Automobilky nevzdávají vývoj klasického pístového spalovacího motoru. Naopak se zdá, že se poslední dobou setkáváme se stále aktivnějším přístupem k vývoji, každou chvíli tu máme nějakou novátorskou koncepci, která míří do výroby, nebo se aspoň testuje.
Motor s proměnnou délkou zdvihu jsme tu už měli, ale motor s různou velikostí pístu a spalovací komory ještě ne. Nevíme ale, jestli se něco takového chystá do výroby
Ať už se jedná o novou generaci rotačního motoru Wankel, kterou připravuje Mazda, nebo o motory s proměnným zdvihem či motory bez klasické vačkové hřídele, výrobci hledají nové cesty, jak zvýšit efektivitu spalování klasického motoru a snížit emise. Nyní se přidává Honda, která si nechala patentovat motor s různou velikostí válců.
Informoval o tom web AutoGuide.com a i když je samozřejmě pozadí vývoje tajné, hodně se toho dá vyčíst už tak. Motor Hondy má být kombinován s vypínáním válců, takže těch variací objemů může být hned několik, zejména pokud půjde třeba o šestiválec do V. Honda si ale systém s různou velikostí válce a tedy i různým zdvihovým objemem jednotlivých válců patentovala také na dvouválec, tříválec a čtyřválec.
Prozatím není jisté, zda se něco takového vůbec dostane do sériové výroby. Honda si tím může například jen pojistit nápad, aby jí ho „neukradla“ jiná automobilka, přitom nemusí mít hned v plánu něco takového vyrábět.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E