Zatímco celý koncern Jaguar Land Rover zůstal raději doma a na ženevském výstavišti letos nevystavoval, jeho místo částečně zaplnil vlastník obou britských automobilek, indická Tata. | Tata Altroz Zdroj: Tata

Zatímco celý koncern Jaguar Land Rover zůstal raději doma a na ženevském výstavišti letos nevystavoval, jeho místo částečně zaplnil vlastník obou britských automobilek, indická Tata. | Tata Altroz | Zdroj: Tata

Na evropském trhu stále docela neakční značka tak přivezla do Švýcarska mimo jiné i svůj nový hatchback Altroz. | Tata Altroz Zdroj: Tata

Na evropském trhu stále docela neakční značka tak přivezla do Švýcarska mimo jiné i svůj nový hatchback Altroz. | Tata Altroz | Zdroj: Tata

Po designové stránce se novinka jeví vcelku odvážně s maskou spojující mřížku chladiče a světlomety, výraznými prolisy na karoserii a zádí s černým panelem okolo svítilen, vytvářející razantní převis v oblasti víka kufru. | Tata Altroz Zdroj: Tata

Po designové stránce se novinka jeví vcelku odvážně s maskou spojující mřížku chladiče a světlomety, výraznými prolisy na karoserii a zádí s černým panelem okolo svítilen, vytvářející razantní převis v oblasti víka kufru. | Tata Altroz | Zdroj: Tata

Altroz měří na délku 3988 mm, na šířku 1754 mm a je vysoký 1505 mm. Objem kufru bohužel neznáme. | Tata Altroz Zdroj: Tata

Altroz měří na délku 3988 mm, na šířku 1754 mm a je vysoký 1505 mm. Objem kufru bohužel neznáme. | Tata Altroz | Zdroj: Tata

Interiér vypadá na tiskových ilustracích vcelku povedeně, naživo ovšem pozitivní dojmy trochu slábnou. | Tata Altroz EV Zdroj: auto.cz

Interiér vypadá na tiskových ilustracích vcelku povedeně, naživo ovšem pozitivní dojmy trochu slábnou. | Tata Altroz EV | Zdroj: auto.cz

Přece jen koukáme na hatchback zaměřený na indický trh a úroveň zpracování a použitých materiálů by evropským rivalům příliš nekonkurovala... | Tata Altroz EV Zdroj: Tata

Přece jen koukáme na hatchback zaměřený na indický trh a úroveň zpracování a použitých materiálů by evropským rivalům příliš nekonkurovala... | Tata Altroz EV | Zdroj: Tata

...tvrdé plasty na palubní desce i výplních dveří, kombinované s leskle lakovanými a lacině vypadajícími dekory. | Tata Altroz EV Zdroj: Tata

...tvrdé plasty na palubní desce i výplních dveří, kombinované s leskle lakovanými a lacině vypadajícími dekory. | Tata Altroz EV | Zdroj: Tata

Dle posledních trendů pak displej infotainmentu trčí z palubní desky do prostoru, zatímco před řidičem se objevuje analogový otáčkoměr doplněný o větší informační displej v přístrojové kapličce. | Tata Altroz EV Zdroj: Tata

Dle posledních trendů pak displej infotainmentu trčí z palubní desky do prostoru, zatímco před řidičem se objevuje analogový otáčkoměr doplněný o větší informační displej v přístrojové kapličce. | Tata Altroz EV | Zdroj: Tata

V případě varianty Altrozu s čistě elektrickým pohonem poté z interiéru mizí tradiční středový tunel mezi sedačkami, který nahrazuje pouze menší konzola s ovladači pro změnu jízdních režimů. | Tata Altroz EV Zdroj: auto.cz

V případě varianty Altrozu s čistě elektrickým pohonem poté z interiéru mizí tradiční středový tunel mezi sedačkami, který nahrazuje pouze menší konzola s ovladači pro změnu jízdních režimů. | Tata Altroz EV | Zdroj: auto.cz

Přesně tak, Tata již při uvedení klasické specifikace se spalovacím motorem uvedla hned i elektrickou verzi Altroz EV. | Tata Altroz EV Zdroj: auto.cz

Přesně tak, Tata již při uvedení klasické specifikace se spalovacím motorem uvedla hned i elektrickou verzi Altroz EV. | Tata Altroz EV | Zdroj: auto.cz

Přesnější informace o elektromotoru a bateriích zatím neznáme, udávaný dojezd na jedno nabití je však mezi 250 až 300 km. Nabití baterie na 80 % její kapacity je prý možné díky rychlonabíječce během jedné hodiny. | Tata Altroz EV Zdroj: Tata

Přesnější informace o elektromotoru a bateriích zatím neznáme, udávaný dojezd na jedno nabití je však mezi 250 až 300 km. Nabití baterie na 80 % její kapacity je prý možné díky rychlonabíječce během jedné hodiny. | Tata Altroz EV | Zdroj: Tata

V případě klasické spalovací motorizace bude pod kapotou Altrozu benzinová tříválcová dvanáctistovka o výkonu 75 kW (102 koní) a točivém momentu 140 N.m. | Tata Altroz EV Zdroj: auto.cz

V případě klasické spalovací motorizace bude pod kapotou Altrozu benzinová tříválcová dvanáctistovka o výkonu 75 kW (102 koní) a točivém momentu 140 N.m. | Tata Altroz EV | Zdroj: auto.cz

Těžko říct, zda Tata plánuje rozsáhlejší útok na evropský trh. Vystavování na ženevském autosalonu by však leccos naznačovalo. | Tata Altroz EV Zdroj: Tata

Těžko říct, zda Tata plánuje rozsáhlejší útok na evropský trh. Vystavování na ženevském autosalonu by však leccos naznačovalo. | Tata Altroz EV | Zdroj: Tata

Na evropském trhu stále docela neakční značka tak přivezla do Švýcarska mimo jiné i svůj nový hatchback Altroz. | Tata Altroz Zdroj: Tata
Po designové stránce se novinka jeví vcelku odvážně s maskou spojující mřížku chladiče a světlomety, výraznými prolisy na karoserii a zádí s černým panelem okolo svítilen, vytvářející razantní převis v oblasti víka kufru. | Tata Altroz Zdroj: Tata
Altroz měří na délku 3988 mm, na šířku 1754 mm a je vysoký 1505 mm. Objem kufru bohužel neznáme. | Tata Altroz Zdroj: Tata
Interiér vypadá na tiskových ilustracích vcelku povedeně, naživo ovšem pozitivní dojmy trochu slábnou. | Tata Altroz EV Zdroj: auto.cz
13
Fotogalerie

Tata Altroz chce zabodovat. Indický hatchback přijíždí i jako elektromobil

Indická Tata ukázala v Ženevě i svůj nový dostupný hatchback, který mimochodem přijede také v čistě elektrické formě. A nutno podotknout, nevypadá vůbec špatně.

Zatímco celý koncern Jaguar Land Rover zůstal raději doma a na ženevském výstavišti letos nevystavoval, jeho místo částečně zaplnil vlastník obou britských automobilek, indická Tata. Na evropském trhu stále docela neakční značka tak přivezla do Švýcarska mimo jiné i svůj nový hatchback Altroz.

Po designové stránce se novinka jeví vcelku odvážně s maskou spojující mřížku chladiče a světlomety, výraznými prolisy na karoserii a zádí s černým panelem okolo svítilen, vytvářející razantní převis v oblasti víka kufru. Altroz měří na délku 3988 mm, na šířku 1754 mm a je vysoký 1505 mm. Objem kufru bohužel neznáme.

Interiér vypadá na tiskových ilustracích vcelku povedeně, naživo ovšem pozitivní dojmy trochu slábnou. Přece jen koukáme na hatchback zaměřený na indický trh a úroveň zpracování a použitých materiálů by evropským rivalům příliš nekonkurovala – tvrdé plasty na palubní desce i výplních dveří, kombinované s leskle lakovanými a lacině vypadajícími dekory.

Dle posledních trendů pak displej infotainmentu trčí z palubní desky do prostoru, zatímco před řidičem se objevuje analogový otáčkoměr doplněný o větší informační displej v přístrojové kapličce. V případě varianty Altrozu s čistě elektrickým pohonem poté z interiéru mizí tradiční středový tunel mezi sedačkami, který nahrazuje pouze menší konzola s ovladači pro změnu jízdních režimů.

Přesně tak, Tata již při uvedení klasické specifikace se spalovacím motorem uvedla hned i elektrickou verzi Altroz EV. Přesnější informace o elektromotoru a bateriích zatím neznáme, udávaný dojezd na jedno nabití je však mezi 250 až 300 km. Nabití baterie na 80 % její kapacity je prý možné díky rychlonabíječce během jedné hodiny.

V případě klasické spalovací motorizace bude pod kapotou Altrozu benzinová tříválcová dvanáctistovka o výkonu 75 kW (102 koní) a točivém momentu 140 N.m. S motorem je spojena pětistupňová manuální převodovka. Těžko říct, zda Tata plánuje rozsáhlejší útok na evropský trh. Vystavování na ženevském autosalonu by však leccos naznačovalo. 

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud