Nový koncept Vision iV je prvním autem Škody na bázi modulární platformy MEB, kterou koncern VW plánuje pro celou řadu  nových elektromobilů . | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Nový koncept Vision iV je prvním autem Škody na bázi modulární platformy MEB, kterou koncern VW plánuje pro celou řadu nových elektromobilů. | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Na exteriéru nové studie je nejvýraznější horizontální světelná lišta, která prochází po celé šíři předku skrze uzavřenou masku chladiče. | Koncept Škoda Vision iV   Zdroj: Škoda

Na exteriéru nové studie je nejvýraznější horizontální světelná lišta, která prochází po celé šíři předku skrze uzavřenou masku chladiče. | Koncept Škoda Vision iV   | Zdroj: Škoda

Nechybí LED-Matrix světlomety a tradičně využité prvky krystalických struktur jako u starších konceptů Škody. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Nechybí LED-Matrix světlomety a tradičně využité prvky krystalických struktur jako u starších konceptů Škody. | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Dveře nemají kliky a otevírají se automaticky dotykem. Zadní protiběžné dveře mají dokonce elektrické ovládání. Konvenční zrcátka nahrazují dle posledních trendů kamery. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Dveře nemají kliky a otevírají se automaticky dotykem. Zadní protiběžné dveře mají dokonce elektrické ovládání. Konvenční zrcátka nahrazují dle posledních trendů kamery. | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Pohon konceptu zajišťuje dvojice elektromotorů – jeden pro každou nápravu, tudíž je Vision iV čtyřkolkou. Systémový výkon obou motorů je udávaných 225 kW (306 koní). | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Pohon konceptu zajišťuje dvojice elektromotorů – jeden pro každou nápravu, tudíž je Vision iV čtyřkolkou. Systémový výkon obou motorů je udávaných 225 kW (306 koní). | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Akcelerace z nuly na 100 km/h je otázkou 5,9 vteřiny a maximálně se studie rozjede na 180 km/h. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Akcelerace z nuly na 100 km/h je otázkou 5,9 vteřiny a maximálně se studie rozjede na 180 km/h. | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Kapalinou chlazená lithium-iontová baterie je pak klasicky umístěna v podlaze vozu a má kapacitu 83 kWh. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Kapalinou chlazená lithium-iontová baterie je pak klasicky umístěna v podlaze vozu a má kapacitu 83 kWh. | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Maximální dojezd činí podle metodiky WLTP až 500 kilometrů. Škoda přitom dodává, že nabití baterie na 80 % její kapacity je možné za 30 minut. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Maximální dojezd činí podle metodiky WLTP až 500 kilometrů. Škoda přitom dodává, že nabití baterie na 80 % její kapacity je možné za 30 minut. | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Uvnitř se Vision iV vyznačuje hlavně absencí středového tunelu, místo něhož je mezi předními sedačkami řada odkládacích prostorů. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Uvnitř se Vision iV vyznačuje hlavně absencí středového tunelu, místo něhož je mezi předními sedačkami řada odkládacích prostorů. | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Výše se pak nachází místo pro dva mobilní telefony, které lze bezdrátově nabíjet a také pomocí Wi-Fi připojit k infotainmentu vozu. Pomocí chytrého telefonu a digitálního klíče lze auto rovněž odemknout. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Výše se pak nachází místo pro dva mobilní telefony, které lze bezdrátově nabíjet a také pomocí Wi-Fi připojit k infotainmentu vozu. Pomocí chytrého telefonu a digitálního klíče lze auto rovněž odemknout. | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Samotný displej infotainmentu se nad přístrojovou deskou jakoby vznáší. Systém podporuje ovládání hlasem, přesněji celými větami, gesty nebo opět chytrými telefony ostatních cestujících. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Samotný displej infotainmentu se nad přístrojovou deskou jakoby vznáší. Systém podporuje ovládání hlasem, přesněji celými větami, gesty nebo opět chytrými telefony ostatních cestujících. | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Sedačky jsou mimochodem otočné a polstrované materiály, které hledí na snižování produkce emisí CO₂ – tedy například látkami z recyklovaných plastů či veganských vinylových vláken. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Sedačky jsou mimochodem otočné a polstrované materiály, které hledí na snižování produkce emisí CO₂ – tedy například látkami z recyklovaných plastů či veganských vinylových vláken. | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Škoda Vision iV je vybavena mnoha laserovými skenery, radarovými senzory a kamerami, díky čemuž zvládá 3. úroveň autonomní jízdy. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Škoda Vision iV je vybavena mnoha laserovými skenery, radarovými senzory a kamerami, díky čemuž zvládá 3. úroveň autonomní jízdy. | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Dokáže se tedy například zcela ujmout řízení na dálnici nebo zvládne automaticky zaparkovat bez zásahu řidiče. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Dokáže se tedy například zcela ujmout řízení na dálnici nebo zvládne automaticky zaparkovat bez zásahu řidiče. | Koncept Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Na exteriéru nové studie je nejvýraznější horizontální světelná lišta, která prochází po celé šíři předku skrze uzavřenou masku chladiče. | Koncept Škoda Vision iV   Zdroj: Škoda
Nechybí LED-Matrix světlomety a tradičně využité prvky krystalických struktur jako u starších konceptů Škody. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda
Dveře nemají kliky a otevírají se automaticky dotykem. Zadní protiběžné dveře mají dokonce elektrické ovládání. Konvenční zrcátka nahrazují dle posledních trendů kamery. | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda
Pohon konceptu zajišťuje dvojice elektromotorů – jeden pro každou nápravu, tudíž je Vision iV čtyřkolkou. Systémový výkon obou motorů je udávaných 225 kW (306 koní). | Koncept Škoda Vision iV Zdroj: Škoda
14
Fotogalerie

Škoda Vision iV oficiálně: Předzvěst elektrické budoucnosti ujede až 500 km

Škoda již naplno uvádí svůj nový koncept, který je pohledem na elektrickou budoucnost české značky.

Ženevský autosalon není pro Škodovku pouze místem představení malého SUV Kamiq, na stánku se rovněž ukazuje další krok české automobilky k elektrifikaci jejího portfolia. Nový koncept Vision iV je prvním autem Škody na bázi modulární platformy MEB, kterou koncern VW plánuje pro celou řadu nových elektromobilů. A právě do tohoto plánu zapadá i elektrický crossover, na jehož produkční verzi Vision iV láká.

Na exteriéru nové studie je nejvýraznější horizontální světelná lišta, která prochází po celé šíři předku skrze uzavřenou masku chladiče. Nechybí LED-Matrix světlomety a tradičně využité prvky krystalických struktur jako u starších konceptů Škody. Dveře nemají kliky a otevírají se automaticky dotykem. Zadní protiběžné dveře mají dokonce elektrické ovládání. Konvenční zrcátka nahrazují dle posledních trendů kamery.

Škoda Vision iV – Rozměry a objem kufru
Délka [mm] 4665 
Šířka [mm] 1926 
Výška [mm] 1613 
Rozvor [mm] 2765 
Objem kufru [l] 550

Uvnitř se Vision iV vyznačuje hlavně absencí středového tunelu, místo něhož je mezi předními sedačkami řada odkládacích prostorů. Výše se pak nachází místo pro dva mobilní telefony, které lze bezdrátově nabíjet a také pomocí Wi-Fi připojit k infotainmentu vozu. Pomocí chytrého telefonu a digitálního klíče lze auto rovněž odemknout.

Samotný displej infotainmentu se nad přístrojovou deskou jakoby vznáší. Systém podporuje ovládání hlasem, přesněji celými větami, gesty nebo opět chytrými telefony ostatních cestujících. Sedačky jsou mimochodem otočné a polstrované materiály, které hledí na snižování produkce emisí CO₂ – tedy například látkami z recyklovaných plastů či veganských vinylových vláken.

Pohon konceptu zajišťuje dvojice elektromotorů – jeden pro každou nápravu, tudíž je Vision iV čtyřkolkou. Systémový výkon obou motorů je udávaných 225 kW (306 koní). Akcelerace z nuly na 100 km/h je otázkou 5,9 vteřiny a maximálně se studie rozjede na 180 km/h.

Kapalinou chlazená lithium-iontová baterie je pak klasicky umístěna v podlaze vozu a má kapacitu 83 kWh. Maximální dojezd činí podle metodiky WLTP až 500 kilometrů. Škoda přitom dodává, že nabití baterie na 80 % její kapacity je možné za 30 minut.

Nemohlo by jít o moderní koncept elektromobilu, kdyby nedošlo na zmínku o systémech autonomního řízení. Škoda Vision iV je tak vybavena mnoha laserovými skenery, radarovými senzory a kamerami, díky čemuž zvládá 3. úroveň autonomní jízdy. Dokáže se tedy například zcela ujmout řízení na dálnici nebo zvládne automaticky zaparkovat bez zásahu řidiče.

Ačkoliv Škoda zatím neuvádí oficiální datum uvedení produkční verze konceptu Vision iV, z Mladé Boleslavi však zaznívá, že jejího prvního elektromobilu na bázi platformy MEB se dočkáme už příští rok. Ještě předtím mimochodem přijede elektrické eCitigo, přičemž celkovým plánem Škody je do roku 2022 předvést celkem 10 elektrifikovaných modelů včetně hybridů.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Doporučujeme

Články odjinud