Po pěti letech do představení konceptu se konečně dočkáme. Nástupce „busíku“ T1 u sjíždí z linek v Hannoveru, zatím v předsériové podobě.
Ještě je v kamufláži, ale i skrze ni je docela hezky vidět, jak bude moderní elektrický nástupce Transporteru T1 vypadat. Předsériové kusy z fabriky míří do Španělska, kde proběhnou první jízdy pro novináře, označované jako „covered drive“ – auta budou stále polepena speciálním maskováním a uvnitř budou mít překryté některé prvky palubní desky, ale žurnalisté se skutečně podívají za volant.
Oficiální premiéra proběhne 9. března, do té doby bychom se měli dočkat prvních dojmů šťastnějších kolegů, kteří se s novým ID.Buzzem již svezli. Po stránce techniky nepůjde o žádné velké překvapení – vůz stojí na platformě MEB, kterou již využívají vozy z rodiny Volkswagen ID a další koncernové elektromobily, domácí Škodu Enyaq iV nevyjímaje.
Základem má být verze s pohonem zadních kol a jedním elektromotorem o výkonu 109 kW nebo 125 kW. Pro toto provedení je určena baterie s kapacitou 55 kWh a nabíjením rychlostí až 110 kW. Následuje další zadokolka se 150 kW, ta však dostane větší 82kWh baterii s možností nabíjení 125 kW. Špičková verze bude mít i přední elektromotor a pro americký trh zřejmě také prodloužený rozvor, celkem by měla disponovat 220 kW.