Byli jsme u uvedení druhé generace Chevroletu Aveo na český trh. Nabízíme vám první ochutnávku a ceny této novinky.
Chevrolet Aveo pro modelový rok 2008 nabízí další řadu zlepšení, která by jej měla oddělit od minulosti Daewoo. Přitom právě Aveo je s touto érou bytostně spjato. Předchůdcem byl Daewoo Kalos, domácí korejská odpověď na Hyundai Getz.
Aveo vzniklo jako facelift Kalosu a před dvěma lety se představilo také Aveo Sedan. Letos se evropští motoristé dočkali zbrusu nové generace. Jaký je korejský zázrak v nižší třídě automobilů?
Agresivní design
Nové Aveo navazuje na sportovní tradice značky Chevrolet a nabízí atraktivní design. Jeho součástí je sportovní výplet přední masky, do boku protažené přední světlomety s čirou optikou po vzoru největšího sedanu Epica, nebo třeba sportovní přední nárazník u výše vybavených verzí.
Pohled zboku nazančuje kontinuitu s někdejším Kalosem. Korejci se nemají za co stydět a proto se ani Američané nebojí přijít opět s tradičními tvary starého Avea. Přepracovaná záď vozu zaujme koncovými svítilnami s čirou optikou a opět sportovním nárazníkem se stylingovým průduchem. Překvapením je umístění madla pátých dveří netradičně napravo nad registrační značkou.
Při letmém pohledu do interiéru zaujme prostorností a kvalitními plasty. Ty jsou sice tvrdší a odpovídají této třídě automobilů, ale na dotek a pohled vypadají hodnotně a také jejich slícování je bezvadné.
Aveo nabídne bohatý prostor pro řidiče a spolujezdce vpředu, prostor pro cestující vzadu je omezen oblasti kolen cestujících, a ve třech také do strany, na výšku je místa překvapivě dost. Základní objem zavazadlového prostoru činí 220 litrů, po sklopení zadních sedadel jej lze zvětšit až na 980 litrů.
První dojem
Aveo na nás během krátké testovací jízdy udělalo dojem „těžkým podvozkem”, který se tváří jako jeho prémiovější konkurenti. Podvozek se projevuje menším neklidem než jeho předchůdci a dodává malému vozu nečekaně velkou stabilitu i na rozbitých českých vozovkách.
Nová jednadvojka s 84 koňmi se pro malý Chevy jeví být ideální motorizací.. Umí po dálnici uhánět stopadesát, anebo naopak šetrně padesátkou poměstě. Silnější čtrnáctistovka bude spíše pro ty, kteří si ani v malém autě nedokáží dopřát chvíli klidu.
V oblasti řazení nastal posun vpřed, je přesnější a čitelnější. Řízení je korejsky přeposilované a brzdy pro daný vůz dostatečné, byť při intenzovním větší zátězi ztrácejí na razanci.
Celkově lze Aveo označit za příjemné městské vozítko, které v českých podmínkách zastoupí funkci malého rodinného vozu. Pohledem typického využití nejeví na první pohled žádný zásadní nedostatek.
Motory a ceny zaujmou
V nabídce tří a pětidvéřového Avea jsou prozatím jen dva čtyřválce o objemech 1,2 a 1,4 litru. Jednadvojka nabízí maximální výkon 84 koní, jednačtyřka rovných 100 koní. Nový základní motor 1,2 l má dvojici řetězem poháněných vačkových hřídelů v hlavě a systém přívěr v sacích kanálech, díky jimž se chlubí příkladnou hospodárností. S tímto motorem jsme měli možnost se krátce svézt a zapůsobil na nás svou dynamikou od nejnižších otáček. Tento motor si zřejmě i díky nižšímu povinnému ručení zajistí přízeň českých motoristů.
Třídvéřové Aveo s jednadvojkou startuje na sympatických 217 900,- Kč vč. DPH v základní výbavě Base. Ta přitom zahrnuje dálkové centrální zamykání, ale také audiosoustavu. K bezpečnostní výbavě patří pouze airbag řidiče a spolujezdce. Pětidvéřové Aveo ve shodné výbavě startuje na 227 900,- Kč vč. DPH. To jsou přátelské ceny, které české motoristy potěší. My je pro změnu brzy potěšíme testem nového Avea.