Německá značka míří k výhradně elektrickým pohonům, nová A4 se však ještě spolehne na vcelku konvenční motorizace.
Audi před nedávnem oznámilo svou novou strategii, ve které chce od roku 2026 na světový trh uvádět nové modely již pouze s elektrickým pohonem. Ještě předtím nás nicméně čeká příchod nové generace modelu A4, o které se nyní pro britský Auto Express rozpovídal vedoucí vývoje Audi Oliver Hoffman.
Nové A4 tak bude před zásadní proměnou německé značky jednou z posledních generací modelů, které u Audi využijí spalovací motory – tedy samozřejmě, pokud půjde vše podle plánu. Elektrifikace model samozřejmě nemine, čekat máme mild-hybridní a plug-in hybridní ústrojí, která budou podle Hoffmana „tím nejlepším, co jsme kdy uvedli“.
„Vývoj nové generace A4 už započal. Tento model společně s A6 nabízíme už řadu let. Produkce posledního modelu se spalovacím motorem začne v roce 2025 a skončí normálním produkčním cyklem v roce 2033,“ upřesnil časovou osu Hoffman. A příchod nové generace A4 zde zapadá na rok 2023.
Na naftovou motorizaci sice A4 údajně nezapomene, většina motorizací bude nicméně postavena okolo známé dvoulitrové zážehové jednotky EA888 koncernu VW, respektive tedy v její další vývojové formě, která má zajistit vyšší výkon, lepší odezvu a nižší spotřebu a produkci emisí. Hoffman potvrdil, že ke splnění emisních norem pomůže motorům samozřejmě elektrifikace.
Mild-hybridní verze s 48V systémem jsou tedy samozřejmostí, zatímco plug-in hybridní varianty dostanou novou generaci větších baterií pro delší dojezd čistě na elektřinu – mluví se o rovných 100 km. Očekává se, že manuální převodovka již kompletně zmizí z nabídky. Ostatně nyní je šestistupňová přímo řazená skříň dostupná pouze u základního motoru (2.0 TFSI, 110 kW/150 k).
Hoffman nakonec kompletně nevyvrací ani příchod čistě elektrické verze, nejspíš jako A4 e-tron. Tento model by nicméně do portfolia přišel asi později, buď využívající upravenou platformu PPE vyvíjenou ve spolupráci s Porsche, nebo zbrusu novou platformu SSP pro elektromobily, kterou chystá VW uvést v roce 2025.