Ekologicky zaměřenou verzi nyní u škodovky dostává i omlazená Octavia. A nemá jen jiný vzhled, ale i nový motor 1,6 TDI CR.
Při vývoji Octavie GreenLine měli ve Škodovce jediný cíl: minimalizovat spotřebu paliva a emise CO2, ovšem při minimálních vývojových nákladech. Uplatnili tak v podstatě podobný recept jako při vývoji „ekologického“ modelu 120 LE před třiceti lety: tehdy kromě přetryskování karburátoru vydatně prodloužili celkový převod a také pátý, tedy nejvyšší rychlostní stupeň, čímž v podstatě výčet úprav končí. Nyní se však ekologické požadavky hlásí intenzivněji než kdy před tím, a tak se cení vlastně každá snaha. A tou se v mladoboleslavském pojetí nyní stává Octavie GreenLine, jež se přidává k již dříve představeným typům Fabia GreenLine a Superb GreenLine. Automobilka slibuje finanční dostupnost svého nového „ekomobilu“, přesto se jistě opět uplatní ono pověstné „nechci slevu, resp. úsporu, zadarmo“.
Octavia GreenLine doplňuje svou světovou premiérou na autosalonu v Ženevě nabídku vozů s optimalizovanou spotřebou v portfoliu značky Škoda a představujte alternativu známým sériovým vozům. Dílčí opatření k dosažení energetických úspor byla pečlivě sladěna, stejně jako všechny detaily samotných komponentů důležité pro snížení spotřeby. Celek pak přináší jisté výsledky v oblasti hospodárnosti.
Srdcem modelu Octavia GreenLine je nový a již dlouho vyhlížený motor 1,6 TDI CR DPF se vstřikováním common rail a filtrem pevných částic, jehož emise CO2 dosáhly 116 g/km v kombinovaném cyklu, což odpovídá kombinované spotřebě 4,4 litru nafty na 100 kilometrů. Je však třeba dodat, že složka CO2 ve výfukových plynech vznětového motoru je v podstatě okrajovou záležitostí. S výkonem 77 kW (105 koní) a maximálním točivým momentem 250 Nm při 1900/min nabízí Octavia GreenLine jízdní výkony přiměřené její třídě. Filtr pevných částic je standardní součástí výfukového potrubí a doplňuje prvky výbavy s pozitivním, resp. co nejmenším dopadem na životní prostředí.
Úpravy a omezení v seznamu standardní i mimořádné výbavy pomáhají udržet pohotovostní hmotnost modelu Octavia GreenLine na nízké úrovni. Vedle toho zajišťují aerodynamické změny na podvozku lepší obtékání vzduchu a montáž pneumatik se sníženým valivým odporem redukuje síly potřebné pro zrychlení, resp. pro udržení vyšší rychlosti vozu. Tyto pneumatiky jsou navíc provozovány s tlakem vzduchu o zhruba 15 procent vyšším. Řidič modelu Octavia GreenLine není omezován žádnými kompromisy z pohledu praktického využití svého vozu. Užitná hodnota zůstává zachována v plném rozsahu, pouze spotřeba paliva je v porovnání se standardním modelem o 4,5 % nižší.
Kolik bude inovovaný GreenLine stát, zatím není známo, na příplatek ve výší 4,5 % ceny běžné verze to ale nevypadá...
Škoda Octavia GreenLine