Již jen dny zbývají do oficiálního představení produkční verze nového sportovního modelu Alfy Romeo. A půjde o famózní zážitek.
Karoserie z uhlíkových vláken, motor z Maserati, zadní náhon a zcela originální design - to nás čeká v Paříži. Italská Alfa Romeo tam totiž přiveze ukázat produkční verzi svého nového supersportu.
Co bude sporťák z dílny Alfy pohánět? Můžeme definitivně potvrdit, že půjde o celohliníkový osmiválec původem u Maserati, který byl před zastavěním do 8C Competizione mírně upraven. Válce i nadále svírají klasických 90°, avšak objem byl zvětšen z původních 4 244 na výsledných 4 691 ccm. Výkon bude dosahovat hodnoty 331 kW (450 k) ve sportovních 7 000 otáčkách, přičemž omezovač zasáhne až o dalších 500 otáček výše. Přepočtem zjistíme, že Alfa nabídne výborný litrový výkon 95,9 k. S velkým výkonem souvisí i vysoký točivý moment 450 Nm při 4 750 ot./min.
Výkon bude na zadní kola přenášen prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky s možností řazení pod volantem. Řidič bude mít možnost výběru z několika režimů - od plně automatického až k plně manuálnímu. Navíc půjde zapnout i tzv. sport mód, který sice ubere na komfortu, ale výrazně zvýší rychlost řazení.
O zastavení sporťáku se postará brzdný systém, který má své kořeny také u Maserati. Elegantní Alfa bude stát na 20" kolech s pneumatikami 245/35 vpředu a 285/35 vzadu.
Přesná cena nebyla ještě stanovena, ovšem dle neoficiálních informací by se měla pohybovat okolo 110 000 eur (3,1 mil. Kč) bez daní. To je za vůz podobných parametrů doslova pakatel. Nevýhodou ovšem bude velmi omezená série. Stále se počítá s výrobou pouhých 500 kusů a jak už to bývá, většina produkce by měla putovat na druhou stranu Atlantiku.
Alfa Romeo 8C Competizione