Kapitoly článku:
Autosalon v Los Angeles už je v plném provozu a stejně tak otevřel své brány také autosalon v Tokiu. Na své domácí půdě samozřejmě nesmí chybět automobilka Subaru, která zde představuje hned několik novinek, přičemž tou zřejmě největší je model Levorg. Ten je zatím prezentován jako koncept, ale do sériové výroby má hodně blízko. Dokazuje to kromě samotných tvarů také fakt, že Subaru v tiskové zprávě zmiňuje datum začátku přijímání objednávek. Rezervovat si svůj exemplář můžete už čtvrtého ledna. Prodeje odstartují na jaře.
Subaru Levorg je kombi dlouhé 4690 mm, široké 1780 mm a vysoké 1485 mm. Rozvor náprav nabídne hodnotu 2650 mm a pohotovostní hmotnost se pohybuje kolem 1,5 tuny. Pohon dostane na starost buď přeplňovaný dvoulitr 2.0 DIT nebo menší jedna-šestka DIT. Subaru slibuje nabídku skládající se z provedení 1.6GT, 1.6GT-S, 2.0GT a 2.0GT-S. Slabší benzin vyprodukuje 170 koní a 250 Nm, dvoulitr je naladěn na 300 koní a 400 Nm. Jde ovšem o japonské specifikace a je velmi pravděpodobné, že kvůli emisím budou ty evropské méně výkonné, jak se tomu stalo u Foresteru XT.
Základní čtyřválec si má vystačit s přídělem 5,74 l/100 km, výkonnější dvoulitr spotřebuje 7,6 l/100 km. S jedna-šestkou údajně nebude problém zvládnout na jednu nádrž tisíc kilometrů při rychlosti 100 km/h. Standardem pro oba motory je převodovka Lineartronic a z ní vyplývající také pohon všech kol používající mezinápravovou spojku. Subaru Levorg taktéž nabídne moderní systémy typu Lane Keep Assist nebo adaptivní tempomat.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ