Sportovní oddělení Mazdy zapracovalo na „dvojce“, aby ji připravilo pro náročné soutěže rallye. Jaká bude?
Mazda představila na motorshow v Melborne „dvojku“ v závodním provedení pro soutěže rallye. Ačkoli je motor samotný stále ve vývoji, Mazda očekává oproti předchůdcům výrazné výkonové polepšení. S velkou pravděpodobností půjde o agregát o objemu 1,6 litru, který by měl disponovat výkonem kolem 190-200 koní. Pohonu čtyř kol se speciál nedočkal, pomoci by mu ovšem měl přední diferenciál s omezenou svorností.
Vůz disponuje pětistupňovou manuální převodovkou a velkým úpravám se pochopitelně podrobil podvozek, na kterém nezůstalo ze sériového téměř nic. Mazda rovněž vsadila na extrémně lehké ráfky, aby eliminovala neodpruženou hmotnost. Extreme obouvá disky o průměru 15“, které jsou obuty do pneumatik Pirelli.
Na přední masce si našla místo čtveřice reflektorů pro noční rychlostní zkoušky, uvnitř kabiny nalezneme výztuhy dle regulí FIA a rovněž závodní sedačky s pětibodovými pásy. Volant pro speciál dodalo Momo a jak je z fotografii vidět, z interiéru bylo vyklizeno vše nepotřebné. V současnosti Mazda pracuje na brzdové soustavě a zanedlouho by se měla pustit do prvních testů. Až ty totiž ukážou, zda má projekt šanci uspět.
Mazda 2 Extreme
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5