Geely, čínský koncern vlastnící Volvo, Lotus, Proton a další, se chce pomalu a jistě rozšířit do světa i svou stejnojmennou domácí automobilkou. | Geely Icon Zdroj: Geely

Geely, čínský koncern vlastnící Volvo, Lotus, Proton a další, se chce pomalu a jistě rozšířit do světa i svou stejnojmennou domácí automobilkou. | Geely Icon | Zdroj: Geely

K plánu zaujmout globální trhy má značce dopomoci právě nové SUV Icon, postavené na platformě již v Číně prodávaných modelů SUV Binyue a sedanu Binrui. | Geely Icon Zdroj: Geely

K plánu zaujmout globální trhy má značce dopomoci právě nové SUV Icon, postavené na platformě již v Číně prodávaných modelů SUV Binyue a sedanu Binrui. | Geely Icon | Zdroj: Geely

Rozměry novinky zatím nejsou oficiálně potvrzeny, většina zdrojů se však shoduje na délce 4350 mm, šířce 1810 mm a výšce 1615 mm, zatímco rozvor má čítat 2640 mm. | Geely Icon Zdroj: Geely

Rozměry novinky zatím nejsou oficiálně potvrzeny, většina zdrojů se však shoduje na délce 4350 mm, šířce 1810 mm a výšce 1615 mm, zatímco rozvor má čítat 2640 mm. | Geely Icon | Zdroj: Geely

Především by ale mohlo Geely zaujmout moderním designem s úzkou linií LED osvětlení na přídi, hranatými proporcemi a výraznými prolisy na bocích karoserie. | Geely Icon Zdroj: Geely

Především by ale mohlo Geely zaujmout moderním designem s úzkou linií LED osvětlení na přídi, hranatými proporcemi a výraznými prolisy na bocích karoserie. | Geely Icon | Zdroj: Geely

Ani vevnitř nejde o žádnou nudu s členitým designem palubní desky, stylovým madlem před spolujezdcem, trojbarevným motivem s řadou hliníkových detailů a ambientním osvětlením. | Geely Icon Zdroj: Geely

Ani vevnitř nejde o žádnou nudu s členitým designem palubní desky, stylovým madlem před spolujezdcem, trojbarevným motivem s řadou hliníkových detailů a ambientním osvětlením. | Geely Icon | Zdroj: Geely

Klasikou je pak dvojice displejů, jeden ve formě přístrojového štítu před řidičem a druhý pro ovládání infotainmentu vozidla. | Geely Icon Zdroj: Geely

Klasikou je pak dvojice displejů, jeden ve formě přístrojového štítu před řidičem a druhý pro ovládání infotainmentu vozidla. | Geely Icon | Zdroj: Geely

K moderním trendům patří neustále připojení systému vozu k internetu, přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu a nepochybně zásoba asistenčních a bezpečnostních funkcí, třeba včetně asistentu pro sjíždění svahů. | Geely Icon Zdroj: Geely

K moderním trendům patří neustále připojení systému vozu k internetu, přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu a nepochybně zásoba asistenčních a bezpečnostních funkcí, třeba včetně asistentu pro sjíždění svahů. | Geely Icon | Zdroj: Geely

Více informací o pohonné jednotce Iconu zatím Geely nezveřejnilo. Pod kapotou by se ovšem měla nacházet přeplňovaná benzinová patnáctistovka ze společného vývoje s Volvem. | Geely Icon Zdroj: Geely

Více informací o pohonné jednotce Iconu zatím Geely nezveřejnilo. Pod kapotou by se ovšem měla nacházet přeplňovaná benzinová patnáctistovka ze společného vývoje s Volvem. | Geely Icon | Zdroj: Geely

Nabídnout by měla výkon 128 kW (174 koní) a točivý moment 255 N.m. Tedy motor již používaný ve zmíněném Geely Binyue. | Geely Icon Zdroj: Geely

Nabídnout by měla výkon 128 kW (174 koní) a točivý moment 255 N.m. Tedy motor již používaný ve zmíněném Geely Binyue. | Geely Icon | Zdroj: Geely

Geely uvádí, že auto bylo od základu navrženo jako globální model, přičemž není tajemstvím, že čínské značky stále odhodlaněji plánují vpád do Evropy. | Geely Icon Zdroj: Geely

Geely uvádí, že auto bylo od základu navrženo jako globální model, přičemž není tajemstvím, že čínské značky stále odhodlaněji plánují vpád do Evropy. | Geely Icon | Zdroj: Geely

Ostatně stejnou myšlenku dříve oznámilo rovněž  Lynk & Co , další čínská značka patřící pod koncern Geely. | Geely Icon Zdroj: Geely

Ostatně stejnou myšlenku dříve oznámilo rovněž Lynk & Co, další čínská značka patřící pod koncern Geely. | Geely Icon | Zdroj: Geely

Geely Icon Zdroj: Geely

Geely Icon | Zdroj: Geely

Geely Icon Zdroj: Geely

Geely Icon | Zdroj: Geely

K plánu zaujmout globální trhy má značce dopomoci právě nové SUV Icon, postavené na platformě již v Číně prodávaných modelů SUV Binyue a sedanu Binrui. | Geely Icon Zdroj: Geely
Rozměry novinky zatím nejsou oficiálně potvrzeny, většina zdrojů se však shoduje na délce 4350 mm, šířce 1810 mm a výšce 1615 mm, zatímco rozvor má čítat 2640 mm. | Geely Icon Zdroj: Geely
Především by ale mohlo Geely zaujmout moderním designem s úzkou linií LED osvětlení na přídi, hranatými proporcemi a výraznými prolisy na bocích karoserie. | Geely Icon Zdroj: Geely
Ani vevnitř nejde o žádnou nudu s členitým designem palubní desky, stylovým madlem před spolujezdcem, trojbarevným motivem s řadou hliníkových detailů a ambientním osvětlením. | Geely Icon Zdroj: Geely
13
Fotogalerie

Čínský konkurent Škody Karoq si chce podmanit Evropu. Podobně i vypadá

Automobilka čínského koncernu Geely již oficiálně představuje své nové kompaktní SUV, se kterým chce vyrazit do světa.

Geely, čínský koncern vlastnící Volvo, Lotus, Proton a další, se chce pomalu a jistě rozšířit do světa i svou stejnojmennou domácí automobilkou. K plánu zaujmout globální trhy má značce dopomoci právě nové SUV Icon, postavené na platformě již v Číně prodávaných modelů SUV Binyue a sedanu Binrui.

Rozměry novinky zatím nejsou oficiálně potvrzeny, většina zdrojů se však shoduje na délce 4350 mm, šířce 1810 mm a výšce 1615 mm, zatímco rozvor má činit 2640 mm. Především by ale mohlo Geely zaujmout moderním designem s úzkou linií LED osvětlení na přídi, hranatými proporcemi a výraznými prolisy na bocích karoserie.

Ani vevnitř nejde o žádnou nudu s členitým designem palubní desky, stylovým madlem před spolujezdcem, trojbarevným motivem s řadou hliníkových detailů a ambientním osvětlením. Klasikou je pak dvojice displejů, jeden ve formě přístrojového štítu před řidičem a druhý pro ovládání infotainmentu vozidla.

K moderním trendům patří neustále připojení systému vozu k internetu, přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu a nepochybně zásoba asistenčních a bezpečnostních funkcí, třeba včetně asistentu pro sjíždění svahů.

Více informací o pohonné jednotce Iconu zatím Geely nezveřejnilo. Pod kapotou by se ovšem měla nacházet přeplňovaná benzinová patnáctistovka ze společného vývoje s Volvem. Nabídnout by měla výkon 128 kW (174 koní) a točivý moment 255 N.m. Tedy motor již používaný ve zmíněném Geely Binyue.

Geely uvádí, že auto bylo od základu navrženo jako globální model, přičemž není tajemstvím, že čínské značky stále odhodlaněji plánují vpád do Evropy. Ostatně stejnou myšlenku dříve oznámilo rovněž Lynk & Co, další čínská značka patřící pod koncern Geely.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud