TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling
34
Fotogalerie

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

Radosti
Živý motor slušně sladěný s DSG
Rozumná spotřeba
Na svou velikost prostorný interiér
Nízká hmotnost
Přehledné rozvržení palubní desky
Starosti
Pohon 4x4 ani za příplatek
Omezený komfort jízdy na 18" kolech
Horší kvalita materiálů než v levnějším Polu
Vyšší cena
7  /10
 

Dvě generace si jeden z nejmenších modelů Volkswagenu vystačil s černými plasty, symbolicky přizvednutým podvozkem a jménem CrossPolo, aby svým vzezřením napodobil Allroad Quattro a tvářil se, že patří mezi crossovery. Dnes by tato outdoorová kamufláž v záplavě aut se skutečně vyšší stavbou karoserie už nestačila, a protože si ve Wolfsburgu nechtěli nechat ujít lukrativní vláček… Inu, logika příběhu o vzniku tohoto vozu asi nechybí.

Důležitým prostředkem k dosažení zmíněného cíle se stala zavedená modulární platforma s motory napříč umožňující hrát si s rozměry vozu ve všech myslitelných směrech téměř neomezeně a bez zbytečně vysokých nákladů na vývoj. Výsledkem je možná trochu předvídatelný, nicméně do současného portfolia značky hladce zapadající malý model T-Cross.

Stejně jako valná většina jiných crossoverů, ani přifouknuté dvojče Pola nedostalo pohon všech kol. Pokud potřebujete VW a 4x4 je pro vás nutností, musíte hledat ve vyšších třídách německého koncernu. T-Cross chce naproti tomu oslovit poněkud méně náročnější řidiče, kteří lepší průchodnost terénem nevyhledávají a ke štěstí jim stačí pohodlnější nastupování, vyvýšená pozice za volantem a relativně lepší přehled o situaci kolem vozu.

Nemusím vám snad vysvětlovat, že vyjmenované výhody nejsou zadarmo. Kromě vyšší ceny zaplatíte nárůstem hmotnosti, vyšším aerodynamickým odporem, zhoršenou ovladatelností i spotřebou, a tak bychom mohli ve výčtu handicapů malých či velkých kříženců vůči ekvivalentním hatchbackům a kombíkům pokračovat dlouho. Akorát vysvětlovat podobná fakta je evidentně zbytečné.

Vytrvale rostoucí počet SUV i crossoverů dokazuje, že pár subjektivních předností je pro velkou část řidičů natolik důležitých, že dokážou přimhouřit obě oči nad celou plejádu objektivních nevýhod. Sám takové obchody nevyhledávám, v žádném případě však tímto nehodlám peskovat ty z vás, kteří uvedeným automobilům propadli.

Stejnou optikou by se totiž daly velmi snadno strhat sporťáky, kabriolety či kupé. Ani to nejsou auta, jejichž popularita by se dala vysvětlit čistě racionálně, a přece jsou tady a docela se jim daří (ačkoli důvody jejich oblíbenosti jsou poněkud jiné). Každopádně tím bychom mohli teorii o úspěchu crossoverů a SUV uzavřít a podívat se raději na T-Cross zblízka.

Osvědčená genová kombinatorika

Největší německý koncern není až na výjimky známý zrovna tím, že by dokázal šokovat designem svých produktů. Tedy oni by to Němci nepochybně svedli, pokud ale v tomto směru v něčem vynikají, tak spíše v pečlivém dodržování pravidel postupné evoluční proměny, nápadné stylistické provázanosti s jinými modely a důslednému vyhýbání se módním výstřelkům.

Můžete namítnout, že jsou nudní a možná budete mít svým způsobem i pravdu. Nelze však projít či ignorovat skutečnost, že takto navržená auta stárnou o něco pomaleji a jejich minimální vizuální vyhraněnost je důvodem, proč častokrát osloví mnohem více zákazníků než vozy výstředního stylu.

Jestli se něco takového povede i T-Crossu, rozhodnete nakonec svým zájmem nebo nezájmem vy sami, každopádně je zřejmé, že ani tento model není odchylkou od normy. Ačkoli se v detailech od svých větších sourozenců samozřejmě odlišuje, ve skutečnosti v jeho liniích nelze přehlédnout značnou podobnost s Touaregem, Tiguanem i novějším T-Rocem.

Jestli právě tohle dělá T-Cross hezkým, nedokážu posoudit. Přinejmenším ale připouštím, že mě tohle auto ničím neuráží a jeho krabicovité tvary přispívají k tomu, že se poměrně snadno odhaduje, kolik místa zabírá na silnici. Ruku v ruce s tím jde snazší parkování, které mnohdy ocení úplně každý. Nejenom začínající řidiči!

Raději nesahat

Že má malé „Téčko“ s Polem společnou bázi MQB A0, navenek v podstatě poznat nelze. Dokonce ani rozvor nemají stejný. Vnitřek je však povědomý. Samozřejmě sedíte výš, ale základní rozvržení palubní desky je velmi podobné. Ano, opravdu jen podobné, nikoli identické.

Při dnešní snaze o úspory na všech frontách je docela překvapivé zjistit, že to, co se zdá být na první pohled převzaté beze změn, je téměř ve všech maličkostech navržené trochu jinak. Třeba i volant. Snaha o originalitu se cení, i když předpokládám, že dokládá spíše kontinuální vývoj designu, než že by tím Volkswagen chtěl maskovat spojitost mezi oběma vozy. Co naopak ocenit nedokážu a zřejmě nebudu sám, je viditelné šetření na kvalitě materiálů.

Upřímně říkám, že nejsem z těch, kdo by kolem interiérových plastů poskakoval s geologickým kladívkem a hledal nedostatky v jejich morfologii. Obvykle mi stačí, že neskřípou a nepovrzávají při jízdě a dokážu také ocenit, když jsou rovnoměrně slícované a spárami se neprotáhne ani šváb. Takže v principu mi tvrdé plasty v T-Crossu nevadí. Co ale zamrzí, je uvědomění si, že o sto tisíc levnější Polo ty měkčené materiály dostalo a stejně tak i sesterská Škoda Kamiq, a to už se přehlédnout nedá.

Pokud jde o prostor, některá malá pseudo-SUV připomínají tanky. Zvnějšku jsou robustní, nafouknutá k prasknutí, uvnitř ale stísněná a nabídnou sotva stejné množství místa jako konvenční auto téže třídy. O zcrossoverovaném Polu ale totéž neplatí. Vzpřímená sedadla a prodloužený rozvor znamenají, že se vpředu nebude muset omezovat ani přerostlý dospělý chlap, akorát mi k stoprocentní pozici za volantem chyběl delší sedák a nepatrně větší rozsah nastavení sloupku řízení, především pak v podélném směru.

Dozadu se teoreticky poskládá stejný kolohnát, ale pouze za předpokladu, že mu nebude vadit hlava škrtající o strop a kolena objímající přední sedák. Aby vám zůstala nějaká rezerva, je nutné mít tak do 185 cm. Jinak zadní lavice je polohovatelná a můžete tak variovat základní objem kufru, pokud ji ale posunete zcela dopředu, budete rádi, když zde zůstane místo na nohy alespoň pro děti.

Když už jsme u zavazadlového prostoru, 385 až 1281 litrů není málo, ani hodně, ale jeho využitelnost vylepšuje nakládací hrana, která není vysloveně vysoko. Kromě toho dostanete ve dvou úrovních stavitelnou podlahu ukrývající plnohodnotnou rezervu a taky se mi libí aretační pojistky po stranách schopné tuto desku přidržet v přizvednuté poloze.

Abych nezapomněl na ty z vás, kteří prahnou po moderních technologiích: T-Cross má dva konektory USB vpředu i vzadu, za příplatek můžete mít plně digitální přístrojový panel, bezdrátové nabíjení a přehledné multimediální rozhraní (s párem hardwarových ovladačů) si rozumí s oběma typy systémů moderních telefonů.

Pokračování 2 / 3

Živé stříbro

Že nový Volkswagen není tak velký, jak může vypadat na fotografiích a tvářit se navenek, prozradí nejen jeho zaparkování například vedle Tiguanu, ale především nabídka jeho pohonných jednotek. Největší benzinový motor bude mít objem pouze jeden a půl litru, prozatím se ale zájemci o T-Cross musí spokojit s litrovým tříválcem TSI.

Volkswagen jej v tomto případě dodá v jedné ze dvou výkonových variant, které se od sebe liší nejen počtem koní. Slabší verzi s 95 koňmi (70 kW) spárujete výlučně s pětistupňovým manuálem, zatímco provedení se 115 koňmi (85 kW) lze spojit buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo sedmistupňovým DSG. A právě posledně jmenovaná technika byla i pod přední kapotou testovacího auta.

Její otevření může méně informovanému jedinci přivodit vskutku nečekaný zážitek, jelikož malý agregát se při volnoběžných otáčkách třese v závěsech jako drahý pejsek. Co mě zaskočilo, bylo zjištění, že se od vibrujícího tříválce jen o trochu méně klepou i přední kola. Těžko říci, jestli to byl problém tohoto konkrétního kusu nebo zkrátka jen vlastnost, protože mám pocit, že jsem něco takového u jiného koncernového vozu ještě neviděl, nicméně po usednutí za volant je uvnitř klid jako v protiatomovém krytu.

Tím neříkám, že by uvnitř nebylo nic slyšet. Podle mě je T-Cross trochů hůře utlumený než většina jiných koncernových aut s tímto motorem. V nízkých rychlostech je dokonce slyšet cvakání spojek. Ale zvuk přesto není unavující nebo otravný, pokud vysloveně nejste alergičtí na specifickou akustickou kulisu tříválce. A po chvění v kabině nezůstaly prakticky žádné stopy.

Pouhých 115 koní vypadá na papíře velmi skromně a ono je to tak i ve skutečnosti, zároveň je ale třeba mít na paměti, že tohle auto vychází z lehkého Pola. A co je ještě lepší, ani v rámci transformace hmotnost T-Crossu příliš nestoupla (o 80 kg, jestli vás to zajímá). Podle DIN váží i s automatem jen 1195 kg, takže když začnete tříválec obrazně řečeno bodat do slabin, možná vás překvapí, jak slušně umí malý crossover upalovat.

Stovku zvládne těsně přes deset sekund, alespoň do sto šedesáti se vpřed dere velmi odhodlaně a síla dojde malému motůrků někde mezi 190 a 200 kilometry v hodině. Slůvko neochota nemá 1.0 TSI v repertoáru, navíc motor je přesvědčivý i pokud jde o reakce na plyn či ochotu jít do otáček, ačkoli v tomto mu zdárně asistuje také pohotová dvouspojková skříň s vhodně naskládanými převody. Což platí nejen pro dynamiku ale také pro spotřebu paliva.

Podle normy NEDC jezdí tento vůz za 4,9 litru, což opravdu není výsledek z pohádkové říše, ale klidně realita, jen bych rád zdůraznil, že neplatí v průměru. Zkuste tlačit spotřebu co možná nejníž a zjistíte, že při mimoměstské jízdě na okreskách se dají nároky pohonné jednotky vměstnat do 4 litrů na 100 kilometrů. Ani při méně lehké pravé noze není problém vejít se při dodržení rychlostních limitů do 6 litrů, zatímco klidný průměr se opakovaně ustálil v rozmezí od 6,4 do 6,8 litru na stovku. Což je mimochodem na dostřel novému předpisu WLTP, podle kterého má tenhle T-Cross jezdit za 6,2 litru.

Nevyhánějte ho z komfortní zóny

Na dynamický jízdní styl moc nesázejte. Ne že by T-Crossu chyběla stabilita nebo se choval nepředvídatelně, ukázněné chování auta si Volkswagen umí ohlídat. Na druhou stranu buďme realisté. Tohle je vůz na dojíždění mezi předměstím, hypermarketem, školou a mnohem lépe se za jeho volantem budete cítit při pohodových přesunech než při snaze o zběsilé řezání zatáček.

Zavěšení si navzdory větším náklonům nechá leccos líbit, také prosté mechanické trakce budete mít na širokých osmnáctipalcových pneumatikách více než dost, jenže podvozek i uložení náprav je měkčí, řízení přesné, ale přeposilované a velká kola si příliš nerozumí s ostrými nerovnostmi. Menší sedmnáctky či šestnáctky by překonávání výmolů a ostrých hran dodaly potřebnou jemnost, a i na limitu by auto bylo čitelnější. Ale opravdu by to někdo uvítal kvůli sportovní jízdě?

VW nechalo tento vůz před premiérou promenádovat v kamufláži na Nordschleife, aby tím dalo najevo vyspělost jeho podvozku, ale ve skutečnosti je T-Cross optimalizován na zcela jiné prostředí. Na hladkých silnicích by se vám patrně zamlouvala jeho decentní plavnost v odpružení i na osmnáctkách. Ale v našich podmínkách bych dal kvůli eliminaci rázů a přidané poddajnosti jednoznačně přednost gumám s vyšším profilem a určitě bych tohle auto netrápil vrháním do zatáček a vymetáním pangejtů, stejně jako by mě nenapadlo vyjet si se Sciroccem k lesní studánce.

Opravdu to neberte jako kritiku jízdních vlastností T-Crossu. V rámci segmentu a možností nejsou špatné. Jen si myslím, že od něj nemůžete žádat příliš nebo zázraky tam, kde vystoupí ze své komfortní přirozené zóny.

Pokračování 3 / 3

Závěr

T-Cross možná vyčnívá nad Polem, ale ve skutečnosti pouze fyzicky. Je větší zvnějšku a čistě z praktického hlediska bude pro někoho nepochybně důležité, že i uvnitř, což přináší sympatickou využitelnost a uspokojivou volbu pro ty, jenž hledají malé velké auto. Pokud vám právě toto vyhovuje a nadto máte za volantem rádi pocit, že sedíte a řídíte takříkajíc nad věcí, pak mi nezbývá než říci, abyste se nenechali zbytečně dlouho pobízet. Nový Volkswagen by se vám mohl líbit.

Že crossovery působí trochu jako reklamní Marlboro kovboj, kterému tu jeho drsnost a schopnost chytat krávy holýma rukama nebo lasem příliš nevěříte, nechme nyní stranou. To není pouze problém T-Crossu, ale všech aut jemu podobných. Co ale problém být může, jsou dva nepřehlédnutelné detaily.

Tím prvním je horší kvalita materiálů použitých v interiéru, než na jaké jsou majitelé Volkswagenů zvyklí. A tím druhým a zásadnějším je cena. Nemusíte se dívat na stránky Renaultu, Peugeotu nebo firmy Hyundai, abyste zjistili, že malý crossover se dá pořídit výrazně levněji. Mnohem dostupnější je třeba i sesterská Škoda Kamiq.

Tu můžete mít za méně než 380 tisíc, zatímco stejně motorizovaný T-Cross vás vyjde na minimálně 438 tisíc. Podobné rozdíly objevíte i u vyšších verzí, a přestože část pořizovací částky omluví lepší výbava, všechno omluvit nedokáže. Tím akcie VW určitě nepadají na dno. Svou roli jistě budou hrát i sympatie ke značce. Otázkou ale je, jestli budou zákazníci ochotni sáhnout do peněženky tak hluboko jen za náklonnost a loajalitu.

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG - souhrn cen
Základní cena vozu                    437.900 Kč (1.0 TSI Life/70 kW)
Cena s testovaným motorem a výbavou 540.900 Kč (1.0 TSI DSG Style/85 kW)
Cena testovaného vozu  660.800 Kč (1.0 TSI DSG Style/85 kW)

Technické údaje: Volkswagen T-Cross

Rok • stupeň výbavy
2019 • Style
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
3/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 999 cm3
Nejvyšší výkon
85 kW (115 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
200 Nm při 2 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,2 s
Nejvyšší rychlost
193 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
dvouspojková • 7 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
385 l • 1 281 l
Objem palivové nádrže
40 l
Hmotnost: provozní • celková
1 270 kg • 1 750 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
5,6 • 4,5 • 4,9 l/100 km
Rozvor náprav
2 563 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 534 mm • 1 512 mm
Rozměr pneumatik
205/55 R17
Rozměry: délka × šířka × výška
4 108 × 1 760 × 1 558 mm

Základní výbava: Systém rozpoznání chodců, adaptivní tempomat do 210 km/h s funkcí Front Assist, asistent pro rozjezd do kopce, hlídání slepého úhlu a sledování provozu za vozem, čelní, boční a hlavové airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy vzadu, stabilizační program ESP, ABS, ASR, EDL a EDTC, sledování provozu s funkcí nouzového brzdění, omezovač rychlosti, proaktivní bezpečnostní systém, kontroly tlaku v pneumatikách, sledování únavy řidiče, zadní parkovací kamera, automatická dvouzónová klimatizace, automatická aktivace světlometů, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání oken, palubní počítač "Plus", sada nářadí a zvedák vozu, vnější elektricky stavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektro-chromatické vnitřní zpětné zrcátko, 17" kola z lehkých slitin, pneumatiky 205/55 R17, 2 USB konektory, Apple CarPlay, Android Auto, Mirrorlink, 8" barevný dotykový displej, 6 reproduktorů, rádio, telefonní rozhraní, eCall, dělená sklopná a posuvná zadní sedadla, ISOFIX na sedadle spolujezdce, výškově nastavitelná přední sedadla, LED přední i zadní světlomety, mlhovky se statickým přisvěcováním do zatáček, dešťový senzor, stříbrné střešní ližiny, ambientní osvětlení interiéru, černé velurové koberečky, interiérový dekor Lizard, kryt zavazadlového prostoru, madlo ruční + hlavice páky voliče v kůži, multifunkční 3ramenný kožený volant s pádly pro řazení převodovky DSG, odkládací kapsy na zadní straně předních sedadel, sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, středová loketní opěrka vpředu, zásuvka pod sedadlem spolujezdce.

Příplatková výbava: Paket Paket R-Line (48.400 Kč), Active Info Display (8.900 Kč), alarm (6.700 Kč), bederní opěrky vpředu (2.700 Kč), bezklíčové odemykání (8.300 Kč), boční skla vzadu a zadní sklo zatmavěné (4.300 Kč), hlasové ovládání (5.100 Kč), kuřácké provedení (700 Kč), Light Assist (3.500 Kč), navigace (12.600 Kč), Park Assist + Parkpilot (14.200 Kč), Soundsystem Beats (11.200 Kč), tažné zařízení (17.200 Kč), vnější zpětná zrcátka elektricky sklopná (3.800 Kč), volba jízdních režimů (3.000 Kč), oranžový paket Energetic (15.400 Kč), zelený paket Garden (15.400 Kč), zimní paket (7.400 Kč), černý paket Black (15.400 Kč).

Speciál: Volkswagen T-Cross

T-Cross je městský crossover (tzv. B-SUV) automobilky Volkswagen. Vůz byl oficiálně představen na podzim roku 2018 v Amsterdamu. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.0 TSI DSG • Cena, výbava, motory • Nejlevnější verzeSrovnání s konkurencí

Doporučujeme

Články odjinud