Seat se s prvním elektromobilem na platformě MEB trochu loudal, ale nakonec stejně předal žezlo své prémiové automobilce Cupra, pod kterou se nyní oficiálně představuje sourozenec  Volkswagenu ID.3  ve sportovním provedení. Zdroj: Cupra

Seat se s prvním elektromobilem na platformě MEB trochu loudal, ale nakonec stejně předal žezlo své prémiové automobilce Cupra, pod kterou se nyní oficiálně představuje sourozenec Volkswagenu ID.3 ve sportovním provedení. | Zdroj: Cupra

Přivítejte tedy Born, první elektromobil značky Cupra. Zdroj: Cupra

Přivítejte tedy Born, první elektromobil značky Cupra. | Zdroj: Cupra

Vzhledově se žádné překvapení nekoná, automobilka se ostatně s podobou vozu  nijak zvlášť netajila . Teď si ale novinku můžeme konečně pořádně prohlédnout ze všech stran. Zdroj: Cupra

Vzhledově se žádné překvapení nekoná, automobilka se ostatně s podobou vozu nijak zvlášť netajila. Teď si ale novinku můžeme konečně pořádně prohlédnout ze všech stran. | Zdroj: Cupra

Podle designových zvyklostí značky má novinka měděné doplňky a stejné barevné ladění najdete i uvnitř. Rozmístění ovládacích prvků už známe z ID.3. Zdroj: Cupra

Podle designových zvyklostí značky má novinka měděné doplňky a stejné barevné ladění najdete i uvnitř. Rozmístění ovládacích prvků už známe z ID.3. | Zdroj: Cupra

Cupra Born bude k mání ve dvou verzích pohonu - 110 kW (150 koní) a 150 kW (204 koní). Pro výkonnější variantu je pak připravený balíček e-Boost, který výkon vyšponuje až na 170 kW (231 koní). Zdroj: Cupra

Cupra Born bude k mání ve dvou verzích pohonu - 110 kW (150 koní) a 150 kW (204 koní). Pro výkonnější variantu je pak připravený balíček e-Boost, který výkon vyšponuje až na 170 kW (231 koní). | Zdroj: Cupra

S tímto výkonem pak dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. Motor je vždy nad zadní nápravou a pohání zadní kola. Cupra si tu tedy ještě nechává prostor pro ostřejší čtyřkolku. Zdroj: Cupra

S tímto výkonem pak dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. Motor je vždy nad zadní nápravou a pohání zadní kola. Cupra si tu tedy ještě nechává prostor pro ostřejší čtyřkolku. | Zdroj: Cupra

Jednotlivé varianty pak mají akumulátory o kapacitě 45 až 77 kWh. Například základní varianta o výkonu 110 kW nabídne baterie o kapacitě 45 kWh, která na jedno nabití ujede 340 km. Zdroj: Cupra

Jednotlivé varianty pak mají akumulátory o kapacitě 45 až 77 kWh. Například základní varianta o výkonu 110 kW nabídne baterie o kapacitě 45 kWh, která na jedno nabití ujede 340 km. | Zdroj: Cupra

Nejvyšší varianta s paketem e-Boost pak s baterií o kapacitě 58 kWh ujede až 420 km, v případě balíčku Range pak s 77kWh baterií až 540 km. Zdroj: Cupra

Nejvyšší varianta s paketem e-Boost pak s baterií o kapacitě 58 kWh ujede až 420 km, v případě balíčku Range pak s 77kWh baterií až 540 km. | Zdroj: Cupra

Podvozek novinky se může pochlubit sportovním podvozkem s adaptivními tlumiči, elektronicky řízeným systémem ESC Sport, progresivním řízením, většími brzdami a širšími pneumatikami na dvacetipalcových kolech z lehké slitiny. Zdroj: Cupra

Podvozek novinky se může pochlubit sportovním podvozkem s adaptivními tlumiči, elektronicky řízeným systémem ESC Sport, progresivním řízením, většími brzdami a širšími pneumatikami na dvacetipalcových kolech z lehké slitiny. | Zdroj: Cupra

Novinka se navrhla v Barceloně a bude se vyrábět v Cvikově. Zdroj: Cupra

Novinka se navrhla v Barceloně a bude se vyrábět v Cvikově. | Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

Přivítejte tedy Born, první elektromobil značky Cupra. Zdroj: Cupra
Vzhledově se žádné překvapení nekoná, automobilka se ostatně s podobou vozu  nijak zvlášť netajila . Teď si ale novinku můžeme konečně pořádně prohlédnout ze všech stran. Zdroj: Cupra
Podle designových zvyklostí značky má novinka měděné doplňky a stejné barevné ladění najdete i uvnitř. Rozmístění ovládacích prvků už známe z ID.3. Zdroj: Cupra
Cupra Born bude k mání ve dvou verzích pohonu - 110 kW (150 koní) a 150 kW (204 koní). Pro výkonnější variantu je pak připravený balíček e-Boost, který výkon vyšponuje až na 170 kW (231 koní). Zdroj: Cupra
35
Fotogalerie

Cupra Born oficiálně: Hot-elektromobil má až 231 koní. Ostře jen nevypadá

Výkon až 231 koní, dojezd až 540 km. Cupra je první sportovní elektromobil španělské značky.

Seat se s prvním elektromobilem na platformě MEB trochu loudal, ale nakonec stejně předal žezlo své prémiové automobilce Cupra, pod kterou se nyní oficiálně představuje sourozenec Volkswagenu ID.3 ve sportovním provedení. Přivítejte tedy Born, první elektromobil značky Cupra.

Vzhledově se žádné překvapení nekoná, automobilka se ostatně s podobou vozu nijak zvlášť netajila. Teď si ale novinku můžeme konečně pořádně prohlédnout ze všech stran. Podle designových zvyklostí značky má novinka měděné doplňky a stejné barevné ladění najdete i uvnitř. Rozmístění ovládacích prvků už známe z ID.3.

Cupra Born bude k mání ve dvou verzích pohonu - 110 kW (150 koní) a 150 kW (204 koní). Pro výkonnější variantu je pak připravený balíček e-Boost, který výkon vyšponuje až na 170 kW (231 koní). S tímto výkonem pak dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. Motor je vždy nad zadní nápravou a pohání zadní kola. Cupra si tu tedy ještě nechává prostor pro ostřejší čtyřkolku.

Jednotlivé varianty pak mají akumulátory o kapacitě 45 až 77 kWh. Například základní varianta o výkonu 110 kW nabídne baterii o kapacitě 45 kWh, která na jedno nabití ujede 340 km. Nejvyšší varianta s paketem e-Boost pak s baterií o kapacitě 58 kWh ujede až 420 km, v případě balíčku Range pak s 77kWh baterií až 540 km.

Novinka se může pochlubit sportovním podvozkem s adaptivními tlumiči, systémem ESC Sport, progresivním řízením, většími brzdami a širšími pneumatikami na dvacetipalcových kolech z lehké slitiny. Novinka se navrhla v Barceloně a bude se vyrábět v Cvikově.

Doporučujeme

Články odjinud