Indická Tata ukázala v Ženevě i svůj nový dostupný hatchback, který mimochodem přijede také v čistě elektrické formě. A nutno podotknout, nevypadá vůbec špatně.
Zatímco celý koncern Jaguar Land Rover zůstal raději doma a na ženevském výstavišti letos nevystavoval, jeho místo částečně zaplnil vlastník obou britských automobilek, indická Tata. Na evropském trhu stále docela neakční značka tak přivezla do Švýcarska mimo jiné i svůj nový hatchback Altroz.
Po designové stránce se novinka jeví vcelku odvážně s maskou spojující mřížku chladiče a světlomety, výraznými prolisy na karoserii a zádí s černým panelem okolo svítilen, vytvářející razantní převis v oblasti víka kufru. Altroz měří na délku 3988 mm, na šířku 1754 mm a je vysoký 1505 mm. Objem kufru bohužel neznáme.
Interiér vypadá na tiskových ilustracích vcelku povedeně, naživo ovšem pozitivní dojmy trochu slábnou. Přece jen koukáme na hatchback zaměřený na indický trh a úroveň zpracování a použitých materiálů by evropským rivalům příliš nekonkurovala – tvrdé plasty na palubní desce i výplních dveří, kombinované s leskle lakovanými a lacině vypadajícími dekory.
Dle posledních trendů pak displej infotainmentu trčí z palubní desky do prostoru, zatímco před řidičem se objevuje analogový otáčkoměr doplněný o větší informační displej v přístrojové kapličce. V případě varianty Altrozu s čistě elektrickým pohonem poté z interiéru mizí tradiční středový tunel mezi sedačkami, který nahrazuje pouze menší konzola s ovladači pro změnu jízdních režimů.
Přesně tak, Tata již při uvedení klasické specifikace se spalovacím motorem uvedla hned i elektrickou verzi Altroz EV. Přesnější informace o elektromotoru a bateriích zatím neznáme, udávaný dojezd na jedno nabití je však mezi 250 až 300 km. Nabití baterie na 80 % její kapacity je prý možné díky rychlonabíječce během jedné hodiny.
V případě klasické spalovací motorizace bude pod kapotou Altrozu benzinová tříválcová dvanáctistovka o výkonu 75 kW (102 koní) a točivém momentu 140 N.m. S motorem je spojena pětistupňová manuální převodovka. Těžko říct, zda Tata plánuje rozsáhlejší útok na evropský trh. Vystavování na ženevském autosalonu by však leccos naznačovalo.