Peugeot chystá nástupce 307, Volvo připravuje nové modely, Astra dostane facelift a zadní víceprvek, Impreza bude k dostání i jako hatchback.
Peugeot 308 dorazí už příští rok
Zhruba před rokem prošel Peugeot 307 omlazovací kůrou. Z toho důvodu se vůbec nečekalo, že by automobilka mohla vyrukovat s novým modelem tak brzy. Opak se ale stáva realitou a nástupce „třistasedmičky“, Peugeot 308, zachytili špionážní fotografové při testování na francouzských silnicích.
Peugeot 308 dorazí na trh v tří i pětidveřovém provedení. Na délku naroste o 4 cm na výsledných 4,25 m, jeho výška bude naopak zredukována. To bude mít za následek dynamickejší vzhled a auto by mělo celkově působit vyváženějším a honosnějším dojmem než současná generace.
Později dorazí na scénu i další karosářské verze – klasické kombi a čtyřmístné coupé-cabrio. Pošeptává se i o cross verzi se zvýšenou světlou výškou, poháněna však zůstanou jenom přední kola.
Pod kapotou se objeví známe i nové čtyřválce. Novinkami budou dieselový agregát 2,2 HDI se vtřikováním Common-Rail, který ve své vrcholné verzi bude podávat výkon 125 kW (170 k). Dále stojí určitě za pozornost nový 1,6 l benzínový motor, který vyvinulo PSA společně s BMW. Ten bude k dispozici v atmosférické i přeplňované verzi, která dosáhne výkonu rovněž 125 kW (170 k). Top verze motoru se možná objeví ve sportovně laděnom modelu 308 RC, kde by mohla dosahovat výkonu až 154 kW (210 k).
Peugeot 308 bude mít světovou premiéru příští rok na podzimním autosalonu ve Frakfurtu. Jeho konečná podoba nám tak bude známá asi až těsně před ním, přiložena ilustrace však nemusí být od reality daleko. Dominantou přední částí bude pro Peugeot už typický obrovský nasávací otvor.
Peugeot 308 při testování
Foto a ilustrace © Automedia
Takto by mohl vypadat
Nové Volvo XC70 přijede v roce 2008...
Po prvním pohledu na špionážní fotografie byste asi jen stěží tipovali, co že se pod pečlivým maskováním ukrývá. Dle důvěryhodného zdroje se však jedná o nové Volvo XC70; nakonec, všimněte si pro Volvo charakteristické mřížky chladiče a předních světel. Nový model se objeví na trhu v roce 2008, ale už nyní probíhají první testy v reálném provozu. Nahradí tak stávající druhou generaci, která se s menšími či většími obměnami vyrábí už od roku 2000. XC70 však nebude jediným modelem značky načasovaným na stejné období. Spolu s ním dorazí na trh i kombi V70, které můžete vidět na přiložené ilustraci (z něj bude XC70 pochopitelně vycházet).
Budoucí třetí generace Volva XC70 pod maskováním
Foto a ilustrace © Automedia
Volvo V70 přijede rovněž v roce 2008
Tip: Test současné generace Volva XC70 si můžete přečíst zde.
... a zcela nové XC60 rovněž
Švédská automobilka však má daleko rozsáhlejší plány - v tomtéž roce přijede na trh malé SUV s označením XC60. To bude konkurovat vozům, jakými jsou Toyota RAV4, BMW X3 nebo Nissan X-Trail.
Naplánování třech modelů v stejném období není jen náhoda. XC60 bude totiž sdílet podvozkovou platformu právě s V70 (XC70) a pohonné jednotky si vypůjčí od menších modelů střední třídy, sedanu S40 a kombi verze V50.
Pro pohon všech kol bude zvolen přepracovaný systém Haldex, který používá elektronicky ovládánou spojku umístněnou před zadním diferenciálem. Ta dokáže v případě potřeby poslat na zadní kola až 50% výkonu.
Na ilustraci můžete vidět, jak by mohlo malé SUV ve skutečnosti vypadat...
Ilustrace © Automedia
Volvo XC60
Opel Astra dostane facelift a zadní víceprvkovou nápravu
Objektivům špionážních fotografů neuniklo testování Opelu Astra, který se už zanedlouho dočká jemného faceliftu. Z fotek je vidět, že úpravy vzhledu budou spíše decentní a dotknou se převážně přední masky. Hned na první pohled upoutá více chromu na mřížce chladiče a hlavním vstupu vzduchu v přepracovaném nárazníku, který bude díky výraznějšímu prolisu působit „usměvavějším“ dojmem. Jeho boční nasávací otvory dostaly taktéž jinou strukturu mřížkování. Určité změny by se měly odehrát také v interiéru.
Zajímavější informace však pocházejí z jiných částí Astry. Všimněte si dvou fotografií zlatého hatchbacku. Ten podle důvěryhodného zdroje disponoval čtyřprvkovou zadní nápravou, na kterou jsme zvyklí např. u některých japonských vozů, Fordů nebo Volkswagenů. Klasická kliková zadní náprava současné generace Astry přitom patří k tomu nejlepšímu na trhu, ale Opel možná přišel na to, že tato koncepce má své limity a je potřeba se vydat jiným směrem.
Faceliftovaná Astra by měla dorazit na trh na jaře 2007, ale použití čtyřprvkové nápravy odhadujeme až pro další generaci. Uvidíme.
Chystaný facelift v provozu
Foto © Automedia
Opel možná vsadí také na čtyřprvkovou zadní nápravu
Subaru Impreza WRX jako hatchback
Už delší dobu se mluví o tom, že se Subaru hodlá vydat novou cestou, hlavně v případě nové Imprezy. Její nová generace se bude pyšnit radikálně odlišnými tvary po vzoru konceptu B5, který byl představen veřejnosti před rokem na autosalonu v Tokyu. Zásadní novinkou je, že společně s tradičním sedanem by měl vzniknout i hatchback. O verzi kombi není prozatím rozhodnuto.
Špionážní fotografové zastihli Imprezu WRX hatchback při testech v americké Californii. Vyznavači japonské značky se určitě mají na co těšit, protože nová generace dostane ještě propracovanější pohon všech kol a ve vrcholné verzi STI ostře naladěný přeplňovaný čtyřválec boxer s objemem 2,5 l, který bude podávat maximální výkon okolo 243 kW (330 k). Hothatche pravděpodobně čeká tvrdý soupeř.
Poprvé se pod kapotou Imprezy objeví také hybridní pohon, který bude kombinovat elektromotor a osvědčený dvoulitrový nebo dvouapůllitrový turbomotor. Úlohou elektromotoru bude snižovat spotřebu a pomáhat benzínovému agregátu při akceleraci z nízkých otáček a eliminovat tak turboefekt.
Světovou premiéru by Impreza měla mít už na jarním autosalonu v Ženevě.
Foto © Automedia
Impreza WRX v provozu
Koncept B5