Zájemci o nejlevnější novou Octavii s litrovým motorem si ještě chvíli počkají, přičemž se dozvídáme i detaily o motorizacích zanedlouho představeného RS.
Nabídka motorizací nové Škody Octavia je stále ještě silně ořezaná, což lze vidět při nahlédnutí do ceníků liftbacku i kombi. V průběhu letošního roku se nicméně paleta rozroste a nyní uniklé informace naznačují, kdy přibližně se zájemci dočkají zbytku oznámených motorizací. Od vůbec nejslabší specifikace s tříválcem, verze na CNG až po vrcholné RS bez elektrifikace.
Kdo hledí po zcela výchozí a nejlevnější Octavii s motorem 1.0 TSI (81 kW/110 k), ten si počká až do léta, jelikož produkci plánuje Škoda až polovinu června, což se týká rovněž verze motoru v mild-hybridní verzi se sedmistupňovým automatem DSG. Motorizace budou základem ve formě nejnižší výbavy Octavie – zda výbavu Škoda pojmenuje Active či Trumf, se zatím neví. Má ale zaujmout jak firmy, tak soukromé zákazníky.
Rovněž na polovinu června chystá Škoda uvedení plug-in hybridů 1.4 TSI, a to jak ve standardní 150 kW verzi (204 koní), tak výkonné 180 kW variantě (245 koní) výhradně určené pro novou generaci RS, která se ukáže zanedlouho na autosalonu v Ženevě. Co se týče Octavií RS bez elektrifikace, benzinové 2.0 TSI (180 kW/245 k) i naftové 2.0 TDI Evo (147 kW/200 k) naběhne do výroby na začátku září. U dieselu přitom pouze se sedmistupňovým DSG, ale zato s možností volby pohonu 4x4.
Na konec listopadu je plánován příchod již prodávaného benzinového čtyřválce 1.5 TSI (110 kW/150 k), avšak v mild-hybridní formě s převodovkou DSG. Ve stejném období poté Škoda doplní možnost převodovky DSG pro diesel 2.0 TDI Evo (85 kW/115 k) a manuálního šestikvaltu pro silnější 2.0 TDI Evo (110 kW/150 k) – pro tuto motorizaci s DSG pak čekejte i pohon 4x4.
Nabídku motorizací nové Octavie opět rozšíří i specifikace na stlačený zemní plyn (CNG). Benzinový motor 1.5 TSI G-TEC (96 kW/130 k) začne produkci na začátku září s automatem DSG, který později na konci listopadu doplní manuální šestikvalt.
Úplně posledním článkem v paletě motorizací je nejsilnější benzinový motor 2.0 TSI (140 kW/190 k) pro standardní variantu Octavie, spojený s převodovkou DSG a pohonem 4x4. U něho plánuje Škoda zařazení do nabídky až v roce 2021.
Nová Škoda Octavia – plánované motorizace |
Benzin |
Začátek výroby |
1.0 TSI (81 kW/110 k) 6M |
červen 2020 |
1.0 TSI mHEV (81 kW/110 k) 7A |
červen 2020 |
1.5 TSI (110 kW/150 k) 6M |
již v nabídce |
1.5 TSI mHEV (110 kW/150 k) 7A |
listopad 2020 |
2.0 TSI (140 kW/190 k) 7A 4x4 |
2021 |
2.0 TSI (180 kW245 k) 6M (RS) |
září 2020 |
2.0 TSI (180 kW245 k) 7A (RS) |
září 2020 |
Plug-in hybrid |
1.4 TSI PHEV (150 kW/204 k) |
červen 2020 |
1.4 TSI PHEV (180 kW/245 k) (RS) |
červen 2020 |
Diesel |
2.0 TDI Evo (85 kW/115 k) 6M |
již v nabídce |
2.0 TDI Evo (85 kW/115 k) 7A |
listopad 2020 |
2.0 TDI Evo (110 kW/150 k) 6M |
listopad 2020 |
2.0 TDI Evo (110 kW/150 k) 7A |
již v nabídce |
2.0 TDI Evo (110 kW/150 k) 7A 4x4 |
listopad 2020 |
2.0 TDI Evo (147 kW/200 k) 7A (RS) |
září 2020 |
2.0 TDI Evo (147 kW/200 k) 7A 4x4 (RS) |
září 2020 |
CNG |
1.5 TSI G-Tec (96 kW/130 k) 6M |
listopad 2020 |
1.5 TSI G-Tec (96 kW/130 k) 7A |
září 2020 |