Peugeot již oficiálně představuje novou generaci malého hatchbacku 208.
Ještě před začátkem autosalonu v Ženevě nám Peugeot naplno představuje novou generaci modelu 208. Design se stihl provalit již dříve, ale nyní už konečně známe i podrobná technická data a všechny novinky, se kterými bude chtít francouzská značka konkurovat rivalům jako třeba Fordu Fiesta.
Komu se zamlouvaly stylistické prvky nového liftbacku 508, toho vzhled nové 208 zřejmě potěší. Z většího modelu si totiž vypůjčuje celou řadu prvků. Na mrňousovi jsou hlavně výrazné „kly“ denního svícení zakomponované do předního nárazníku stejně jako u 508. Model pak vypadá obzvláště dravě ve vyšších výbavách, kdy jsou na hatchbacku dostupná až 17palcová kola, černé kontrastní prvky karoserie či full-LED světlomety.
Peugeot tvrdí, že použitím nejnovější modulární platformy (CMP) koncernu PSA zhubla nová generace 208 vůči předchůdci o 30 kg, zatímco došlo k redukci hluku a vibrací v kabině a zvýšení komfortu podvozku. Na délku měří novinka 4055 mm, na šířku 1745 mm (po kliky dveří), je vysoká 1430 mm a rozvor čítá 2540 mm. Objem kufru je na 311 litrech, takže se od staršího vozu neliší.
Inspirace větší 508 pokračuje také v interiéru. Došlo na již tradiční uspořádání i-Cockpit s vysoko umístěnou digitální kapličkou přístrojů a menším volantem pod její úrovní. Architektura palubní desky je celkem členitá a displej infotainmentu o velikosti 5-, 7- či 10palců (dle výbavy) je umístěn na vrchu a trčí do prostoru. Počet klasických tlačítek byl snížen na minimum.
Samozřejmě dnes nesmí chybět ani armáda posledních asistenčních a bezpečnostních systémů: adaptivní tempomat s funkci Stop&Go, udržování jízdy v pruhu, parkovací asistent, nouzové autonomní brzdění, sledování únavy řidiče, systém rozpoznávání značek, sledování mrtvého úhlu a další.
Pod kapotou 208 se v řadě spalovacích motorů objeví zážehový 1,2litrový tříválec, naladěný na 55 kW (75 koní), 75 kW (100 koní) a 96 kW (130 koní), zatímco vznětovou jednotku zastane 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 75 kW (100 koní). V závislosti na motoru je k dostání i automatická osmistupňová převodovka. U dieselu si však zájemci vystačí pouze s manuálním šestikvaltem.
Zásadním krokem Peugeotu je nicméně uvedení čistě elektrické varianty e-208, jejíž elektromotor vyprodukuje 100 kW (136 koní) a točivý moment 260 N.m. S baterií o kapacitě 50 kWh dokáže podle metody WLTP ujet na jedno nabití až 340 km.
Časy nabíjení se poté liší dle zvolené nabíječky, takže počítejme s 5 až 8 hodinami. S nabízenou rychlonabíječkou o výkonu 100 kW však bude e-208 možné dobít na 80 % kapacity za pouhých 30 minut. A Peugeot ujišťuje, že bateriový modul si po osmi letech či najetých 160.000 km stále udrží alespoň 70 % své původní kapacity.
Cenovky zatím neznáme, rezervace na novou 208 ovšem Peugeot spustí již v březnu, přičemž do prodeje bude uvedena na konci léta.