Technický gigant Continetal uvádí další evoluci hybridních ústrojí, kterou bychom mohli za krátkou dobu vidět v autech řady značek.
Na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu se nebudou ukazovat jen nové modely nejrůznějších automobilek, výstaviště bude i klasicky místem k předvedení nejnovějších technických vymožeností externích firem a dodavatelů součástek. Například německý Continental AG zde ukáže inovaci na poli hybridních ústrojí.
Nový 48V systém doplňuje spalovací jednotku o kapalinou chlazený elektromotor s výkonem 30 kW (41 koní), který je umístěn mezi motorem a převodovkou. Ač se tedy ústrojí podobá dnešním mild-hybridům využívajícím 48V síť, Continental své řešení úplně jako „mild-hybrid“ nevidí. Dosud totiž nebyl na trhu systém, který by s tímto napětím uměl nabídnout i provoz čistě na elektřinu.
48V systém Continentalu tedy umí jako první podobný systém zajistit jízdní režim pouze na elektřinu, a to do rychlosti až 90 km/h. Ke všemu firma dodává, že oproti dosavadním hybridům s vysokonapěťovými sítěmi je jeho řešení značně levnější a zachovává si kompaktnost současných mild-hybridů.
Mnoho dalších technických detailů však zatím společnost nezveřejňuje a na upřesnění schopností ústrojí si budeme muset počkat do září. Každopádně se mluví o snížení produkce emisí CO2 o 20 % vůči spalovacím ústrojím bez elektrické pomoci a snížení o 10 % vůči dosavadním 48V mild-hybridům.
Prozatím má Continental systém nainstalovaný v testovacím Fordu Focus, který by se mohl ukázat i na autosalonu ve Frankfurtu. O spolupráci s automobilkou však nejde. Společnost zatím neoznámila, kterým výrobcům plánuje ústrojí dodávat, nebo zda již někdo projevil zájem. Novinka už má být ovšem připravena k sériové produkci.
Galerie doplněna o současnou generaci Fordu Focus.