Dle analýzy nehod v různých měsících roku 2020 má drtivá většina řidičů zimní pneu – v prosinci, lednu, únoru a březnu bouralo na letních od 1,6 % do 6,9 % vozidel. Zdroj: MDČR

Dle analýzy nehod v různých měsících roku 2020 má drtivá většina řidičů zimní pneu – v prosinci, lednu, únoru a březnu bouralo na letních od 1,6 % do 6,9 % vozidel. | Zdroj: MDČR

Zdá se tedy, že Češi jsou ohledně přezutí na zimní pneu velmi zodpovědní a ví, že letní pneumatiky v nízkých teplotách křehnou a ztrácejí své vlastnosti z hlediska ovladatelnosti i brzdné dráhy. Statistika dále ukazuje, že zimní pneumatiky má celoročně nasazena zhruba třetina řidičů. Zdroj: MDČR

Zdá se tedy, že Češi jsou ohledně přezutí na zimní pneu velmi zodpovědní a ví, že letní pneumatiky v nízkých teplotách křehnou a ztrácejí své vlastnosti z hlediska ovladatelnosti i brzdné dráhy. Statistika dále ukazuje, že zimní pneumatiky má celoročně nasazena zhruba třetina řidičů. | Zdroj: MDČR

Data dále říkají, že v loňském roce bylo vlivem námrazy, sněhu a náledí zaznamenání 1829 nehod, při kterých zemřelo 10 lidí a dalších 40 bylo těžce zraněno. Oproti roku 2019 tak bylo usmrceno o 1 osobu méně a o 11 lidí méně se vážně zranilo.  Zdroj: Besip

Data dále říkají, že v loňském roce bylo vlivem námrazy, sněhu a náledí zaznamenání 1829 nehod, při kterých zemřelo 10 lidí a dalších 40 bylo těžce zraněno. Oproti roku 2019 tak bylo usmrceno o 1 osobu méně a o 11 lidí méně se vážně zranilo.  | Zdroj: Besip

Závažné následky nehod dle stavu povrchu vozovky. Zdroj: Besip

Závažné následky nehod dle stavu povrchu vozovky. | Zdroj: Besip

Vývoj následků nehod Zdroj: Besip

Vývoj následků nehod | Zdroj: Besip

Usmrcené osoby dle krajů Zdroj: Besip

Usmrcené osoby dle krajů | Zdroj: Besip

Těžce zraněné osoby dle krajů Zdroj: Besip

Těžce zraněné osoby dle krajů | Zdroj: Besip

Typ pneumatik v jednotlivých měsících. Zdroj: Besip

Typ pneumatik v jednotlivých měsících. | Zdroj: Besip

Zdá se tedy, že Češi jsou ohledně přezutí na zimní pneu velmi zodpovědní a ví, že letní pneumatiky v nízkých teplotách křehnou a ztrácejí své vlastnosti z hlediska ovladatelnosti i brzdné dráhy. Statistika dále ukazuje, že zimní pneumatiky má celoročně nasazena zhruba třetina řidičů. Zdroj: MDČR
Data dále říkají, že v loňském roce bylo vlivem námrazy, sněhu a náledí zaznamenání 1829 nehod, při kterých zemřelo 10 lidí a dalších 40 bylo těžce zraněno. Oproti roku 2019 tak bylo usmrceno o 1 osobu méně a o 11 lidí méně se vážně zranilo.  Zdroj: Besip
Závažné následky nehod dle stavu povrchu vozovky. Zdroj: Besip
Vývoj následků nehod Zdroj: Besip
8
Fotogalerie

Máte přezuto? V zimě bourá každé 17. auto na letních pneu

Kvalitní zimní obutí je s příchodem chladných měsíců nutností. Statistiky nehod ukazují, že Češi jsou při přezouvání docela disciplinovaní.

Správné pneumatiky pro správnou roční dobu obouvá vysoké procento řidičů, jak ukazují nejnovější data BESIPu. Dle analýzy nehod v různých měsících roku 2020 má drtivá většina řidičů zimní pneu – v prosinci, lednu, únoru a březnu bouralo na letních od 1,6 % do 6,9 % vozidel. Zdá se tedy, že Češi jsou ohledně přezutí na zimní pneu velmi zodpovědní a ví, že letní pneumatiky v nízkých teplotách křehnou a ztrácejí své vlastnosti z hlediska ovladatelnosti i brzdné dráhy. Statistika dále ukazuje, že zimní pneumatiky má celoročně nasazena zhruba třetina řidičů.

Data dále říkají, že v loňském roce bylo vlivem námrazy, sněhu a náledí zaznamenání 1829 nehod, při kterých zemřelo 10 lidí a dalších 40 bylo těžce zraněno. Oproti roku 2019 tak bylo usmrceno o 1 osobu méně a o 11 lidí méně se vážně zranilo. BESIP ale připomíná, že loňský rok byl ovlivněn COVIDovými opatřeními. Statistiky také ukazují, že proti roku 2019 se zhruba dvojnásobně zvýšila závažnost nehod v přepočtu na 1000 incidentů.

Z dlouhodobého hlediska (2011 až 2020) bylo nejvíce osob při nehodách způsobených námrazou, sněhem a náledím usmrceno v Jihočeském kraji. Z hlediska těžkého zranění si vede nejhůře Středočeský kraj. Dle evidence Policie ČR došlo k téměř 53 % nehod při stavu vozovky „náledí, ujetý sníh, neposypáno.“ Sjízdnost silnic a varování před nepříznivými zimními podmínkami si můžete před jízdou prostudovat například na portálu dopravniinfo.cz, provozovaném Ředitelstvím silnic a dálnic ČR.

Doporučujeme

Články odjinud