Nový program Avicar však přináší zcela nový princip závodění, kdy můžete zůstat v kontaktu s okolím. Vlastně nemusíte ani opouštět dům. Zdroj: Avicar

Nový program Avicar však přináší zcela nový princip závodění, kdy můžete zůstat v kontaktu s okolím. Vlastně nemusíte ani opouštět dům. | Zdroj: Avicar

Jedná se o zcela nový koncept kombinující virtuální realitu se závody na skutečně trati s reálnými vozy. Zdroj: Avicar

Jedná se o zcela nový koncept kombinující virtuální realitu se závody na skutečně trati s reálnými vozy. | Zdroj: Avicar

Závodní elektromobily zkonstruované ve spolupráci se Siemens Advanta North America jsou totiž ovládány na dálku prostřednictvím virtuálních brýlí a ovladače podobném volantu. Zdroj: Avicar

Závodní elektromobily zkonstruované ve spolupráci se Siemens Advanta North America jsou totiž ovládány na dálku prostřednictvím virtuálních brýlí a ovladače podobném volantu. | Zdroj: Avicar

Brýle i konzole Remote Reality jsou připojené k vysokorychlostní wi-fi nebo 5G síti se zpožděním pouhých 20 ms. To zajišťuje super rychlé ovládání a přenos obrazu. Zdroj: Avicar

Brýle i konzole Remote Reality jsou připojené k vysokorychlostní wi-fi nebo 5G síti se zpožděním pouhých 20 ms. To zajišťuje super rychlé ovládání a přenos obrazu. | Zdroj: Avicar

V tomto ohledu urazila technika obrovskou cestu, vždyť vozy se budou po okruhu prohánět rychlostí až 160 km/h. Zdroj: Avicar

V tomto ohledu urazila technika obrovskou cestu, vždyť vozy se budou po okruhu prohánět rychlostí až 160 km/h. | Zdroj: Avicar

Dosah signálu je spočítán na více jak 6 400 kilometrů. Zdroj: Avicar

Dosah signálu je spočítán na více jak 6 400 kilometrů. | Zdroj: Avicar

Na webových stránkách Avicaru jíž jde vstoupit do programu, ale výběrové řízení bude nejspíš tvrdé, protože na startovním roštu se sejde jen 11 vozů. Zdroj: Avicar

Na webových stránkách Avicaru jíž jde vstoupit do programu, ale výběrové řízení bude nejspíš tvrdé, protože na startovním roštu se sejde jen 11 vozů. | Zdroj: Avicar

V přiloženém videu můžeme spatřit závodní elektromobil a získat tak představu o jeho rozměrech. Zdroj: Avicar

V přiloženém videu můžeme spatřit závodní elektromobil a získat tak představu o jeho rozměrech. | Zdroj: Avicar

V několika záběrech je vidět povrch klopené dráhy a také vlajky Německa, Turecka, Turkmenistánu, Srbska a pravděpodobně Rumunska. Možná právě zde se závody pojedou. Zdroj: Avicar

V několika záběrech je vidět povrch klopené dráhy a také vlajky Německa, Turecka, Turkmenistánu, Srbska a pravděpodobně Rumunska. Možná právě zde se závody pojedou. | Zdroj: Avicar

Jedná se o zcela nový koncept kombinující virtuální realitu se závody na skutečně trati s reálnými vozy. Zdroj: Avicar
Závodní elektromobily zkonstruované ve spolupráci se Siemens Advanta North America jsou totiž ovládány na dálku prostřednictvím virtuálních brýlí a ovladače podobném volantu. Zdroj: Avicar
Brýle i konzole Remote Reality jsou připojené k vysokorychlostní wi-fi nebo 5G síti se zpožděním pouhých 20 ms. To zajišťuje super rychlé ovládání a přenos obrazu. Zdroj: Avicar
V tomto ohledu urazila technika obrovskou cestu, vždyť vozy se budou po okruhu prohánět rychlostí až 160 km/h. Zdroj: Avicar
9
Fotogalerie

Chystá se šampionát reálných vozů, které závodníci budou ovládat z domu. Fungovat to má na vzdálenost až 6400 km

Technologie datových přenosů a virtuální reality pokročila natolik, že společnost Avicar slibuje šampionát reálných aut, přičemž závodníci budou sedět až 6 400 kilometrů daleko.

Profesionální závodní kariéra s sebou přináší během sezóny dlouhé odloučení od rodiny a neustálé přesuny z jedné závodní tratě na druhou. Nový program Avicar však přináší zcela nový princip závodění, kdy můžete zůstat v kontaktu s okolím. Vlastně nemusíte ani opouštět dům.

Jedná se o zcela nový koncept kombinující virtuální realitu se závody na skutečně trati s reálnými vozy. Závodní elektromobily zkonstruované ve spolupráci se Siemens Advanta North America jsou totiž ovládány na dálku prostřednictvím virtuálních brýlí a ovladače podobném volantu. Na speciální oválné dráze tedy probíhá bitva, zatímco závodníci sedí doma v obýváku. Proto pochopitelně vozy nemají interiér, okna ani sedačku.

Avicar neuvádí, na jakém principu přenosu technologie funguje, ani podobu zabezpečení v případě ztráty signálu. Brýle i konzole Remote Reality jsou připojené k vysokorychlostní wi-fi nebo 5G síti se zpožděním pouhých 20 ms. To zajišťuje super rychlé ovládání a přenos obrazu. V tomto ohledu urazila technika obrovskou cestu, vždyť vozy se budou po okruhu prohánět rychlostí až 160 km/h. Dosah signálu je spočítán na více jak 6400 kilometrů.

Na webových stránkách Avicaru jíž jde vstoupit do programu, ale výběrové řízení bude nejspíš tvrdé, protože na startovním roštu se sejde jen 11 vozů. V přiloženém videu můžeme spatřit závodní elektromobil a získat tak představu o jeho rozměrech. V několika záběrech je vidět povrch klopené dráhy a také vlajky Německa, Turecka, Turkmenistánu, Srbska a pravděpodobně Rumunska. Možná právě zde se závody pojedou. Termín spuštění první sezóny není zveřejněn, možná se jej dozvíte po registraci do programu.

Doporučujeme

Články odjinud