formula1.com

| formula1.com

 formula1.com

| formula1.com

 YouTube.com/ FORMULA 1

| YouTube.com/FORMULA 1

 formula1.com

| formula1.com

 YouTube.com/ FORMULA 1

| YouTube.com/FORMULA 1

 YouTube.com/ FORMULA 1

| YouTube.com/FORMULA 1

 formula1.com
 YouTube.com/ FORMULA 1
 formula1.com
 YouTube.com/ FORMULA 1
6
Fotogalerie

Zachránil systém Halo jezdce F1? FIA vydala závěrečnou zprávu

Mezinárodní automobilová federace FIA vydala závěrečnou zprávu o nehodě Fernanda Alonsa a Charlese Leclerca během belgické Grand Prix. Podle ní ochránil jezdce z Monaka nový ochranný systém Halo.

K havárii došlo krátce po startu. Německý pilot stáje Renault Sport, Nico Hülkenberg, šel v první zatáčce pozdě na brzdy a doslova najel do vozu Fernanda Alonsa. Ten byl vymrštěn do vzduchu a přeletěl vůz stáje Sauber, ve kterém seděl Leclerc.

Nehoda to byla ošklivá, ale nakonec se vše obešlo bez zranění. Nebylo však jisté, jestli by se kolo z Alonsova vozu Leclerca vůbec dotklo. Otisk pneumatiky na místě sice byl, ale bez systému Halo by možná vůz prostě jen přeletěl, bez újmy na pilotovi.

Nemělo to však být kolo, co mělo jezdci ublížit, ale část předního křídla. „Z dostupných dat a videozáznamu jsme přesvědčeni, že kolo by Leclercovu helmu nezasáhlo“, říká šéf bezpečnosti FIA, Adam Baker. „Ale jak Alonsovo auto pokračovalo v letu, věříme, že bez systému Halo by došlo ke kolizi mezi Leclercem a částí Alonsova předního křídla“.

Podle Bakera je těžké určovat závažnost případného kontaktu bez dalších dat. Analýza ukázala, že relativní rychlost mezi oběma vozy byla zhruba 30 km/h. Podle výpočtů by tak mohla mít absence systému Halo pro jezdce katastrofální následky.

Doporučujeme

Články odjinud