Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího elektromobilu. Do provozu se dostane v roce 2020. Po více než osmi letech se tak zrealizuje vývoj započatý octavií green e-line.
Už v roce 2025 chce automobilka Škoda prodávat čtvrtinu svých aut s elektrickým pohonem. V tom jsou samozřejmě započítány jak vozy typu plug-in hybrid, tak i čistě elektrická auta.
Prvním plug-inem s logem Škoda se stane za dva roky současná generace modelu superb, následovat bude kodiaq. První elektrické auto zatím nemá jméno. Prakticky jisté je ale to, že půjde o crossover s rozměry většími než jsou klasická městská auta.
Škoda již poskytla první skici tohoto vozu, respektive konceptu, který se ukáže v polovině dubna na autosalonu v čínské Šanghaji.
Skoro tak dlouhý jako kodiaq
Jeho označení je Škoda Mission E. Délka činí 4 645 milimetrů, což je o zhruba pět centimetrů méně než měří v podélném směru kodiaq, šířka 1 917 milimetrů a výška 1 550 milimetrů. Díky dlouhému rozvoru (2 850 milimetrů) a krátkým převisům vpředu má být interiér typicky škodovácky prostorný.
Vůz budou pohánět dva elektromotory se systémovým výkonem 225 kW, které pohánějí všechna čtyři kola vozu. Maximální rychlost činí 180 km/h. Akumulátory umožňují dojezd až 500 kilometrů.
Vůz dostane karosérii ve tvaru kupé-suv, dalším dominantním znakem jsou úzké světlomety a absence klasické mřížky chladiče.
Také interiér je, podle lidí, kteří již koncept mohli vidět naživo, hodně futuristický. Na čelním skle se mnoho údajů zobrazuje na velkém head-up displeji, tlačítek je kolem pracoviště řidiče minimální množství. Interiéru dominují dva podlouhlé displeje a pod nimi ještě jeden další s mnoha funkcemi pomocí dotykového ovládání.
V autě se sedí výše než v klasickém rodinném autě. Je to logické, pod podlahou je totiž sada baterií.
Škoda se vývoji elektromobilů věnuje již od počátku tohoto desetiletí. Nejprve se technologie ověřovaly pomocí testovací flotily octavií green e-line, poté měl již před třemi lety vzniknout sourozenec Volkswagenu e-up a nakonec vedení automobilky dospělo k názoru, že nejlepším řešení bude bateriové SUV.
Na fotogalerii dokumentující vývoj škodováckého elektromobilu se podívejte zde: