Stála u zrodu lehkých SUV a stala se symbolem jejich lesku i bídy. Jak funguje desetiletá Toyota RAV4 se 135 000 km v těle?
Kapitoly článku:
Pokud zákazník uvažuje o svém prvním SUV, Toyota RAV4 zřejmě jen těžko může ujít jeho pozornosti. Úspěšná kariéra modelu Toyota RAV4 odstartovala v roce 1994 a předznamenala velkolepý boom vozů kategorie SUV, který trvá a bují dodnes. Do své novinky tehdy Toyota vkládala velké naděje, už o tři roky později byl dokonce zahájen provoz flotily zkušebních elektromobilů, jenž byl ukončen v roce 2003. Druhá generace (XA20) nastoupila v polovině roku 2000 a kromě větších rozměrů nabídla sebevědomější, jasněji vyhraněný design.
V brněnském dealerství AAA Auto jsme tentokrát vybrali právě Toyotu RAV4 druhé generace, jež byla vyrobena roku 2005, tedy v posledním roce její produkce (na frankfurtském autosalonu téhož roku slavila premiéru generace třetí). Šlo o pětidveřový vůz se zážehovým motorem 2,0 VVT-i a manuálně řazenou převodovkou. Svému prvnímu majiteli byl předán 4. 5. 2005 a na začátku našeho testu měl najeto 135 000 km. Na výsledky protagonisty své kategorie po deseti letech provozu jsme byli opravdu zvědavi…
Dobrý výhled
Nízká spotřeba
Nabídka prostoru
Zadní opěradla dělená 50:50
Slabé světlomety
Chybí kontrolky světel
8 /10