Potvrzuje se čtyřkolka GR-Four výkon přes 300 koní i manuál. Bohužel i to, že není pro Evropu.
Toyota GR Corolla konečně debutuje jako soupeř pro Volkswagen Golf R a Mercedes-AMG A 35 4Matic, nicméně tento souboj si oficiálně užijí pouze v Severní Americe. Nová GR Corolla je totiž pro tamní zákazníci kompenzací za absenci modelu GR Yaris a uvedení na evropských trzích není v plánu. A ne, ani Japonsko tento model zatím nemá potvrzený.
K vývoji supercorolly se vlastně přistupovalo stejně jako k ostrému Yarisovi. Základ vozu je dodatečně vyztužený dalšími svařovacími body a některé karosářské panely, konkrétně kapota a přední dveře, jsou z hliníku. V případě paketu Circuit má vůz ještě karbonovou střechu a třeba také odvětrávanou kapotu. Vůz má také o širší rozchod kol, konkrétně o 60 mm vpředu a o 85 mm vzadu.
Dokonce se potvrzuje, že i technika je z menšího modelu. Pod kapotou je tříválcový motor G16E-GTS o objemu 1,6 litru, který v zde posílil na 224 kW (305 koní) a disponuje točivým momentem 370 N.m. Díky tomu se stává nejsilnějším sériově produkovaným tříválcem na světě. Navíc je spárovaný výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou a pohání všechna čtyři kola systémem GR-Four.
Klíčové mechanické komponenty jsou tedy shodné a hlavním rozdílem jsou rozměry a platforma, kdy Yaris má TNGA-B a Corolla TNGA-C. Také v Corolle můžete měnit poměr hnacích sil mezi 60:40, 50:50 a 30:70 díky otočnému ovladači a mít na přední i zadní nápravě mechanické samosvorné diferenciály Torsen.
Vedle agresivního bodykitu zdobí GR Corollu osmnáctipalcová kola, pro která zvolil výrobce obutí Michelin Pilot Sport 4. Vpředu i vzadu jsou odvětrávané kotouče o průměrech 356 a 297 mm. I brzdy jsou tedy shodné s yarisem a dává nám to tak informaci, že pokud se nebudete pusinkovat s ostatními auty na parkovištích, nebude problém dovezenou GR Corollu z větší části servisovat i v Evropě.
Velkým rozdílem uvnitř jsou digitální budíky o úhlopříčce 12,3 palce, které ukazují třeba také tlak turbodmychadla. Infotainment s vestavěnou navigací má úhlopříčku 8 palců. Koženě čalouněný sportovní volant, hliníkové pedály a audiosystém se šesti reproduktory jsou standardem. GR Corolla se bude stavět v japonské továrně Motomachi, kde vznikal i Lexus LFA a k prvním zákazníkům dorazí během pár měsíců.