Nad Mercedesem třídy X se stahují mračna, německý úpravce Delta 4x4 se však i přesto rozhodl schopnosti pick-upu vyladit na další úroveň.
S pick-upem třídy X to podle nejnovějších informací z Mercedesu nevypadá zrovna dobře. Pracant se základem v Nissanu Navara a tučnější cenovkou se neprodává tak dobře, jak by si vedení značky přálo, a proto se již mluví o ukončení produkce bez vidiny nástupce. Na trhu je zatím „Xko“ dva roky, uvidíme tedy, jak dlouho ještě v nabídce Mercedesu vydrží.
Řeči o ukončení však nemají žádný vliv na německého úpravce Delta 4x4, který nyní ukázal kompletní balíček úprav, který z pick-upu dělá mnohem vážnější stroj určený do terénu. Klasicky došlo na zvýšení podvozku s novými tlumiči a pružinami, nasazena byla nová kola (nabízena ve velikostech od 17 po 23 palců) a samozřejmostí jsou pořádné off-road pneumatiky Cooper.
Úpravce vybavil třídu X i bodykitem, který karoserii rozšiřuje až o 100 mm, v závislosti na variantě a zvolených blatnících. Exteriér také doplňuje možnost trubkového nárazníku na přídi, dodatečného rámu nad korbou či LED světlené rampy, přičemž doplňková světla lze osadit rovněž na přední masku.
Ačkoliv sám Mercedes-AMG dříve nadhodil myšlenku výkonné a schopnější tovární varianty, s nejistým osudem třídy X tento krok asi nevyjde. Zájemci o podobě střižený pick-up od Mercedesu tedy musí volit externí úpravce. Vrcholem ovšem stále zůstává nejvýkonnější standardní motorizace X350d 4Matic, která používá vznětový V6 o objemu tří litrů, výkonu 190 kW (258 koní) a točivém momentu 550 N.m.
Pokud se budeme muset s pick-upem třídy X zanedlouho rozloučit, v případě Delty 4x4 aspoň půjde o rozloučení ve velkém stylu.