Dotykové obrazovky a plochy již zcela zaplňují interiéry nových aut a vytlačují fyzická tlačítka do minulosti. Hyundai chce tento trend posunout na další úroveň.
Je nutné zmínit, že se nejedná o opožděný aprílový žert, i když by se tak zprvu mohlo zdát. Nemluvíme o zrovna esteticky vychytaném řešení (subjektivní pocit), nejnovější studie od korejského Hyundaie má každopádně ukazovat myšlenku použití dotykových ploch/displejů i na volantech budoucích aut.
Hyundai samozřejmě není prvním výrobcem, který podobnou vizi uvádí ve formě studie. S hromadou displejů a dotykových ploch v dnešních interiérech se přece jen musí jednat o přirozený vývoj kupředu – i když mohou někteří koncoví zákazníci nesouhlasit. Ostatně, Hyundai svůj koncept volantu s „dotykáči“ popisuje jako „budoucnost automobilových kokpitů“.
Studie interiéru je založena na současném modelu i30, který kromě dvouramenného volantu s dvojicí displejů obdržel i novou generaci digitálního přístrojového štítu a obrazovky infotainmentu. Hyundai chce tímto zdůraznit, že podobné technologie nejsou v dnešní době vymezené pouze pro auta vyšších tříd.
Tato podoba zakomponování dotykových displejů do volantu je tedy pouhou interpretací možného řešení. V produkci tak přímo tento volant nečekejte, Hyundai si pouze hraje s obdobnou myšlenkou a do sériové podoby chce uvést částečné prvky studie. Pochopitelně si všimnete, že plochému volantu jaksi chybí zabudovaný airbag ve středu.
Dvojice konfigurovatelných displejů pak zajišťuje haptickou odezvu, aby měl řidič pocit fyzické interakce při dotyku. V produkci bychom nakonec očekávali mnohem kompaktnější řešení, které nebude působit takto výrazně. Automobilka zmiňuje, že její volant má řidiči zase o něco usnadnit ovládání funkcí vozu. Někdo by však mohl namítnout, co je nesnadného na normálních tlačítkách… jednoduše téma hodné pro diskuzi.