Škoda Kodiaq RS dostala v rámci modernizace nový motor i výbavu. Jde o nejdražší verzi v nabídce a nás zajímalo, jak vysoko je možné dostat se s cenou s využitím oficiálního konfigurátoru.
Předprodej modernizované Škody Kodiaq spustila mladoboleslavská automobilka už koncem dubna. Vůz přišel o základní výbavu Active, nepořídíte už ani derivát Scout, jehož designové odlišnosti se promítly do běžných výbav, a vrcholné provedení RS dostalo motor 2.0 TSI místo dříve použitého nafťáku se dvěma turbodmychadly. Kodiaq RS se s motorem 2.0 BiTDI loučil speciální edicí Challenge za 1,4 milionu korun.
K bohaté výbavě verze Challenge jste si mohli naporoučet další a cena pak dokonce překročila hranici 1,7 milionu korun. Za Škodovku jsou to šílené peníze, na druhou stranu ani po faceliftu není ereso levnější. S motorem 2.0 TSI o výkonu 180 kW stojí nejméně 1.249.900 Kč, což je pro info přesně o 60.000 Kč více, než kolik stál nafťák v rámci jeho vstupu na trh v říjnu 2018. Stejně jako dříve nás i teď zajímalo, jak vysoko je možné se s cenou Škody Kodiaq RS dostat. Tady jsou výsledky.
Výbava je už v základu dost vysoká. Vedle agresivnějšího vzhledu čekejte 20palcová kola, Matrix-LED světlomety, vyhřívaná zadní sedadla, tříramenný sportovní volant, přední sedačky s integrovanými hlavovými opěrkami nebo audio Canton. Dvouzónová automatická klimatizace, digitální přístrojový štít o velikosti 10,25" či ambientní osvětlení jsou taky na místě, a když to vezmeme po stránce techniky, spolehněte se na pohon všech kol a sedmistupňový automat DSG.
K zjištění nejvyšší ceny Kodiaqu RS jsme využili oficiální konfigurátor. Metalíza Velvet vyjde na 6000 Kč (ostatní laky jsou bez příplatku), chtěli jsme i 20palcová kola Ignite Premium za 14.000 Kč, ale ta si nerozuměla se 7místným provedením za 30.000 Kč. Paket Asistovaná jízda 2.0 za 40.000 Kč zahrnuje panoramatický kamerový systém, adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti, asistent pro změnu jízdního pruhu, automatické parkování či rozpoznávání značek, nezávislé topení přidalo 30.000 Kč, tažné zařízení je za 25.000 Kč a za panoramatickou střechu dáte rovných 50.000 Kč.
Dost peněz se připlácí i za maličkosti, které by klidně mohly být už v základní výbavě. Na myslí máme třeba USB-C zdířku u vnitřního zpětného zrcátka (1000 Kč), úchyty Isofix na sedadle spolujezdce (1100 Kč) či vyjímatelný plastový popelník (600 Kč). Chtěli jsme i boční prahové nášlapy a přední a zadní lapače nečistoty z originálního příslušenství, jejich cenu ale oficiální konfigurátor neuvádí.
Kompletní přehled výbavy vozu na fotkách, jehož cena se nakonec vyšplhala až na 1.532.900 Kč, najdete v přiložené galerii. Dali byste za Škodovku takové peníze? A potřebujete vůbec u středně velkého SUV všechny prvky, které jsme zahrnuli do konfigurace? Dejte nám o tom vědět v diskusi pod článkem!
Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI: Technická data a ceny |
Motor |
2.0 TSI DSG |
Pohon |
4x4 |
Zdvihový objem [cm3] |
1 984 |
Válce/ventily |
4/4 |
Největší výkon [kW/k] |
180/- |
Točivý moment [N.m/min-1] |
370/1600-4300 |
Převodovka |
7A |
Maximální rychlost [km/h] |
234 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
neuvedena |
Spotřeba [l/100 km] |
8,7 |
Základní cena [Kč] |
1.249.900 |
Cena verze podle redakce [Kč] |
1.532.900 |
Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).
Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS