51
Fotogalerie

Toyota Corolla Verso D4-D: král economy run

(test) Nabídnou zákazníkovi něco opravdu ojedinělého je dnes téměř nemožné. Verso však jednu takovou vlastnost má...

Kapitoly článku:


Rodinné vozy získaly po celém světě velkou oblibu. Modifikací oblíbené Corolly (byť je otázkou, do jaké míry se jedná o technickou spřízněnost a do jaké míry o touhu automobilky dát tehdy novému vozu známé jméno) získala Toyota vůz tohoto segmentu. Představovat dlouze tento vůz nemá již smysl, protože silnice brázdí poměrně dlouho. Faceliftované Verso jsme navíc testovali již téměř před dvěma roky a to také s naftovým motorem D-4D. Ovšem tehdy vůz disponoval starším motorem s výkonem "jen" 85 kW, proti dnešním 100 kW.

Tip: Test Corolly Verso s motorem D-4D o výkonu 85 kW si můžete přečíst zde

Zaměříme se tedy hlavně na to, jak se Verso za tuto dobu změnilo a jaký je modifikovaný naftový agregát proti tomu staršímu. 

Kde je ta Corolla?

Stačí měnit úhel pohledu a Corolla se mění z většího kombi až na typické MPV. Každá strana působí jinak a celkově je design velmi dobře sladěný. Klasická koncepce se sice nedá obejít, ale detaily dotvoří celkový pohled. Verso se tak může zařadit mezi téměř neokoukatelné vozy s atraktivním designem. 

DSC_2439.jpgDSC_2462.jpgDSC_2443.jpg

Corolla Verso patří spíše k menším MPV vozům. Vnější rozměry to potvrzují. Verso měří na délku 4 455 mm, na šířku 1 770 mm, na výšku 1 625 mm a rozvor má délku 2 750 mm. Mezi svými konkurenty se sice nijak netratí, ovšem ani je výrazně nepřerůstá. Zdánlivě kompaktní rozměry však skrývají solidní vnitřní prostor.

DSC_2440.jpgDSC_2457.jpgDSC_2466.jpg

Přední části vozu dominují velké světlomety ve tvaru trojúhelníku. Jsou hluboko zapuštěny také do blatníků. Při čelním pohledu se zdají menší a navíc dobře doplňují styl vozu.

DSC_2445.jpgDSC_2447.jpgDSC_2448.jpg

V japonských rodinných vozech si našly místo zcela originální zadní světlomety. Nejen Corolla Verso, ale mj. i Mazda5 působí, jako by si majitel zašel do nějakého "tuning shopu" a koupil si nové zadní lampy. Vše je ovšem originální a přímo z továrny. Netradiční zadní světla se objevily u Toyoty již v minulých generací Lexusů a jak je vidět, ani rodinnější Verso na tom není jinak. Určitě působivé, ovšem se zbytkem vozu trochu nekompatibilní.

DSC_2458.jpgDSC_2459.jpgDSC_2460.jpg

Praktické ližiny jsou dnes již nedílnou součástí téměř všech MPV vozů. Stříbrné lakování výborně kontrastuje s barvou vozu. Stejně tak i integrované třetí brzdové světlo do rámu zadního okna, nebo vnější zpětná zrcátka na stopkách.

DSC_2449.jpgDSC_2467.jpgDSC_2450.jpg

Interiér

I když není Corolla Verso na pohled velkým vozem, v interiéru nabízí poměrně solidní prostor. To vše doplňuje kvalitní zpracování a tak trochu "ulítlé" dekorativní doplňky. 

DSC_2423.jpgDSC_2408.jpgDSC_2415.jpg

Řadička je umístěna na středovém panelu a je tak velmi blízko po ruce. Dobrý tvar, umístění a dobrá povrchová úprava zaslouží pochvalu. 

DSC_2429.jpgDSC_2433.jpg

Nikdy asi nepochopím, proč některé automobilky osadí interiér dětinsy vyhlížejícímu prvky. Stříbrné dekorování středového panelu vůbec neladí se zbytkem vozu, ovšem ještě to je stále v mezích běžného. Ovšem orámování displejů a barevnost přístrojového panelu, to už je trochu moc. Citroen a Toyota jsou někdy k nepochopení.

DSC_2412.jpgDSC_2424.jpgDSC_2425.jpg

Toyota se startuje pomocí tlačítka, ovšem bez zasunutého klíče to stejně nepůjde. Ovládaní vnějších zpětných zrcátek naleznete vlevo od volantu, což je dnes již téměř ojedinělé umístění. Daleko častěji se tyto ovládače umísťují na dveře. 

DSC_2427.jpgDSC_2422.jpgDSC_2428.jpg

Cestující vzadu mají k dispozici trojici nezávislých sedaček a v testované výbavě nechybělo ani DVD s obrazovkami v opěrkách hlavy. Pokud často vozíte děti a nevíte jak je zabavit, je toto výborné řešení, které Toyota nabízí jako tovární úpravu. 

DSC_2401.jpgDSC_2404.jpgDSC_2407.jpg

Sedačky jako celek jsou velmi příjemné i na delší cesty, ovšem mají pár drobností, které pochvalu nedostanou. První z nich je krátký sedák, při své výšce poskytoval malou podporu a nepomohla ani změna nastavení. To samé platí pro bederní podporu. Samotná tvrdost a boční vedení je dostačující i na dlouhé cestování.

Malým negativem je dvojice loketních opěrek. ty jsou příliš krátké a navíc jsou velmi úzké. Pro pohodlné opření ruky jsem tak využíval spíše opěrku spolujezdce, než svoji, protože poskládat loket hned vedle výrazného bočního vedení je pro větší postavu prakticky neřešitelné. 

DSC_2420.jpgDSC_2434.jpgDSC_2435.jpg
DSC_2436.jpgDSC_2417.jpg 

Samozřejmostí jsou drobné odkládací a úložné prostory. Přestože je Verso klasickým MPV, není jich zrovna mnoho. Drobnosti si najdou místo na klasických místech ve dveřích a před spolujezdcem, k tomu se přidává malá schránka nad středovým panelem a box mezi předními sedadly. 

DSC_2431.jpgDSC_2432.jpgDSC_2416.jpg

Pět a sedm

Přes poměrně malé rozměry nabízí Verso sedm míst ve třech řadách. Třetí řada sedadel je integrována do podlahy zavazadlového prostoru. Manipulace s nimi je velmi jednoduchá a jejich sestavení trvá pár vteřin.

Zde je ovšem třeba upřímně říci, že třetí řada je spiše nouzová. Pokud máte v úmyslu převést pasažéry na každém sedadle, budou si zaručeně stěžovat na nedostatek místa. Rozměry vozu jsou, bohužel, nekompromisní. Jejich přítomnost však nijak nevadí a určitě se mohou někdy hodit, minimálně dětem poslouží výborně.

Druhou řadu tvoří tři nezávislé sedačky, které lze různým způsobem posunovat, sklápět a tím nastavit interiér dle potřeby.

DSC_2391.jpgDSC_2392.jpgDSC_2400.jpg
DSC_2394.jpgDSC_2395.jpgDSC_2387.jpg 
DSC_2388.jpgDSC_2390.jpgDSC_2386.jpg

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud