O možném duchovním nástupci ikonického Citroënu 2CV se v případě stánku francouzské značky na autosalonu v Ženevě již trochu mluvilo. | Koncept Citroën Ami One Zdroj: Citroën

O možném duchovním nástupci ikonického Citroënu 2CV se v případě stánku francouzské značky na autosalonu v Ženevě již trochu mluvilo. | Koncept Citroën Ami One | Zdroj: Citroën

Koukáte tedy na koncept dvoumístného elektromobilu Ami One, který má jednoduchost 2CV alespoň částečně přivést zpět. | Koncept Citroën Ami One Zdroj: Citroën

Koukáte tedy na koncept dvoumístného elektromobilu Ami One, který má jednoduchost 2CV alespoň částečně přivést zpět. | Koncept Citroën Ami One | Zdroj: Citroën

Žádné retro se nicméně nekoná, jelikož Citroën svůj koncept ani nenazývá autem, ale přesněji „elektrickým objektem “, který se zaměřuje na digitální technologie v éře nové městské dopravy. | Koncept Citroën Ami One Zdroj: Citroën

Žádné retro se nicméně nekoná, jelikož Citroën svůj koncept ani nenazývá autem, ale přesněji „elektrickým objektem “, který se zaměřuje na digitální technologie v éře nové městské dopravy. | Koncept Citroën Ami One | Zdroj: Citroën

Takže žádný piknik na rozkvetlé louce s 2CV, ale spíše možnost být internetově aktivní zatímco se proplétáte přeplněným městem. | Koncept Citroën Ami One Zdroj: Citroën

Takže žádný piknik na rozkvetlé louce s 2CV, ale spíše možnost být internetově aktivní zatímco se proplétáte přeplněným městem. | Koncept Citroën Ami One | Zdroj: Citroën

Vnitřek konceptu je tedy sice docela jednoduchý, vysoce ovšem spoléhá na použití chytrých telefonů. | Koncept Citroën Ami One Zdroj: Citroën

Vnitřek konceptu je tedy sice docela jednoduchý, vysoce ovšem spoléhá na použití chytrých telefonů. | Koncept Citroën Ami One | Zdroj: Citroën

Chybí zde totiž konvenční obrazovka infotainmentu a vlastně i přístrojový panel, obojí totiž zajistí až propojení vašeho telefonu se systémem auta. | Koncept Citroën Ami One Zdroj: Citroën

Chybí zde totiž konvenční obrazovka infotainmentu a vlastně i přístrojový panel, obojí totiž zajistí až propojení vašeho telefonu se systémem auta. | Koncept Citroën Ami One | Zdroj: Citroën

Řidič tedy uloží svůj telefon do určeného místa za volantem a jeho zobrazené informace se poté překlenou do „head-up“ obrazovky nad ním. S tím poté souvisí využití řady aplikací od navigace po přehrávání hudby. | Koncept Citroën Ami One Zdroj: Citroën

Řidič tedy uloží svůj telefon do určeného místa za volantem a jeho zobrazené informace se poté překlenou do „head-up“ obrazovky nad ním. S tím poté souvisí využití řady aplikací od navigace po přehrávání hudby. | Koncept Citroën Ami One | Zdroj: Citroën

Na délku má Ami One 2,5 metru a je tak o přibližně 20 cm kratší než malinký Smart ForTwo. Elektrický motor pohání zadní kola a bateriový modul je klasicky umístěn v podlaze. | Koncept Citroën Ami One Zdroj: Citroën

Na délku má Ami One 2,5 metru a je tak o přibližně 20 cm kratší než malinký Smart ForTwo. Elektrický motor pohání zadní kola a bateriový modul je klasicky umístěn v podlaze. | Koncept Citroën Ami One | Zdroj: Citroën

Že se jedná o pouze městské vozítko pak dokazuje maximální rychlost i dojezd konceptu. | Koncept Citroën Ami One Zdroj: Citroën

Že se jedná o pouze městské vozítko pak dokazuje maximální rychlost i dojezd konceptu. | Koncept Citroën Ami One | Zdroj: Citroën

Na více jak 45 km/h se tedy nerozjedete (díky čemuž pak mohou vůz řídit i mladiství) a dojezd je udávaných 100 km na jedno nabití. | Koncept Citroën Ami One Zdroj: Citroën

Na více jak 45 km/h se tedy nerozjedete (díky čemuž pak mohou vůz řídit i mladiství) a dojezd je udávaných 100 km na jedno nabití. | Koncept Citroën Ami One | Zdroj: Citroën

Citroën mimochodem o Ami One přemýšlí jako o „objektu“, který by mohly nabízet i půjčovny ve velkoměstech. Zatím však mluvíme o pouhém konceptu a výrobce přímo nepotvrzuje produkci duchovního nástupce 2CV. | Koncept Citroën Ami One Zdroj: Citroën

Citroën mimochodem o Ami One přemýšlí jako o „objektu“, který by mohly nabízet i půjčovny ve velkoměstech. Zatím však mluvíme o pouhém konceptu a výrobce přímo nepotvrzuje produkci duchovního nástupce 2CV. | Koncept Citroën Ami One | Zdroj: Citroën

Koukáte tedy na koncept dvoumístného elektromobilu Ami One, který má jednoduchost 2CV alespoň částečně přivést zpět. | Koncept Citroën Ami One Zdroj: Citroën
Žádné retro se nicméně nekoná, jelikož Citroën svůj koncept ani nenazývá autem, ale přesněji „elektrickým objektem “, který se zaměřuje na digitální technologie v éře nové městské dopravy. | Koncept Citroën Ami One Zdroj: Citroën
Takže žádný piknik na rozkvetlé louce s 2CV, ale spíše možnost být internetově aktivní zatímco se proplétáte přeplněným městem. | Koncept Citroën Ami One Zdroj: Citroën
Vnitřek konceptu je tedy sice docela jednoduchý, vysoce ovšem spoléhá na použití chytrých telefonů. | Koncept Citroën Ami One Zdroj: Citroën
11
Fotogalerie

Citroën ukázal koncept Ami One. Řidičské typy zřejmě moc nepotěší

Citroën přiveze do Ženevy koncept malého elektromobilu, který má uctít původního ducha legendární „kachny“, tedy modelu 2CV.

O duchovním nástupci ikonického Citroënu 2CV se v případě stánku francouzské značky na autosalonu v Ženevě již trochu mluvilo. Teď nám však automobilka oficiálně představuje, co měla přesně na mysli. Koukáte tedy na koncept dvoumístného elektromobilu Ami One, který má jednoduchost 2CV alespoň částečně přivést zpět.

Žádné retro se nicméně nekoná, jelikož Citroën svůj koncept ani nenazývá autem, ale přesněji „elektrickým objektem “, který se zaměřuje na digitální technologie v éře nové městské dopravy. Takže žádný piknik na rozkvetlé louce s 2CV, ale spíše možnost být internetově aktivní zatímco se proplétáte přeplněným městem.

Vnitřek konceptu je sice docela jednoduchý, vysoce ovšem spoléhá na použití chytrých telefonů. Chybí zde totiž konvenční obrazovka infotainmentu a vlastně i přístrojový panel, obojí totiž zajistí až propojení vašeho telefonu se systémem auta. Řidič tedy uloží svůj telefon do určeného místa za volantem a jeho zobrazené informace se poté překlenou do „head-up“ obrazovky nad ním. S tím poté souvisí využití řady aplikací od navigace po přehrávání hudby.

Na délku má Ami One 2,5 metru a je tak o přibližně 20 cm kratší než malinký Smart ForTwo. Elektrický motor pohání zadní kola a bateriový modul je klasicky umístěn v podlaze. Že se jedná o pouze městské vozítko dokazuje maximální rychlost i dojezd konceptu. Na více jak 45 km/h se tedy nerozjedete (díky čemuž pak mohou vůz řídit i mladiství) a dojezd je udávaných 100 km na jedno nabití.

Citroën mimochodem o Ami One přemýšlí jako o „objektu“, který by mohly nabízet i půjčovny ve velkoměstech. Zatím však mluvíme o pouhém konceptu a výrobce přímo nepotvrzuje produkci duchovního nástupce 2CV. Produktový manažer Citroënu Sebastien Grandmougin ale dodává, že podobné vozítko v nabídce bude již do dvou let stále relevantnější.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud