spolehlivosti turba má prý pomoci i samostatný filtr přitékajícího oleje.
6
Fotogalerie

Opel Cascada dostal nový diesel 2.0 CDTI s vodou chlazeným turbem

Výsledkem úprav je výkon 125 kW a točivý moment 400 Nm. Výrobce tvrdí, že je nový motor velmi tichý.

Pokud vám představa kabrioletu s dieselovým motorem nepřijde zvrácená, jásejte. Opel Cascada totiž dostal nový „šeptající“ turbodiesel 2.0 CDTI. Výrobce tvrdí, že je nový motor velmi tichý a že si při vývoji dal záležet na zvýšení spolehlivosti choulostivých částí.

opel cascada (4).jpgopel cascada (5).jpgopel cascada (6).jpg
Kromě nového motoru dostal kabriolet Opel Cascada i tři nové barvy karoserie. Jinak je všechno při starém, tedy i klasická látková střecha

Tak například turbodmychadlo je chlazené vodou, takže prý odpadá nutné dochlazování po dynamické jízdě. Olej, který teče k turbu, pak prochází ještě samostatným filtrem, aby se snížilo opotřebení dmychadla. Turbodmychadlo má také proměnnou geometrii lopatek, poprvé má navíc místo podtlakového aktuátoru elektrický.

Díky tomu se výrazně snížil turboefekt a turbo nabíhá o dvacet procent rychleji. Vstřikovače pak dopravují naftu do válců pod tlakem 2000 barů a protože umí během jednoho pracovního cyklu dodat až deset dávek paliva, snížilo to vibrace a hluk. Kultivovanosti pomáhají třeba i dva protiběžné vyvažovací hřídele.

opel cascada (2).jpgopel cascada (1).jpgopel cascada (3).jpg
Nový motor má prý mnohem kultivovanější projev a disponuje třeba vodou chlazeným turbem se samostatným filtrem oleje a elektrickým aktuátorem variabilních lopatek

Výsledkem úprav je výkon 125 kW (170 k) a točivý moment 400 Nm, který je k dispozici mezi 1750 a 2500 ot./min. Opel Cascada se s tímto motorem dostane na stovku za 10,3 sekundy a rozjede se na 218 km/h. Spotřebuje 4,9 litru na 100 km. Motor plní emisní normu Euro 6 díky vstřikování aditiva AdBlue do výfuku.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud