34
Fotogalerie

Tajné: BMW chystá novou „šestku”

BMW testuje novou řadu 6, dokončuje přípravy modelu Z4, Mercedes se pokusí oživit třídu R, zároveň omlazuje velké GL ad.

První snímky nového BMW řady 6 jsou na světě

Tak a máme zde další překvapení. Možná to tak nevypadá, ale na sérii snímků se ukrývá nová generace BMW řady 6, konkrétně v provedení cabrio. To je vskutku pozoruhodné, většinou automobilky testují základní provedení, až pak ty otevřené. V tomto případě však mohou jásat zastánci klasiky, protože „šestka“ opět dostane plátěnou střechu - tím se alespoň částečně sníží její hmotnost a zůstane více prostoru pro případná zavazadla.

Vypadá to tak, že základní tvary vozu se příliš nezmění, to ale neznamená, že na designu vozu se nezapracuje. Pravda je taková, že „šestka“ byla jedním z prvních velice diskutovaných (a odvážných) výtvorů Chrisa Banglea. Proto se vnucuje úvaha, že nová generace bude umírněnější než ta současná. Na výsledek si budeme muset ještě nějaký ten čas počkat. Co je ale jisté, že nabídka motorů zůstane stejná. Vrcholem nebude nic jiného než model M6, to už ale předbíháme.

BMW 6-series Cabrio 001.jpg BMW 6-series Cabrio 002.jpg BMW 6-series Cabrio 003.jpg
BMW 6-series Cabrio 004.jpg BMW 6-series Cabrio 005.jpg Foto © Automedia
BMW 6 Cabrio při prvních testech

BMW Z4: zátěž se zvyšuje

Nové BMW Z4 se stává stále více diskutovaným vozem. To je dáno nejen pokročilým stádiem jeho vývoje, ale také rozhodnutím automobilky nadělit sporťáku pevnou skládací střechu (kterou má nově zachycený vůz konečně složenou). To samozřejmě nese jak výhody v podobě lepší zvukové izolace a hezčího vzhledu, tak i nevýhody plynoucí z větší hmotnosti a složitosti celého mechanizmu.

Další viditelnou změnou oproti současné generaci bude změna délky i šířky vozu, samozřejmě k vyšším hodnotám. Z4 již zřejmě nebude tím kompaktním a mrštným sporťákem, ale očekávají se kilogramy navíc, na které jsme si zvykli již i u trojkové řady. O dynamiku se ovšem postarají nové agregáty, tedy alespoň pod kapotou tohoto modelu. Půjde o známý přeplňovaný zážehový třílitr biturbo z modelu 335i, dále pak osmiválec 4,0 l pro verzi Z4 M a ránu pod pás příznivcům automobilky zřejmě udělí umístění prvního dieselu pod kapotu tohoto roadsteru.

Tip: Mrkněte na špionážní video z testů BMW Z4 na Nordschleife.

Ani nová generace Z4 se nevyhne technologii Efficient Dynamics, která snižuje spotřebu paliva a emise. Na druhou stranu je zvláštní, když vůz pro zábavu bude na každé křižovatce vypínat motor pro úsporu pár deci benzínu. Co se týká výroby vozu, ta bude podle dosavadních informací probíhat s německé fabrice Regensburg a sériová produkce bude zahájena koncem příštího roku.

BMW Z4 001.jpg BMW Z4 002.jpg BMW Z4 003.jpg
BMW Z4 004.jpg BMW Z4 005.jpg Foto © Automedia
Posledním úlovkem se stala testovací Z4 na Nordschleife

BMW Z4 001.jpg BMW Z4 002.jpg BMW Z4 003.jpg
BMW Z4 004.jpg BMW Z4 005.jpg BMW Z4 006.jpg Foto © Automedia
Z4 konečně v plné parádě s otevřenou střechou

BMW Z4 001.jpg BMW Z4 002.jpg BMW Z4 003.jpg
BMW Z4 004.jpg BMW Z4 005.jpg Foto © Automedia
BMW Z4: dejte sbohem plátěné střeše

Mercedes-Benz R facelift: další pokus o zázrak?

Snad každá automobilka zažila s některým ze svých modelů nějaký ten neúspěch. U Mercedesu za lze za takový model považovat například třídu R, která s chabými prodeji bojuje prakticky od svého uvedení na trh.

Špionážní fotografové ale dokázali, že automobilka to prozatím nemá v plánu s „eRkem“ zabalit. Testovací vůz zachycen v Německu nese výrazné maskování na přední i zadní části, a to neznamená nic jiného, než že se velké MPV dočká faceliftu.

Přední maska se má po novém podobat té z třídy B, to aby nebudila tolik rozporuplných reakcí. Samotný neúspěch tohoto modelu zřejmě ale tkví někde jinde - samotné rozměry, hmotnost, veliká žíznivost a nepříliš líbivé tvary ho mnohokrát dostaly na seznam deseti vozů, které svět nepotřebuje. Každý má ale na to svůj názor, osobně znám i mnohem nesmyslnější vozy, o některých SUV ani nemluvě...

Mercedes R-class Facelift 001.jpg Mercedes R-class Facelift 002.jpg Mercedes R-class Facelift 003.jpg
Mercedes R-class Facelift 004.jpg Foto © Automedia
Nad Mercedes-Benz R-klasse stále visí otazníky

Mercedes připravuje pro GL mezigenerační facelift

Mercedes GL poprvé vstoupil na trh v roce 2006 a nepsaným pravidlem automobilky bývá obměna generací po šesti letech. Tak dlouho ale žádný model není schopen bez zásahů obstát, a tak dostane současná generace facelift, který ji pomůže vytrvat až do roku 2012.

Špionážním fotografům se podařilo testovací kousek ulovit a jak si můžete všimnout, změny se dle maskování objeví na bočních sekcích předního nárazníku, mlhových světlometech a vzadu to bude obdobné - modifikace se dotknou jak nárazníku, tak zadních svítilen.

Nabídka motorů zůstane pravděpodobně zachována, a tak vás jistě napadá, co vlastně facelift přinese. Můžeme vám prozradit, že mnohých novinek se dočká interiér vozu a podstatného obohacení zase jeho výbava.

Mercedes GL Facelift 001.jpg Mercedes GL Facelift 002.jpg Mercedes GL Facelift 003.jpg
Mercedes GL Facelift 004.jpg Mercedes GL Facelift 005.jpg Foto © Automedia
Mercedes-Benz GL s chystaným faceliftem

Hyundai Portico: korejská R-Klasse přistižena

Možná jste o chystaném velkoprostorovém voze se jménem Portico něco slyšeli, možná ne. Dnešní sada špionážních fotografií ho přináší v plné parádě a bez přehnaného maskování, které ještě nedávno testovací vozy nesly.

Hyundai má v plánu s Porticem uspět tam, kde Mercedes s třídou R propadl a kde se o dobré prodeje snaží na americkém trhu například Chrysler Pacifica. Korejská novinka má disponovat místem pro šestici cestujících pouze ve dvou řadách, čím vůz nepřijde o rozměrný prostor pro zavazadla.

Pod kapotou Portica se objeví dvojice zážehových šestiválcových agregátů, přičemž slabší z nich s objemem 3,3 litru bude disponovat výkonem 240 koní, silnější jednotka 3,8 l pak nadílkou 280 koní. Výkon se bude přenášet přes šestistupňovou automatickou převodovku na přední nápravu nebo na všechna čtyři kola. Zatím není jasné, zda se později v nabídce objeví i čtyřválce nebo hybridní systém.

Ačkoli se Portico mělo původně vyrábět v USA ve státu Alabama, automobilka rozhodla o produkci v Jižní Koreji. Nemělo by se tak ale stát dříve než ve třetím kvartálu příštího roku.

Hyundai Portico 001.jpg Hyundai Portico 002.jpg Hyundai Portico 003.jpg
Hyundai Portico 004.jpg Foto © Automedia
Hyundai Portico si troufá i na „eRko” od Mercedesu

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud